رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 364673

دبیر ستاد حقوق بشر: علت عدم حصول نتیجه در پرونده فاجعه منا آلودگی دستگاه‌های امنیتی و قضایی کشورهای دیگر است

ساعت24-دبیر ستاد حقوق بشر گفت: علت عدم حصول نتیجه ملموس و راضی کننده در پرونده فاجعه منا، آلودگی دستگاه‌های امنیتی و قضایی و سیاسی کشورهای دیگر است.

محمدجواد لاریجانی
محمد جواد لاریجانی در جمع خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت پرونده فاجعه منا اظهار کرد: روند رسیدگی به این پرونده همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به علت طولانی شدن روند رسیدگی به این پرونده بیان کرد: بسیاری از مسائل این پرونده در بیرون از مرزهای ایران است و لذا روند رسیدگی به آن طولانی شده است؛ چرا که متاسفانه مسائل این پرونده در کشوری همچون عربستان رخ داده که سیستم قضایی بسیار لغزنده‌ای داشته و قابل اعتماد نیست و مانند سایر جنایت‌های منطقه در حال گذار است.

معاون امور بین الملل رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: با این حال در قوه قضاییه به شکایت افراد رسیدگی شده، بدین معنی که برایشان پرونده تشکیل داده‌ایم. لذا این رسیدگی ادامه خواهد داشت و ان‌شاءالله در آینده نه چندان دور احکام قوه قضاییه خود ما صادر می‌شود؛ چرا که ما نمی‌توانیم برای این رسیدگی‌ها صبر کرده و منتظر آنها باشیم.

وی ادامه داد: منتهی در این پرونده روند باید به گونه‌ای باشد که پیگیری بین‌المللی آن هم ادامه پیدا کند.

دبیر ستاد حقوق بشر در پایان گفت: علت عدم حصول نتیجه ملموس و راضی کننده، آلودگی دستگاه‌های امنیتی و قضایی و سیاسی کشورهای دیگر است.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها