رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 364573

تداوم زندگی کانکسی در سرپل ذهاب

ساعت24 - فرهاد تجری، نماینده قصرشیرین، درباره وضعیت زلزله زدگان سرپل ذهاب می‌گوید: «الان دیگر در موارد خاصی، زلزله‌زدگان به کانکس نیاز دارند». نماینده قصرشیرین در توضیح این گفته خود افزود: «آنهایی که توانستند خانه‌ای تهیه کنند، زیر سقف رفته‌اند و بخشی هم چون چاره‌ای ندارند و خانه‌شان تخریب شده، فعلا در شرایط کانکس هستند و عمدتا کانکس تهیه کرده‌اند».

اسکان زلزله‌زدگان
div style="text-align:justify">

روزنامه شرق: فرهاد تجری، نماینده قصر‌شیرین، درباره وضعیت زلزله زدگان سرپل ذهاب می‌گوید: «الان دیگر در موارد خاصی، زلزله‌زدگان به کانکس نیاز دارند». نماینده قصرشیرین در توضیح این گفته خود افزود: «آنهایی که توانستند خانه‌ای تهیه کنند، زیر سقف رفته‌اند و بخشی هم چون چاره‌ای ندارند و خانه‌شان تخریب شده، فعلا در شرایط کانکس هستند و عمدتا کانکس تهیه کرده‌اند». او ادامه داد: «در موارد استثنا هم ازسوی خیرین پوشش داده شده‌اند».

او با انتقاد از سیاست‌های بنیاد مسکن در تقسیم‌بندی برای اختصاص کانکس، این دسته‌بندی را این‌گونه توصیف کرده بود: «تعمیری نوع ١، ٢، ٣» و «تخریبی نوع ١ و ٢» که کانکس‌ها فقط به «تخریبی نوع ١» داده شده و بقیه گروه‌ها از داشتن کانکس محروم‌اند و این باعث شده عده زیادی در زیر چادرها مستقر باشند و در این سرما کانکس به آنها تعلق نگیرد».

حالا تجری می‌گوید: «بخشی از کانکس‌هایی که خالی می‌شود، باعث ارزان‌شدن کانکس می‌شود یا اینکه افرادی که کانکس دارند و دیگر نیازی به آن ندارند، به افرادی که ندارند، اهدا می‌کنند». نماینده قصرشیرین در مجلس، با بیان اینکه وسایل سرمایشی مورد نیاز مردم است، درباره علت کندشدن ساخت‌و‌سازها گفت: «افزایش قیمت مصالح و آهن، فشار مضاعفی به مردم آورده که باید به مردم کمک شود». او ادامه داد: «در مقطعی هم نبود مصالح ساختمانی مثل سیمان، ماسه و آهن‌آلات و... در کار وقفه ایجاد کرد که با تدبیر مسئولان برطرف شد و الان روند ساخت‌وساز ادامه دارد». او در پاسخ به اینکه آیا همچنان کسانی هستند که هنوز ساکن چادر باشند، گفت: «بله، هنوز در مواردی هستند؛ اما فضا برای تحمل زیر چادر نیست». تجری اضافه کرد: «الان تقریبا می‌توانند کانکس تهیه کنند و با وسایل سرمایشی و کولر فضا را خنک کنند».

نماینده قصرشیرین با اشاره به ساخت‌وسازهایی که سپاه داشته است، گفت: «بخشی از این خانه‌ها با کمک خودشان (سپاه) ساخته شده و بخشی هم با کمک بسیج سازندگی و نیروهایی که به منطقه اعزام شدند». او درباره نوع کمک‌ها هم گفت: «خیلی از خدماتشان رایگان است و به موردش بستگی دارد». تجری ادامه داد: «خدمات خوبی در حوزه بسیج سازندگی صورت گرفته و حتی در اهدای کانکس‌ها از ظرفیت خیرین استفاده کردند. تعداد زیادی از نیروها و دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع)، بسیج سازندگی و نیروهای کار مجانی و بخشی از مردم کمک کردند». او در ادامه به ساخت‌وسازهای دیگری هم اشاره کرد: «واحدهایی هم با هماهنگی بهزیستی و کمیته امداد بوده که بخشی از هزینه‌های آنها را تأمین کردند».

تجری به کمک‌ها و خدمات دولت هم اشاره کرد و گفت: «دولت کمک‌های خودش به‌صورت عمومی و کلی را دارد. دولت ساخت مسکن را برای آنها که تأمینی یا تخریبی هستند، طبق ضوابط انجام می‌دهد و پرداخت می‌کند». او ادامه داد: «فقط با توجه به افزایش قیمت‌ها ممکن است این کمک‌ها جوابگو نباشند، ولی بالاخره دولت در این حوزه خدمات مؤثری انجام داده است».

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها