رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 365373

با وارد شدن به این چاه اسرار آمیز در زمان سفر می کنید! + تصویر

ساعت 24-امروز می خواهیم شما را مهمان سفری در زمان بکنیم. آماده اید؟ در پرتغال و در قصر کوئینتا دا رگالیرا، در کنار تمامی شگفتی های زیبایش، یک قسمت عجیبی وجود دارد که افرادی که از آن بازدید می کند را به سفری چند دقیقه ای در زمان مهمان می کند. باورتان می شود؟ سفر در زمان آرزوی خیلی از ماهاست و این که به گذشته و یا آینده سفر کنیم، همواره یکی از معماهای فکری بشر بوده است، حال این چاه این آرزو را برآورده می کند اما چگونه؟

4
در ابتدا بیایید تا به سرگذشت این قصر شگفت انگیز نگاهی بیاندازیم. قصر کوئینتا دا رگالیرا در مرکز تاریخی سینترا، قصری تاریخی است که در لیست میراث جهانی قرار دارد و در پرتغال واقع شده است. در حالی که سالانه، ۱۰۰۰ گردشگر به این قلعه ی اسرار آمیز می آیند و بی شک زیبایی و عظمت معماری ترکیبی رنسانس، رومی، مصری و گوتیک آن را تحسین می کنند اما موارد اسرارآمیز دیگری در این جاذبه وجود دارد که بسیار قابل توجه است.

تاریخچه ی قصر کوئینتا دا رگالیرا به هزاران هزار سال پیش باز می گردد. اشغال این منطقه توسط رومی ‌ها در اواسط قرن ۲ قبل از میلاد آغاز شد و بعدا توسط مورها که مردمی از شمال آفریقا بودند، به تصرف درآمد. سینترا در نهایت به افونسو انریکه اولین پادشاه پرتغال پس از فتح لیسبون در سال ۱۱۴۷، رسید. افونسو دستور به ساخت یک کاخ سلطنتی در آن جا داد که تا اواخر قرن ۱۶ به عنوان محل اقامت تابستانی استفاده می شد.

پس از سرکوب سربازان آن دوره، این مکان تحتی سرپرستی گروهی به نام اوردر آو کریست در آمد. جاذبه هایی باستانی در این محوطه وجود دارند که تاریخ آن از اوایل دوره نئونیت یعنی هزاره ی پنجم قبل از میلاد مسیح شروع می شوند و تا عصر آهن که برابر است با قرن دوم تا قرن چهارم قبل از میلاد از میلاد مسیح، ادامه می یابند.

قصر کوئینتا دا رگالیرا

قصر کوئینتا دا رگالیرا را می توان منطقه ی بزرگی خواند که در این چشم انداز تاریخی یعنی سینترا قرار گرفته است. این اثر در طول سال ها مالکین بسیار زیادی داشته است و هرکدام از آن ها دارای سلیقه شخصی خود بوده اند. در سال ۱۹۰۴ پس از آن که یک متخصص مغز و اعصاب پرتغالی قصر کوئینتا دا رگالیرا را خرید، این قصر به محلی با حکاکی های نمادین از انجمن ها و گروه های مختلف اروپا پوشیده شد.

منطقه ی کوئینتا دا رگالیرا، که گاهی اوقات به عنوان کاخ مونته یور میلیونر، آخرین مالک آن نیز خوانده می شود، شامل کاخ و کلیسا با دکوراسیون عالی است که از جمله ی آن ها می توان به نقاشی های دیواری، شیشه های رنگی و کنده کاری های معروف درون غارها، چاه های عظیم، نیمکت، چشمه، و یک سیستم گسترده و مبهم از تونل ها که به دو حلقه چاه متصل هستند، اشاره کرد. زیبایی و نمادین بودن قصر کوئینتا دا رگالیرا دریچه ای رو به تاریخ گوناگون این منطقه است.

از همه ی شگفتی های این بنا گذر کنیم، به چاه های خارق العاده ی این بنا می رسیم. چاه ها در واقع اثری در زیر بناهای این قصر هستند که افسانه های بسیار زیادی را در پی خود دارند.

چاه

این چاه ها، در واقع چاه‌های مدوری هستند که آن قدر گود و طولانی هستند که انگار تا هسته ی زمین ادامه دارند. این چاه ها ۲ عدد هستند. هر دوی این چاه ها را به عنوان چاه های آغازین و یا برج های معکوس شناخته می شوند، دارای معماری پیچیده ای هستند که معانی نمادین و سمبلیکی را در فرهنگ اروپایی شامل می شوند.

این چاه ها بسیار عمیق هستند، تا جایی که برخی از بازدید کنندگان از این قصر به هیچ عنوان حاضر نیستند به آن جا وارد شوند. یکی از چاه ها، حاوی ۹ طرح مختلف طراحی است. در این میان به نام یکی از چاه ها که دقت کنید به فارسی معنیش ناتمام خوب است. این چاه حاوی مجموعه ای از راه پله های مستقیم به داخل زمین است که به زمین دایره ای شکل آن متصل می شود. یکی از عکاسان معروف جهان که در تورنتوی کانادا مستقر است و ایستوان کادار نام دارد به تازگی به دیدن این قصر شگفت انگیز رفته است.

او در یک کلام این کاخ را گمشدگی در زمان با انگیزه های خردمندانه توصیف می نماید. اما او هم همانند ما در بین تمامی این شگفتی ها علاقه مند به چاه های عمیقی شده است که گویی تا عمق زیادی در داخل زمین ادامه دارند. از نظر او و بسیاری از کسانی که از این چاه ها بازدید کرده اند می گویند که جنگ بین نور و تاریکی که در این چاه ها وجود دارد گویی شما را به بخشی دیگری از زمان می برد. کادار می گوید که دیگر از یک جاذبه چه باید خواست؟

محوطه قصر

گنجینه ی این مکان این است که در آن قرار می گیری و شاید در کمتر از ۸ دقیقه تمامی اتفاقاتی که از هزاران سال قبل اتفاق افتاده است را می بینی! ان هم نه با چشم ظاهرت بلکه با چشم درونت! حس این مکان به قدری زیبا و جادوییست که گویی هوایش دارویی را به استنشاق شما می دهد که می تواند شما را به سال های دور ببرد و مسافر ماشین زمانتان نماید. در واقع گنجینه ی قصر کوئینتا دا رگالیرا، محیط جادویی آن است که شما را به سفری در زمان می فرستد.

کادار می گوید که نه تنها من بلکه کسان دیگری که همراه من در این چاه بودند در برخی از قسمت ها این حس را داشتند که گویی موجی تیره و روح وار در سایه ها با بی آزاری تمام حضور دارد. این چاه ها بر عکس بسیاری از چاه های دیگر، برای آب و یا مصارف دیگر ساخته نشده بوده است و هیچ وقت در آن آبی نبوده است. از آن جا که این چاه ها برای آب ها نبوده اند، می توان حدس زد که برای نوعی مراسم سنتی دیگر که در کشور پرتغال جاری بوده است، مورد استفاده قرار می گرفته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها