رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 365812

موزه پول در گرجستان، موزه استالین و موزه های باتومی

رپورتاژ / موزه پول یکی از ارزشمندترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری در شهر تفلیس گرجستان است. فعالیت این موزه برای اولین بار در سال ۱۹۸۱ در سیستم بانکی دولت اتحادیه جماهیر شوروی صورت گرفت و تا سال ۱۹۸۹ به فعالیت خود ادامه داد؛ بعد از بدست آوردن استقلال، این بنا توسط سیستم بانکی گرجستان در سال ۱۹۹۸ دوباره راه اندازی شده و در سال ۲۰۰۱ توسعه یافت.

پیش از خرید تور کشور گرجستان موزه پول یکی از ارزشمندترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری در شهر تفلیس گرجستان است. فعالیت این موزه برای اولین بار در سال ۱۹۸۱ در سیستم بانکی دولت اتحادیه جماهیر شوروی صورت گرفت و تا سال ۱۹۸۹ به فعالیت خود ادامه داد؛ بعد از بدست آوردن استقلال، این بنا توسط سیستم بانکی گرجستان در سال ۱۹۹۸ دوباره راه اندازی شده و در سال ۲۰۰۱ توسعه یافت.

پول به عنوان یک اثر هنری و اساس استقلال هر کشور است، نماد وحدت، قدرت و رفاه یک ملت در گذشته، حال و آینده می‌باشد و همچنین تاریخ انتشار پول و گردش آن در هر کشور، یک نوع آیینه دقیق و منعکس کننده تاریخ سیاسی و اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

موزه های متعددی در زمینه پول و سکه وجود دارند و اغلب این موزه ها تنها به شکل مختصری به نمایش چندین نمونه از پول های قدیمی در کنار دیگر نمایشگاه ها پرداخته اند؛ اما همه نمایشگاه های موزه پول بانک ملی گرجستان به پول اختصاص داده شده و انواع پول های تاریخی و کنونی را نمایش می دهد.

این موزه، تاریخ صد ساله گردش پول در گرجستان، سکه امپراتوری روم، سکه اشکانیان، سکه ساسانیان، درهم اعراب، نومیسماس (Nomismas ) بیزانس، تامار (Tamar )، پول عثمانی، انواع مختلف سکه های ضرب شده توسط تیمور دوم، سکه دوره صفویه، سکه طلای اروپا، اسکناس و سکه های قدیمی امپراتوری روسیه و بسیاری از سکه ها واسکناس های دنیا را به نمایش می‌گذارد.

Money Museum in Georgia

این مکان که در واقع یک موسسه آموزشی محسوب می‌شود نه تنها سعی در محبوبیت میراث پولی گرجستان دارد بلکه در ارائه کامل اطلاعات از آخرین دستاورد های سکه شناسی و بونیستیکس (Bonistics ) نیز، برای گرجستان و دیگر کشور ها در تلاش است.

دو سالن از موزه بانک ملی پول مربوط به تاریخ گرجستان از دوران باستان تا حال حاضر از نظر پول و گردش پول می‌باشد و در واقع انواع سکه و همه ارز هایی که تا کنون در خاک گرجستان توزیع شده به نمایش در می آورد. این نمایشگاه با معرفی ارزش بالای اسمی تترادراخما (Tetradrachma ) از پول کلچیان (Colchian ) باستان شروع می‌شود که یک کپی از سکه منحصر به فرد دیوید اگماشنبلی چهارم (David IV Agmashenebeli ) است و در حال حاضر در موزه بریتانیا نگه داشته می‌شود.

موزه پول دارای یک نمایشگاه منحصر به فرد سیستماتیک نمایش پول کاغذی، پس از انقلاب سال ۱۹۱۷ در گرجستان می‌باشد. (پس از آن کشور مستقل گرجستان اعلام کرد که مردم قادر به استفاده کپن از بانک ملی گرجستان هستند) که این کپن در موزه پول به نمایش گذاشته شده است و همچنین همراه با این کپن، اولین پول صادر شده در دولت مستقل گرجستان، لاری (Lari ) در این نمایشگاه نگه داری می‌شود.

سالن سوم موزه به پول های مدرن اختصاص یافته که با توجه به موقعیت مکانی قاره های مختلف مرتب شده اند؛ از سکه ها و اسکناس های مدرن و قدیمی جمع آوری شده در این موزه، کتاب و بروشورهایی تهیه و منتشر شده که توسط بانک ملی برای فروش ارائه شده است.

موزه پول هر روز به جز شنبه و یک شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر باز است.امیدواریم مطالب فوق به شما برای خرید تور گرجستان کمک کرده باشد.

موزه استالین

موزه استالین : یکی از مهمترین جاذبه های دیدنی گرجستان ، موزه استالین در شهر گوری گرجستان است. شهر گوری در فاصله ۶۸ کیلومتری شمال شرقی تفلیس پایتخت گرجستان قرار گرفته است.

موزه استالین در حقیقت خانه استالین دیکتاتور سابق روسیه بوده است که تا سن چهار سالگی در آن می زیسته است. در این موزه کلیه فعالیت های استالین از قبیل نامه نگاری های وی ، عکس ها و …. می باشد. استالین رهبر شوروی سابق در جنگ جهانی دوم بود و شاید تعجب کنید که بدانید استالین دیکتاتور سابق روسیه که ظلم و ستم بسیار زیادی به مردم کرد و افراد زیادی را به کام مرگ فرستاد اصالتا گرجی بود. هر چند استالین توانسته در یک دهه گذشته در روسیه و مسکو نظرات مثبت بیشماری را جذب کند و اذهان منفی مردم روسیه درباره وی از چهل درصد به بیست درصد کاهش یافته است ولی مردم گرجستان ظلم زیاد وی را در حق خودشان هرگز فراموش نمی کنند.


موزه استالین

موزه استالین یکی از مهمترین جاذبه های دیدنی گرجستان

در موزه استالین ، وسایل شخصی او همراه با لباس نظامی با پوتین های افسری استالین هم دیده می شود. البته لازم به ذکر است که در حقیقت موزه استالین ، در کنار خانه پدری وی ساختمانی قدیمی متعلق به دوره زمامداری استالین وجود دارد که امروز موزه استالین نام گرفته است.


موزه استالین

موزه استالین از جاذبه های گردشگری گرجستان

هرچند در شهر گوری گرجستان جاذبه های دیدنی و تاریخی زیادی وجود دارند ولی بی شک موزه استالین یکی از مشهورترین جاذبه های دیدنی و گردشگری آن است و شهر گوری را به نام استالین می شناسند.

موزه های باتومی

موزه باستان شناسی باتومی | Batumi Archeological Museum

از بهترین موزه های باتومی اول از همه می توان سراغ موزه باستان شناسی باتومی رفت. موزه ای که در اواخر قرن بیستم و در سال ۱۹۹۸ میلادی تأسیس شد و محلی برای نمایش ۲۸,۵۰۸ شی تاریخی و متفاوت می باشد. در موزه باستان شناسی باتومی اشیائی گران بها و باستانی از دوران های مختلف خواهید دید. برخی از آن ها متعلق به دوره برنز بوده و برخی دیگر به هنگام حفریات باستان شناسی در روستاهای اطراف شهر باتومی کشف شده اند. مجموعه ای از آثار تاریخی نیز متعلق به قرون وسطی و همچنین دوران معاصر شهر باتومی است.

در مجموع موزه باستان شناسی باتومی با انبوهی از گلدان های برنزی، سکه ها، عینک و ... محل مناسبی برای تاریخ دوستان و هنر دوستان است.

هزینه ها:

بزرگسالان: ۲ لاری

بچه ها: ۱ لاری

بچه های زیر ۶ سال: رایگان

راهنمای تور: ۱۰ لاری

ساعات بازدید: ۱۰ تا ۱۸

آدرس: گرجستان، باتومی، خیابان تسرتلی آکاکی ۷۷

Address: ۷۷ Akaki Tsereteli St, Batumi, Georgia

۲- موزه هنر آدجارا | Adjara State Museum

یکی از موزه هایی که در باتومی ساختمان زیبایی دارد، موزه آدجاراست که خودِ بنا جاذبه ای چشمگیر محسوب می شود. در این موزه زیبا، مجموعه ای جذاب از نقاشی های هنرمندان گرجی و خارجی به چشم می خورد که اغلب متعلق به قرن بیستم و بیست و یکم می باشند. در ساختمان دو طبقه موزه آدجارا مجموعه های دیگری نیز دیده می شود. در طبقه اول نمایشگاه های موقت برگزار می شود و در طبقه دوم نیز آثار زیبا و قابل توجهی در معرض دید قرار دارند. بیشتر بخوانید: تور ارزان گرجستان

در مجموع موزه با مجموعه ای مختصرش چندان وقت شما را نمی گیرد و در کم تر از یک ساعت می توانید کل موزه را ببنید.

هزینه بازدید:

بزرگسالان: ۱ لاری

بچه ها: ۰.۵ لاری

کودکان زیر ۶ سال: رایگان

ساعات بازدید: ۱۰ تا ۱۸

آدرس: گرجستان، باتومی، خیابان جینچارادزه

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها