رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 367966

دیدنی های لهستان / جاذبه ها و شهرهای دیدنی ورشو لهستان

دید نی های لهستان / شهرهای توریستی لهستان / جاهای دیدنی ورشو / آثار دیدنی لهستان / زیباترین شهر لهستان چه نام دارد

a href="http://www.saat24.news/news/367966/%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%84%D9%87%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D8%A7%D8%B0%D8%A8%D9%87-%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%86%DB%8C-%D9%88%D8%B1%D8%B4%D9%88-%D9%84%D9%87%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86" target="_blank">دیدنی های لهستان

لهستان کشوریست که قرنها مشکلات و درگیری ها را پشت سر گذاشت و توانست به یک کشور مستقل تبدیل شود. این کشور ‏حالا فرصت این را دارد که نقش جدیدی در تاریخ مدرن جهان به نمایش بگذارد. افرادی که به این کشور سفر می کنند چیزهایی ‏را می بینند که مردم این کشور آن را تجربه کرده و با آن زندگی کرده اند ، لهستان برای بسیاری از گردشگران یک مقصد ‏فرهنگی غنی در اروپا است که مناظر طبیعی زیبا و اماکن تاریخی دیدنی زیادی دارد. چه از شهرهای اصلی لهستان دیدن کنید ‏چه بخواهید جنگل ها و دریاچه های اطراف آنها را ببینید ، لهستان تصاویری فراموش نشدنی در ذهنتان ایجاد خواهد کرد. ‏برای دیدن سایر تور لحظه آخری به سایت سفر باتو مراجعه کنید.

پس از بمباران سال ۱۹۴۴ به دست نازی ها، ورشو تحت نظارت ارتش سرخ در آمد. ورشو امروزی یک شهر مدرن و پرجمعیت است و از نظر حمل و نقل و تکنولوژی در شرایط بسیار مناسبی قرار دارد.

ورشو یا به زبان محلی همان ورشاوا، پایتخت کشور لهستان است و ۲ میلیون نفر جمعیت دارد. همچنین ورشو، یکی از بزرگترین شهرهای لهستان است. ورشو از جمله شهرهایی است که در روبدادهای جنگ جهانی دوم به شدت دچار آسیب شد و به دست آدولف هیتلردر سال ۱۹۴۴، مورد حملات زمینی و هوایی قرار گرفت و ۹۵ درصد شهر با خاک یکسان شد. ورشو به معنی متعلق به واراز یا همان اسلاوی است. ورشو جاذبه های بسیاری دارد که دیدنش، به هر مسافر و جهانگردی بسیار توصیه می شود. این شهر اروپایی از قرن ۹ میلادی به صورت مسمتر سابقه ی سکونت دارد و از قرن ۱۴ و ۱۵ به عنوان یکی از شهرهای مهم و پرنفوذ اروپایی باقی مانده است.

وروتسواف

وروتسواف (Wroclaw) چهارمین شهر بزرگ لهستان است که در قرون‌وسطی ساخته شد و دارای چندین جزیره، پل‌های زیبا و معماری خیره‌کننده است که در این اواخر به رسمیت شناخته‌شده است. در سال ۲۰۱۵ این شهر توسط شرکت مرکز به‌عنوان یکی از “بهترین شهرهای دنیا برای زندگی” شناخته شد و به دلیل استانداردهای بالا برای زندگی به انتخاب GaWC به‌عنوان یک شهر جهانی انتخاب شد. در سال ۲۰۱۶ این شهر به‌عنوان پایتخت فرهنگی اروپا و پایتخت کتاب جهانی، شناخته شد. با سفر به این شهر از تالار کانتنیال (ثبت‌شده در میراث یونسکو) یا کلیسای سنت ماری مگدالن (قرن سیزدهم) دیدن کنید.

ورشو

این شهر (Warsaw) پایتخت لهستان است. تاریخ طولانی و دردناک آن در معماری شهر دیده می‌شود. در این شهر شاهد کلیساهای گوتیک، محله‌های جماهیر شوروی، برج‌های مدرن و قصرهای نوکلاسیک، خواهید بود. ورشو دارای موسیقی دل‌نشین و شب‌های مفرح است. اگرچه این شهر در طی جنگ جهانی دوم تخریب شد اما بخش قدیمی شهر بازسازی شد تا کافه‌های آن و خیابان‌های پرپیج و خمش، شکوه و جلال پیش از جنگ را نشان بدهد. اعضای خانواده سلطنتی قدیم امروزه طبقه مرفه و حاکم شهر را تشکیل می‌دهند. می‌توانید با بازدید از موزه تاریخ یهودیان لهستان با تاریخ ۱۰۰۰ ساله آنان آشنا شوید.

گدانسک

گداسنگ (Gdansk) یکی از سه شهر موجود در منطقه پومرانیا است که به‌عنوان سه شهر شناخته می‌شوند. این شهر در کرانه بالتیک از شهرهای دیگر متفاوت است و به دلیل داشتن بندر تاجران بسیاری را به خود جذب نموده است. در قلب این شهر، منطقه اصلی بازسازی‌شده قرار دارد که دارای ساختمان‌های رنگارنگ، فروشگاه و رستوران، است. فواره نپتون که در قرن ۱۷ ساخته‌شده به‌عنوان نماد شهر شناخته می‌شود و شکوه آن را نشان می‌دهد. پس از بازدید از کلیسای سنت ماری یا کلیسای جامع اولیوا می‌توانید سوار کشتی تفریحی شده و از باغ شراب اطراف اسکله دیدن کنید.

معدن نمک ویلیچکا جاذبه های گردشگری لهستان

این معدن در نزدیکی شهر «کراکوف» قرار داشته که یکی از قدیمی‌ترین معادن نمک در حال کار جهان است. این معدن که از قرن سیزدهم میلادی تا سال ۲۰۰۷ به صورت مداوم در حال تولید نمک بوده، بیش از ۳۰۰ کیلومتر طول داشته و به لطف ده‌ها مجسمه و یک صومعه که در بدنه صخره‌های کوهستانیریا، آن ایجاد شده یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی کشور لهستان به شمار می‌رود. گردشگران می‌توانند مناطق مختلفی همچون اتاقی بزرگ با دیوارهای نمکی، دریاچه‌ای زیرزمینی و نمایشگاه‌هایی از تاریخ معدن نمک را در این مکان تماشا کنند.

شهر باستانی تورن جاذبه های گردشگری لهستان

نمای قرون وسطایی این شهر درکنار تعداد بیشماری از بناهای تاریخی سبک گوتیک آن شامل «سالن شهر»، «کلیساها» و «خانه‌های شهری» همچنان زیبایی خود را حفظ کرده اند. شهر «تورن» زادگاه «نیکلاس کوپرنیک» ، سیاح معروف قرون وسطی نیز می‌باشد. جاذبه های گردشگری لهستان بقایای این شهر قلعه‌ای و مخصوصا برج‌های دیدبانی آن از جاذبه‌های گردشگری این شهر است. تورهای لحظه اخری سایت سفر باتور ا از دیت ندهید.

قلعه مالبورک جاذبه های گردشگری لهستان

این قلعه یکی از بزرگترین قلعه‌های جهان از نظر فضا و محیط به شمار می‌رود. این قلعه که در سال ۱۴۰۶ بنا شد در زمان خود یکی از بزرگترین قلعه‌های خشتی، عصر گوتیک بوده است. بازدید کنندگان علاوه بر بازدید قلعه می‌توانند از موزه آن که در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیدند دیدن کنند.

قلعه واول و کلیسای جامع کراکوف

«قلعه عصر گوتیک»، آخرین مقر سلطنتی شاهان لهستان، در قرن یازدهم میلادی ساخته شد. این قلعه همچنین از بناهای مختلفی که در دوره‌ها و عصرهای گوناگون ساخته و در محوطه مرکزی قلعه قرار گرفته‌اند تشکیل شده است. در قرن شانزدهم میلادی گروه‌های مختلفی از بهترین هنرمندان داخلی و خارجی ، همچون معماران ایتالیایی، مجسمه‌سازان و طراحان آلمانی برای تزیین و بازسازی این قلعه، و تبدیل آن به یکی از کاخ‌های زیبای عصر رنسانس دعوت شدند.جاذبه های گردشگری لهستان این قلعه در فاصله‌ای کوتاه پس از حضور این هنرمندان به الگویی از سکونتگاه‌های مجلل در اروپای مرکزی و شرقی تبدیل شد.

کانال البلاگ جاذبه های گردشگری لهستان

«کانال البلاگ»، کانالی به طول ۸۰ کیلومتر است که صدها دریاچه در شمال شرقی لهستان را به یکدیگر متصل می‌کند. این کانال که در قرن نوزدهم ساخته شده هنوز هم یکی از برجسته‌ترین معماری‌های عصر فناوری جهان به شمار می‌رود. کشتی‌های کوچک با قدرت جابه‌جایی ۵۰ تن از این کانال عبور می‌کنند. از نکات ویژه و برجسته، این کانال استفاده از بالابرها و نوعی سیستم هوشمند در شیبدارکردن، سطوح است که منجر به اختلاف سطح در آب برای عبور کشتی‌ها می‌شود.جاذبه های گردشگری لهستان

اردوگاه کار اجباری آشویتس (‏Auschwitz-Birkenau‏ )- اوشویمچین ‏‏‏‎

اردوگاه آشویتس ، بزرگترین و مجهزترین اردوگاه کار اجباری آلمان نازی بود که در طول اشغال لهستان توسط نازی‌ها ساخته و ‏تجهیز شده بود.بازدید از این اردوگاه که در در ۳۷ مایلی غرب شهر کراکوف قرار گرفته است هم شاید نتواند به معنای واقعی ‏کلمه اتفاقات ترسناک و وحشت آوری که در این اردوگاه رخ داده است را نشان دهد. اتاق‌های گاز و کوره‌های آدم سوزی برای ‏اولین بار در این اردوگاه به طور وسیع راه‌اندازی شدند. در سال ۱۹۷۹ میلادی، سازمان یونسکو، این اردوگاه را به عنوان «نماد ‏بیرحمی انسانی نسبت به هم‌نوعان خود در قرن بیستم»، درفهرست میراث جهانی یونسکو قرار داد.سالانه هفتصد هزار نفر از این ‏اردوگاه بازدید می‌کنند.‏ ‏ ‏‏ ‏‏‏‏‏‏‏ ‏ ‏ ‏بیشتر ببینید: آفر تور لحظه آخری

دریاچه ماسوریان (‏Masurian Lakeland‏ ) ‏‏

‏ ‏ این منطقه که شامل 2000 دریاچه می شود که توسط کانال های آب رودخانه بهم متصل هستند در نزدیکی مرز لیتوانی واقع شده ‏است.این منطقه از جمله مقاصد پرطرفدار گردشگری دریاچه ای در اروپا به شمار می رود. هتل ها و یا خانه هایی که برای ‏اقامت وجود دارند اکثرا در روستاهای اطراف این دریاچه ها هستند و گردشگران این منطقه اکثرا برای گشتن اطراف دریاچه از ‏دوچرخه یا قایق استفاده می کنند. ‏‏‏ ‏ ‏

تپه های شنی اسکووینسکی (‏Slowinski Sand Dunes‏ ) ‏‏‏‎

تپه های شنی اسکووینسکی در شمال لهستان واقع شده اند و بخشی از پارک ملی اسلووینسکی در نزدیکی سواحل دریای بالتیک ‏هستند. در گذشته مردم اسلواکی در این منطقه زندگی می کردند و نام این پارک نیز از آنها گرفته شده است. شن های یکدستی که ‏در این منطقه وجود دارند از جذابیت های آن به شمار می روند ، آنها در فصل های مختلف و با توجه به جهت های گوناگون باد ‏شکل های مختلفی به خود می گیرند به همین جهت به آنها "شن های متحرک" می گویند. ‏‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏‏‏ ‏

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها