رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 365347

شکست اتحادیه اروپا در اتخاذ راهکار همه‌جانبه در قبال پناهجویان/ حمایت مرکل از راهکار چند جانبه

ساعت24-در ادامه تلاش‌ها به منظور برون‌ رفت از شکاف میان کشورهای اروپایی در زمینه حل بحران پناهجویان، صدراعظم آلمان اعلام کرد که راه حل مفید در شرایط کنونی توافق دو یا چند جانبه میان کشورهایی است که برای حل این مسئله ابراز آمادگی کرده‌اند.

مرکل
laquo;آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان خواستار روابط و توافق چندجانبه میان کشورهای اروپایی به منظور حل بحران پناهجویان شد.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، مرکل که تلاش می‌کرد تا انتظارات از نشست فوق‌العاده شب گذشته سران اروپایی را با توجه به نشست پنجشنبه آتی در زمینه دستیابی به توافق در زمینه موضوع پناهجویان کاهش دهد، اعلام کرد که از توافق دوجانبه و چند جانبه به منظور رسیدگی به بحران پناهجویان در اروپا استقبال می‌کند و گفت: «شورای اروپای یک راهکار کلی در زمینه مسئله پناهجویان ارائه نخواهد داد.به همین دلیل است که توافقی دو یا چند جانبه به سود طرفین است.»

وی همچنین گفت: «این نشست کوچک با حضور سران ۱۶ کشور اروپایی فضایی از حسن نیت را ایجاد کرد تا به این وسیله درباره اختلافات در مورد موضوع پناهجویان صحبت شود.»

مرکل افزود: «تاجایی که امکان داشته باشد ما خواهان راهکار اروپایی هستیم و اگر اینچنین نشود ما می‌خواهیم آنهایی که از این راهکار حمایت می‌کنند را گرد هم آوریم تا به این وسیله چارچوب مشترک برای اقدام بیابیم.»

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه هم که نزدیک‌ترین شریک اروپایی مرکل محسوب می‌شود از مواضع وی حمایت کرد و اعلام کرد و خواستار تشکیل مرکزی برای پناهجویان بر مبنای قوانین جهانی حقوق‌بشر شد.

مرکل و ماکرون فقط دو نفر از مقامات اروپایی بودند که در جلسه شب گذشته بروکسل در زمینه پناهجویان شرکت داشتند. بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله مجارستان، لهستان، جمهوری چک و اسلوواکی که سیاست‌های ضد مهاجرتی دارند در این نشست شرکت نکردند. ایتالیا، یونان، مالت، بلغارستان، بلژیک، هلند، کرواسی، اسلوونی، دانمارک، فنلاند، اسپانیا، سوئد و لوکزامبورگ و اتریش از دیگر کشورهای شرکت‌کننده در نشست دیشب بودند.

این نشست در بحبوحه اختلافات میان احزاب حاکم در دولت آلمان در زمینه آینده سیاست‌های مهاجرتی در این کشور و بالا گرفتن تنش‌ها میان ایتالیا و فرانسه پس از خودداری ایتالیا از پذیرش کشتی امدادی آلمانی در دریای مدیترانه و واکنش انتقادی پاریس به این اقدام صورت گرفت.

انتهای‌پیام/م

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها