رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 365239

نرم افزار جاسوسی در قطار مشهد- تهران جنجال به پا کرد

ساعت24 -پسر جوان که از سر کنجکاوی با یک نرم افزار جاسوسی به تلفن همراه دختر و پسر همکلاسی‌اش دسترسی پیدا کرده بود، ناخواسته اطلاعات شخصی آنها را روی صفحه مانیتورهای قطار مشهد- تهران فرستاد.

پلیس فتا
دختر و پسر جوان که قرار بود بزودی با هم ازدواج کنند وقتی متوجه شدند خصوصی‌ترین پیامک هایشان در معرض دید مسافران قطار قرار گرفته خواستار پیگیری موضوع شدند. به این ترتیب پرونده‌ای تشکیل شد و با دستور قاضی تیمی از پلیس فتای خراسان رضوی وارد عمل شدند و پس از اقدامات تخصصی یکی از همکلاسی‌های آنها به‌نام «محسن» دستگیر شد. متهم که هرگز تصور نمی‌کرد شناسایی شود، در بازجویی‌ها گفت: در سفری خارجی نرم افزار جدیدی را روی گوشی تلفن همراهم نصب کردم اما واقعاً نمی‌دانستم این نرم افزار برای جاسوسی به کار می‌رود. تا پیش از این اتفاق هرگز از آن استفاده نکرده بودم تا اینکه قرار شد به‌همراه چند نفر از دوستانم و همچنین برخی از استادان دانشگاه با قطار از مشهد به تهران سفر کرده و در یک کنفرانس شرکت کنیم.

محسن ادامه داد: می‌دانستم که یکی از دوستان هم‌دانشگاهی‌ام که او نیز در کوپه ما بود قرار است با یکی از دختران دانشگاه ازدواج کند. آنها در حال تدارک مراسم نامزدی بودند و مدام پیامک‌های عاطفی و عاشقانه برای هم ارسال می‌کردند. همانجا وسوسه شدم و برای تفریح و خنده سعی کردم تا با نرم افزاری که روی گوشی تلفن همراهم نصب بود به پیامک‌های ارسالی دوستم دسترسی پیدا کنم. به این ترتیب وقتی دوستم به بیرون از کوپه رفت من با این نرم افزار وارد گوشی‌اش شدم اما ناگهان پیام‌های عاشقانه او به‌صورت بلوتوث روی مانیتورهای قطار پخش شد. من خودم هم با دیدن این صحنه شوکه شده بودم اما جرأت نداشتم که اعتراف کنم.با این اعترافات پرونده تکمیل شده و متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار دادسرا قرار گرفت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها