رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 366320

متکی: ترامپ کارهای دیوانگی انجام می دهد اما دیوانه نیست

ساعت24-وزیر سابق امور خارجه گفت: حادثه هفت تیر به یک تاریخ، کربلا و عاشورای دیگر تبدیل شد که در آن حسینی‌ها و یزیدیان مشخص شدند.

منوچهر متکی
منوچهر متکی شب گذشته در مراسم هفت تیرماه در مسجد جامع شهرکرد، اظهارکرد: هفت تیر با تمام مقدمات، عوامل، پیامدها، نقش آفرینان و بازیگران اگرچه قصه‌ای پر غصه بوده اما پر درس و عبرت، نه تنها برای نسل حاضر و کسانی که شاهد آن حادثه بوند بلکه برای تمام آینده نظام نقش درس بودن را دارد.

وی افزود: در هفت تیر پروانه‌های عاشقی به پرواز در آمدند که گویی در کالبد جسم خاکی نمی‌گنجیدند زیرا صداقت بر حقانیت مسیرشان بود که نیازمند دادن شهادت بر جقانیت این راه داشتند، شهادتی نه از جنس کلام بلکه از خون‌های پاک خود داشتند.

متکی گفت: هفت تیر به یک تاریخ، کربلا و عاشورای دیگر تبدیل شد که در آن حسینی‌ها و یزیدیان مشخص شدند.

وی ادامه داد: هفت تیر آفریده شد و مدعیان حقوق بشر را رسوا کرد اگر ما بتوانیم منطق شهدا را پیام رسانی کنیم قطعا آن‌ها رسوا می‌شوند.

متکی بیان کرد: مبارزه ضد استبدادی از یک سو و شعارها و به آرا و نظرات مردم توجه کردن از سوی دیگر موجب شد آمریکایی‌ها نتوانند از دیکتاتورها به راحتی حمایت کنند.

وی تاکید کرد: آمریکا ده‌ها سال ادعا کرده که با تروریست مقابله کرده است در حالی که کلینتون اعلام کرد داعش دست ساخته آمریکا است و این تناقض در رفتار آمریکا را نمی توان توجیه کرد.

وزیر سابق امور خارجه گفت: ترامپ کارهای دیوانگی انجام می دهد اما دیوانه نیست این نظام آمریکاست که این گونه عمل می‎کند و در این میان بهترین بازیگر آن، ترامپ است.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که تحلیل را تنها روی ترامپ می‌گذارند این بیراهه را می‌روند. این نظام آمریکاست که تصمیم گرفته این نظام را تغییر دهد.

متکی گفت: جوانان امروز موفق به ساخت موشک شده‌اند که دنیا را متحیر کرده است و مردم اکنون می‌گویند همین جوانانی که به ساخت تولید موشک دست یافتند، می‌توانند در حوزه خودروسازی نیز نقش آفرین باشند.

وی اظهار کرد: اگر میان مردم و مسئولان توازن فرهنگی و فهم مشترک وجود نداشته باشد قطعا از آنچه در تراوشات نظام وجود دارد در تعارض‌ها گیر می‌کنیم.

متکی افزود: برای پیشرفت باید مسئولان به فکر اجماع در حکمرانی برسند نمی‌توان گفت اقتصاد مقاومتی و در سوی دیگر اقصاد لیبرالی را مبنای کار قرار دهیم با این دو شیوه نمی‌توان اقتصاد کشور را اداره کرد؛ بنابراین باید اجماع ملی در کشور بوجود آید.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها بعد از خروج از برجام تخت گاز گرفتند، تصریح کرد: باید از این تونلی که در آن قرار گرفته‌ایم به سلامت عبور کنیم.

متکی خاطرنشان کرد: مردم بخشی از سختی‌های خود را پذیرفته و مسئولان نیز باید بخشی از سختی‌های کار خود را بپذیرند تا به جامع ترین طرح‌های اداره امور دست یابند.

منبع: ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها