رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 368177

دانستنی های سفر به صربستان

رپورتاژ / صربستان در جنوب شرقی اروپا قرار دارد. پایتخت صربستان شهر بلگراد است.

dir="RTL">صربستان حدودا ۱۵ قله با ارتفاع بیش از ۲۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا دارد و پنج پارک ملی به نام‌های دیِرآپ (Djerdap)، تارا (Tara)، کوپائونیک (Kopaonik)، سارمانتین (Sar Mountains) و فراسکا گورا (Fruska Gora) با پوشش گیاهی دست‌نخورده و سالم در محدوده مرزهای این کشور دیده می‌شود.صربستان بر سر یک شاهراه مواصلاتی اصلی و بین‌المللی قرار دارد که مرکز و غرب اروپا را به کشورهای یونان، ترکیه، قاره آسیا، آفریقا و منطقه خاورمیانه پیوند می‌دهد. اهالی صربستان به‌رغم اینکه از قرار گرفتن کشورشان در قلب این مسیر مواصلاتی گریزناپذیر، رنج و خسارات زیادی را متحمل شده‌اند، فوق‌العاده مهمان‌نواز هستند و مسافرانی را که راهی این دیار می‌شوند بسیار تکریم می‌کننددر مورد تور ترکیه و همچنین تور صربستان در سایت سفر باتو بیشتر بخوانید..

بهترین زمان برای سفر به صربستان

صربستان در تمام فصول سال مقصد مناسبی برای سفر محسوب می‌شود. ناحیه شمال این کشور از آب‌وهوای اقلیمی برخوردار است و زمستان‌های نسبتا سرد و تابستان‌های گرمی بر این منطقه حاکم است. نواحی تپه‌زار صربستان دارای تابستانی گرم ‌و ‌خشک و زمستانی سرد است و بیشترین بارش برف در نواحی کوهستانی گزارش می‌شود. ماه‌های دسامبر تا مارس (آذر تا اسفندماه) فصل اسکی‌بازی در این کشور است. ژانویه سردترین ماه و ژوئن گرم‌ترین ماه سال در صربستان است و بیشترین میزان بارندگی در ماه‌های مه و ژوئن روی می‌دهد.

بلگراد (Belgrade):

پایتخت کشور زیبای صربستان، بلگراد است. این شهر بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین شهر صربستان می باشد که بناهای تاریخی، جزیره های مصنوعی، و خیابان های زیبای فراوانی دارد. به یاد داشته باشید، صربستان شهری سردنشین و بارانی و برفی است، بنابراین حتما قبل از سفر به این کشور زیبا، آب و هوا و موقعیت خود را چک کنید.

کلیسای جامع سنت مارک (Crkva Svetog Marka)

این کلیسا در سال ۱۹۴۰ میلادی در کنار کلیسای چوبی و تاریخی که تاریخ ساخت آن به ۱۸۳۵ میلادی بر می گردد، در پارک Tašmajdan ساخته شد. کلیسای سنت مارک یکی از بزرگترین کلیساهای این کشور است که در آن می توانید مجسمه موزاییکی مارک مقدس و نماد های تاریخی و مذهبی کشور صربستان را ببینید. ساختمان پارلمان این کشور هم در نزدیکی این کلیسا قرار گرفته است.

آدا سیگانلیا (Ada Ciganlija)

در مرکز بلگراد، در رودخانه ی ساوا، جزیره ی مصنوعی کوچکی به نام آدا سیگانلیا وجود دارد. این جزیره دیدنی، با داشتن مناظر زیبا و امکانات ورزشی اش، در طول تابستان ها روزانه ۱۰۰ هزار بازدید کننده دارد. آدا سیگانلیا، جنگل های انبوه و سرسبزی دارد که نماینده حیات وحش این کشور هستند و در آن ها ممکن است به یک خرگوش، روباه و یا گوزن برخورد کنید. این منطقه با داشتن امکانات ورزشی مثل تنیس، راگبی ، اسکی و قایقرانی، یک مقاصد رویایی برای علاقمندان به ورزش است.مطالب خواندنی دیگر در مورد تور ارمنستان و نیز تور تایلند را در سایت سفرباتو بخوانید.

ویکتور کالِمِگدان (The Victor of Kalemegdan):

دومین جاذبه گردشگری پایتخت صربستان ویکتور کالمگدان است. این مکان دارای تندیسی ۱۴ متری است که برای بزرگداشت پیروزی صربستان علیه امپراتوری عثمانی و اتریش طی جنگ‌های بالکان ساخته اند. این منطقه مابین روز دانوب و ساوا قرار دارد و نمایی خیره کننده ای دارد و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

شهر بلاکِرکُوا (Bela Crkva)

جذابیت شهرهایی که در رمان‌های ملیکا جیک وایویچ (Mir Jam) تصویر می‌شوند؛ باغچه‌های سرسبزی که با گل‌های رنگارنگ‌شان خانه‌های اعیانی را آذین کرده و رهگذران را مات و مبهوت می‌کنند؛ دو رودخانه چشم‌نواز و هفت دریاچه مصنوعی دل‌انگیز در مجموع لقب «ونیز استان وژوودینا» را برای شهر بلاکرکوا به ارمغان آورده است. این شهر کوچک که در جنوب منطقه تاریخی بنات (Banat) واقع شده است، اگرچه به لحاظ اقتصادی از ضعیف‌ترین شهرهای صربستان به‌شمار می‌آید؛ از نظر موقعیت جغرافیایی، برخورداری از طبیعت زیبا و پتانسیل گردشگری جزو شهرهای غنی و نمونه این کشور است.

دریاچه‌های هفت‌گانه شهر بلاکرکوا که به‌تدریج و بر اثر چندین دهه عملیات شن‌برداری در دشت‌های مجاور این شهر و روستای وراسِوگای (Vračev Gaj) ایجادشده‌اند، بی‌گمان بزرگ‌ترین جاذبه‌ توریستی شهر محسوب می‌شوند.

حفره‌های بزرگی که در نتیجه حفاری‌های مستمر در این شهر پدیدار شده بود، با جاری شدن آب دریای پانونیان و فوران آب‌های زیرزمینی به سرعت لبریز شد و اهالی شهر به ‌یکباره با ظهور هفت واحه آبی در دل شهر مواجه شدند. در فصولی از سال که بازدید گردشگران به اوج خود می‌رسد، روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر در کنار این دریاچه‌های هفت‌گانه حاضر می‌شوند و به تفریح و سیاحت می‌پردازند.

معماری شهر گلوباتس (Golubac)

گلوباتس شهر معماری‌ پرابهت و قلعه‌های افسانه‌ای است. گلوباتس شهری است که روی صخره‌های تند پدیدار شده و در نقطه‌ای دور از دسترس بر کرانه شرقی دانوب قد برافراشته است. وقتی از درون این شهر به رودخانه دانوب نظر می‌کنیم، پهنای آن خیلی خوب دیده می‌شود و گویا بیشتر به یک دریا شباهت دارد. قلعه گلوباتس که در ورودی تنگه دیِرآپ (Djerdap) بنا شده، مشرف ‌به رودخانه دانوب است و از هر طرف آن دیده می‌شود.

دهکده دروِنگارد (Drvengrad) - مقر جشنواره کوستندورف

دهکده درونگارد قطب عالم سینما و یک مقصد فرهنگی هنری است که در میان جاذبه‌های گردشگری صربستان هرگز نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. خالق این مکان گردشگری چشم‌نواز، اِمیر کوستوریتسا (Emir Kusturica) کارگردان خبره و سرشناس سینمای جهان است. در این دهکده فقط همایش‌ها و رویدادهای مختص هنر سینما برگزار می‌شود که برای نمونه می‌توان به جشنواستندورف اشاره کرد. در جریان این رویداد مهم، چهره‌های سرشناس عرصه سینما از سراسر جهان در این مکان گرد هم می‌آیند.بیشتر بخوانید : تور قشم

جشنواره موسیقی اکسیت/ شهر نووی ساد (Novi Sad)

نووی ساد از نظر جغرافیایی در شمال شهر بلگراد قرار گرفته و همه‌ساله میزبان یکی از معروف‌ترین جشنواره‌های موسیقی جهان به نام جشنواره اکسیت است.

در مدت پانزده سالی که از آغاز به کار این جشنواره می‌گذرد، برخی از معروف‌ترین موسیقیدان‌ها و نوازندگان دنیا در اینجا گرد هم آورده شده‌اند. برای مثال می‌توان از چهره‌های صاحب نامی همچون استینگ (Sting)، لئونارد کوئن (Leonard Coen) و گروه پرادیجی (Prodigy) نام برد که همگی بخشی از شهرت‌شان را مرهون این جشنواره هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها