رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 365289

تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به مواد اولیه تولید و کالاهای سرمایه‌ای/ تاکید بر عدم تخصیص ارز به کالاهای فانتزی/ سیف در مجلس حضور یافت

ساعت24-رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: در نشست امروز پیرامون ضرورت تخصیص ارز به تولید و امکانات مورد نیاز کشور مباحثی صورت گرفت؛ همچنین تاکیداتی در خصوص عدم تخصیص ارز به کالاهای غیرضروری و فانتزی نیز انجام شد.

نشست مشترک کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه) با حضور ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد.

در پایان این نشست حمیدرضافولادگر رئیس کمیسیون ویژه طی مصاحبه‌ای با اشاره به تعیین کالا‌های اساسی و حیاتی به‌عنوان اولویت اول برای تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار کرد: با تصمیمات اتخاذ شده مقرر شده مواد اولیه تولید و کالا‌های سرمایه‌ای و ماشین‌آلات به‌عنوان اولویت دوم تخصیص ارز تعیین شوند تا از این طریق تولید و اشتغال مردم تضمین شود.

ضرورت اتخاذ تصمیمات مدبرانه و مدیریت جهادی
فولادگر تصریح کرد: در شرایط فعلی که امریکا و متحدانش جنگ اقتصادی علیه مردم ایران به راه انداخته‌اند نیازمند انسجام بین مسئولان و بخش خصوصی و همچنین اتخاذ تصمیمات مدبرانه و مدیریت جهادی هستند.

تاکید بر عدم تخصیص ارز به کالا‌های غیرضروری و فانتزی
همچنین در پایان نشست مشترک کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با کمیسیون صنایع و معادن مجلس، عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن اظهار کرد: در نشست امروز پیرامون ضرورت تخصیص ارز به تولید و امکانات مورد نیاز کشور مباحثی صورت گرفت؛ همچنین تاکیداتی در خصوص عدم تخصیص ارز به کالا‌های غیرضروری و فانتزی نیز انجام شد.

وی بیان داشت: در خصوص ساماندهی بازار ثانویه یا بازار توافقی در رابطه با مقوله ارز و همچنین هدایت ارز در اختیار مردم و کالا‌های غیرنقدی مردم به سمت تولید با نظارت بانک مرکزی در جلسه امروز مباحثی مطرح شد.

اکبریان درپایان خاطرنشان کرد: مبادلات ارزی با پول رایج کشور‌های همسایه بحث دیگر جلسه امروز بود.

انتهای پیام/

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها