رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 365382

استرس پرتغالیها صد برابر بیشتر از ایران است/ ما باید شانس را از رونالدو بگیریم

تقابل ایران مقابل پرتغال باعث شد به سراغ یکی از بازیکنان تیم ملی در جام جهانی ۲۰۰۶ برویم و با او در مورد این بازی گپ بزنیم.

رحمان رضایی یکی از بازیکنانی است که در جام جهانی‌ ۲۰۰۶ آلمان، مقابل تیم ملی پرتغال به میدان رفت و تجربیات زیادی از آن بازی دارد. با او برای دقایقی به صحبت پرداختیم.

*عملکرد تیم ملی تا اینجای کار را چطور می‌بینید؟

تا به حال خیلی خوب بازی کرده‌ایم، بازی اول خوب بودیم و شانس هم داشتیم تا نتیجه را به نام خودمان سند بزنیم. خدا را شکر بازی قابل قبولی ارائه دادیم آن‌هم مقابل مراکش که تیم قدرتمندی بود.

*بازی با اسپانیا چطور بود؟

مقابل اسپانیا به‌رغم تصوراتی که بود عالی بازی کردیم. در دفاع کم‌نقص بودیم و نیمه دوم با اینکه فشار اسپانیا بیشتر شد تا دفاع‌مان را باز کند، تمرکز بالایی داشتیم. آنها روی یک حادثه و به صورت تصادفی به گل رسیدند وگرنه هرگز نمی‌توانستند دفاع ایران را باز کنند. بعد هم حملات‌مان شروع شد و اگر دقت می‌کردیم، دروازه اسپانیا باز می‌شد.

*چرا نتوانستیم به این تیم گل بزنیم؟

این موضوع به بار تجربی تیم‌ها ارتباط پیدا می‌کند. اگر تجربه بالاتری داشتیم، از شانس‌های‌مان بیشتر استفاده می‌کردیم. با این تجربه‌ای که بازی با اسپانیا برای‌مان به همراه داشت، می‌توانیم برابر پرتغال بهترین عملکرد را داشته باشیم. از این به بعد، اگر موقعیت گرفتیم، باید راحت‌تر به گل برسیم.

*شما از جمله کسانی بودند که هیچ وقت نگفتید ایران مقابل اسپانیا با گل‌های زیادی می‌بازد. این نگاه از کجا نشأت می‌گرفت؟

با تحلیلی که خودم داشتم، بازی با اسپانیا را گنگ و مبهم می‌دیدم. هیچ تصوری از نتیجه بازی نداشتم ولی با این حال خوشبین بودم. فقط می‌دانستم تیم ملی آن‌قدر ضعیف نیست که اسپانیا بتواند آن را به راحتی شکست دهد. حقیقتش حتی انتظار تساوی را داشتم. حالا و برای بازی با پرتغال هم چنین نظری دارم.

*چرا فکر می‌کنید توانایی کسب امتیاز مقابل پرتغال را داریم؟

به خاطر اینکه پرتغال نشان داده متکی به رونالدو است. هر ۴ گل این تیم را رونالدو به ثمر رسانده و باقی مهاجمان حتی وقتی موقعیت داشتند نیز عملکرد خوبی نشان ندادند. ما اگر شانس را از رونالدو بگیریم، حتی می‌توانیم پرتغال را شکست دهیم. خودمان هم بلدیم فوتبال بازی کنیم. کی‌روش در فاز دفاعی از تیم ملی بهترین بازی را می‌گیرد. به موقع باز می‌شویم و دریچه‌های نفوذ به قلب دفاع‌مان بسته است. در بازی با اسپانیا کمی مشکل داشتیم به خصوص در نیمه اول. امیدوارم در بازی با پرتغال، موقعی که دفاع می‌کنیم، حواس‌مان به طراحی حمله باشد. تیم ملی می‌تواند فوق‌العاده نشان داده و یک بازی درخشان و به یادماندنی را در خاطره‌ها ثبت کند.

*از آن دیدار با پرتغال در جام جهانی‌ ۲۰۰۶ بگویید. بازی چطور بود؟

در آن بازی نیز خوب بودیم. البته همه چیز برای‌مان تازگی داشت و حتی موقعیت‌هایی هم به دست ‌آوردیم ولی خوب استفاده نکردیم. پرتغال آن زمان قوی‌تر بود؛ هم رونالدو را داشت، هم دکو و فیگو را. با این حال تیم ملی الان به مرحله‌ای رسیده که باید از داشته‌هایش بهترین سود را ببرد. نتایجی که در گذشته گرفته شده، مثل میراثی است که به این تیم ملی رسیده و باید از این میراث، بهترین سود را ببریم. مثلاً در دوره بعدی جام جهانی‌ باید راحت‌تر از گروه خودمان بالا برویم و در این دوره، فقط به پیروزی مقابل پرتغال یا حتی کسب یک تساوی از این بازی فکر کنیم.

*به طور کلی جام جهانی‌ را چطور ارزیابی می‌کنید؟

این جام، تورنمنت اتفاقات است. برد کرواسی مقابل آرژانتین و مکزیک برابر آلمان، همه را شگفت‌زده کرد. بازی‌ای که ما مقابل اسپانیا داشتیم یا فرانسه و برزیل که ضعیف‌تر از حد تصور بودند، نشان می‌دهد جام اتفاقات است. امیدوارم این اتفاقات در نهایت به کسب برد ما مقابل پرتغال منجر شود.

*و سؤال آخر؛ قلب‌تان چه می‌گوید، از این گروه صعود می‌کنیم؟

من خیلی امیدوارم. باید بگویم بله، صعود خواهیم کرد. اگر به خودمان ایمان نداشته باشیم، همه چیز خراب می‌شود. اگر امروز بگوییم می‌بریم، همین حس به دیگران هم منتقل خواهد شد. امروز اردوی تیم ملی پرتغال غرق در استرس است چون تصوری که آنها قبل از جام جهانی‌ نسبت به گروه B داشتند، عوض شده است. جو کمپ پرتغال دگرگون شده و این موضوع می‌تواند به نفع ما باشد. آنها صد برابر بیشتر از ایران استرس دارند و ما باید از این وضعیت سود ببریم. منطقی بازی کنیم، برنده خواهیم بود.

خبرورزشی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها