رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 367041

دانستی های سفر به پاریس

رپورتاژ / سالانه گردشگران فراوانی از سراسر جهان برای سیاحت و بازدید از جاذبه های گردشی به این شهرسفر می کنند.

div>

شهر پاریس پایتخت کشور فرانسه از مهمترین و معروف ترین شهر های جهان می باشد. این شهر پیشرو در عرصه های فرهنگی، هتری تفریحی و سیاحتی می باشد.

سالانه گردشگران فراوانی از سراسر جهان برای سیاحت و بازدید از جاذبه های گردشی به این شهرسفر می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر تور لحظه آخری و همچنین تور مشهد به سایت سفر باتو مراجعه کنید.

برج ایفل

دانستی های سفر به پاریس

برج ایفل، برجی عظیم و خارق العاده می باشد. این برج با شکوه به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه ساخته شد به نماد پاریس و فرانسه تبدیل شده است. ارتفاع این سازه 300 متر، عرض آن 128 متر و وزن آن حدود 7000 تن تخمین زده شده است. برای بازدید از این بنای عظیم شما هم می توانید از آسانسور استفاده نمایید و هم می توانید از طریق پله ها به بالای آن بروید. این سازه تعداد 1665 عدد دارد که بالا رفتن از آن کار ساده ای به نظر نمیرسد اما با توجه به اینکه برای سوار شدن به آسانسور می بایست چند دقیقه ای را در صف بایستید، راه پله های خلوت شاید گزینه بدی به نظر نرسد.

موزه لوور (Louvre Museum)

دانستی های سفر به پاریس

کلکسیونی رویایی از معروف ترین و قدیمی ترین اشیاء از سراسر جهان در این موزه مهم نگهداری می شود. این موزه در کاخ لوور قرار دارد که روزگاری خاندان سلطنتی فرانسه در آن زندگی می کردند.

کلیسای نتردام (Cathédrale Notre-Dame de Paris)

دانستی های سفر به پاریس

دانستی های سفر به پاریس

سبک معماری این کلیسا که بکی از بزرگ ترین و معروف ترین کلیسا های جهان است به سیک گوتیک می باشد. در معماری سبک گوتیک رسم بر این بوده که در آنها مجسمه های می ساختند که مردم را با داستان های عهد عتیق آشنا کنند. بر بالای در اصلی این کلیسا 28 مجسمه سنگی قرار دارد که بزرگی هر کدام به سه و نیم متر می رسد. این مجسمه های پادشاهانی هستند که پیش از ظهور عیسی مسیح بر سرزمین اورشلیم حکومت می کرده اند. همچنین مجسمه های دیگری که بیشتر آنها ترسناک و عجیب می باشند نیز وجود دارند که نماد جنگ انسان و اهرمن میباشند. همچنین می توانید در مورد تور کیش نیز مطالبی در سایت سفر باتو بخوانید.

کاخ ورسای (Château de Versailles)

دانستی های سفر به پاریس

دانستی های سفر به پاریس

کاخ ورسای نماد کشور فرانسه و بزرگترین کاخ سلطنتی جهان می باشد. لویی چهاردهم که در بحبوبه جنگهای داخلی و جنگ قدرت اشراف فرانسه بزرگ شده بود تصمیم گرفت تا با ساخت قصری مجلل همه بزرگان فرانسه را زیر یک سقف جمع کند و زمام امور را به دست بگیرد. اما گفته می شود از دیگر دلایل ساخت این کاخ حسادت لویی چهاردهم به کاخ یکی از وزرایش می باشد. سرانجام این قصر در شکارگاه سلطنتی فرانسه ساخته شد. قدمت این کاخ به سال 1038 میلادی باز می گردد . امروزه کاخ ورسای وفضایسبزاطرافشباوسعت ٨٠٠ هکتار، ٧٠٠ اتاق، ٢٠٠ هزاراصلهدرخت،۵۰فواره،۲۱۵۰پنجره،۶۷راه‌پله،۶هزارتابلوینقاشی،۱۵۰۰طراحی، ٢١٠٠ مجسمهو۵هزارقطعهمبلمان یکی از مهمترین جاذبه های پاریس و فرانسه به شمار می آید و پسازبیشازسیصد سال کهاززمانساختآنمی‌گذردهنوزباعث شگفت زدگی بازدید کنندگان می باشد.

باغلوکزامبورگ(Jardin du Luxembourg)

دانستی های سفر به پاریس

باغ های لوگزامبورگ از معروف ترین و محبوب ترین مناطق گردشی شهر پاریس می باشند و مردم این شهر بیشتر برای گردش به این پارک می روند. این پارک متعلق به کاخ لوگزامبورگ می باشد که امروزه این کاخ محل سنای فرانسه می باشد اما باغ های آن برای عموم آزاد است. در این باغ ها بیش از 100 مسجمه وجود دارد که بین قرن های شانزدهم تا بیستم ساخته شده اند. گل کاریهای بسیار باسلیقه و زیبا ی آن چشم بازدید کنندگان را به خود خیره می کند. همچنین استخری بزرگ که به شکل هشت ضلعی می باشد نیز در آن خود نمایی می کند.

راهنمای سفر به آنکارا، ازمیر و استانبول

استانبول در کنار دریا قرار دارد و گاهی اب و هوا در مناطق مختلف آن متغیر است. در تابستان، گرم و آفتابی و گاهی همراه با رگبار است، متوسط دمای روز 27 و در شب 18 درجه است. زمستان در استانبول سرد و مرطوب است، در روز 7 درجه و شب 2 درجه سانتیگراد است. بهترین زمان برای سفر به استانبول اواخر بهار و اوایل پاییز است.

آنکارا

این شهر پایتخت مدرن ترکیه و بهترین مرکز تجاری آن شناخته می شود. در خیابان های پرهیاهو این شهر آسمان خراش های بلند و نیز آثار باستانی و قلعه های نظامی به هم پیوسته که از جاذبه های دوران عثمانی است. در مرکز شهر "اولوس" مناظر بی نظیری را مشاهده می کنید که به ریشه رومی آنکارا اشاره دارد.

برفراز تپه ای در بخش غربی مرکز شهر، دید خوبی به مقبره آتاتورک دارید، بنیان گذار ترکیه مدرن و مردی که آنکارا را به عنوان پایتخت در نظر گرفت. در این شهر انتخاب های زیادی برای دیدار و گشت و گذار دارید، در اینجا به چند نکته که در سفر با تور آنکارا، راهنماییتان می کند اشاره می کنیم.

آب و هوا و زمان سفر

آنکارا فصول متفاوتی دارد و دمای هوای متغیر، تابستان گرم و سوزان و زمستان گرم و خشک. دمای هوا در بین فصل های سرد و گرم از 3 درجه زیر صفر تا 30 درجه بالای صفر متغیر است.

اقامت

آنکارا دارای هتل های متنوع و خوب است و قیمت ها نسبت به بقیه شهر های ترکیه مناسب تر است. از بهترین هتل های شهر، هتل آنکارا هیلتون سا، هتل موون پیک، هتل رادیسون بلو و هتل دیوان کوکورهان، هتل های پنج ستاره شهر هستند. برای اقامت ارزان تر هتل های چهار ستاره خوبی مثل، هتل دمونتی اوتل، هتل پلازا و هتل دیوان را می توانید انتخاب کنید.

مواد غذایی

انواع خوراک های ترکی با ذائقه ما ایرانی ها جور است، اسکندر کباب، کوفته به همراه ماست‌، دونر کباب، لاه معجون، مرجیمک جورباسی، ساچ کباب، ماهی کبابی و کباب گوشت از غذاهای پرطرفدار ترکیه ست. در رستوران های قدیمی شهر می توانید بهترین ماهی کباب ها را بچشید. البته از لذت خوردن غذاهای خیابانی هم نباید گذشت.

دیدنی های آنکارا

از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهر می شود به آرامگاه آتاتورک، موزه تمدن آناتولی، مسجد حاجی بایرام، سایت باستانی هاتوشا، مسجد کجاتپه، موزه صنعتی راحمی و پارک دیکمن وادیسی اشاره کرد. در این شهر تلفیقی از معماری سنتی عثمانی و رومی و معماری مدرن را مشاهده می کنید.

_ ازمیر

این شهر ساحلی زیبا در کرانه دریای اژه واقع شده و سواحل ماسه ای زیبا، آب و هوای معتدل، جاذبه های تفریحی و تاریخی را با هم داراست. این شهر از لحاظ تجاری و حمل ونقل اهمیت زیادی دارد و در عین حال دوره های مختلفی از تاریخ را گذرانده و 5000 سال قدمت دارد. ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه بعد از استانبول و آنکاراست. در این شهر هم مثل بقیه سفرها با تور ترکیه، دیدنیهای زیادی وجود دارد.

اقامت

هتل های لوکس و پنج ستاره ازمیر مثل هتل سوئیس اتل گرند، هتل کی، هتل هیلتون، هتل موون پیک، هتل ویندهام گرند و هتل بوتیک مت هستند. هتل های خوب دو، سه و چهار ستاره عبارتند از، هتل پارک، هتل ارتی ایرپورت، هتلبایلان و گوزل ازمیر، که با توجه به بودجه و سلیقه تان می توانید انتخاب کنید.

مواد غذایی

مثل همه شهر های ترکیه محبوب ترین غذا در اینجا انواع کباب های ترکی خوشمزه است، البته در رستوران های محلی کوفته، سوپ ترخینه، لاهماجون و ... هم ارایه می شوند. رستوران های بسیار خوب با غذاهای بین المللی هم فراوان هستند.

دیدنی های ازمیر

در این شهر ساحلی زیبا تفریحات و سرگرمی های زیادی وجود دارد، شنا، قایق سواری، قدم زدن کنار ساحل را از دست ندهید، در ضمن در کنار آن از دیدن جاذبه های تاریخی مثل، قلعه کادیفه کاله، آسانسور ازمیر، مسجد حصار، کلیسای سینت پلیکارپ، موزه باستان شناسی، آگورای ازمیر، برج ساعت، میدان کوناک و همینطور پارک حیات وحش، دیدن کنید.

_استانبول

استانبول شهری میان آسیا و اروپا، پر از دیدنیهای رنگارنگ، از قصرها و مسجد های عثمانی گرفته تا حمام های تاریخی و کلیسا های رومی و نیز جنگل و جزیره و دریاست. در خیابان پرشور استقلال قدم بزنید و از میدان تقسیم با مراکز خرید متنوعش دیدن کنید، و یا از کافه های کوچه پس کوچه ها لذت ببرید. سفر با قایق روی تنگه بسفر و دیدار یک روزه از جزایر دریای مرمره از دیگر تفریحات استانبول است. در واقع همه جور سرگرمی برای مسافران تور استانبول وجود دارد.برای مشاهده اخبار و اطلاعات آفر تور دبی به سایت سفر باتو مراجعه کنید.

آب و هوا

استانبول در کنار دریا قرار دارد و گاهی اب و هوا در مناطق مختلف آن متغیر است. در تابستان، گرم و آفتابی و گاهی همراه با رگبار است، متوسط دمای روز 27 و در شب 18 درجه است. زمستان در استانبول سرد و مرطوب است، در روز 7 درجه و شب 2 درجه سانتیگراد است. بهترین زمان برای سفر به استانبول اواخر بهار و اوایل پاییز است.

هزینه سفر

هزینه سفر به استانبول مناسب است. وجود پروازهای هوایی هر روزه و هتل های زیاد و ارزان بودن غذاها سفر بی دردسر و نسبتا ارزانی می توانید داشته باشید. برای جابجایی از مترو، اتوبوس و تراموا می شود استفاده کرد. برای خرید هم متناسب با بودجه تان از اجناس متنوع و فروشگاه های فراوان می توانید استفاده کنید.

دیدنی های استانبول

این شهر زیبا و تاریخی پر از جاذبه است، کاخ ها و مساجد، کلیسا و قصرهایی با معماری زیبا و قدمتی دیرین، همراه با چشم اندازی از تنگه بسفر که دریای سیاه و مرمره را به هم وصل می کند و استانبول را به بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می کند. معروفترین دیدنیهای استانبول عبارتند از، مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی، موزه ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، کاخ دولماباغچه، مسجد سلیمانیه، جزایر پرنس، پارک گلخانه و حمام خرم سلطان.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها