رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 36820

گلوله باران زوار امام حسین

ساعت24- منابعی امنیتی در استان صلاح الدین عراق اعلام کرد: تروریست های داعش چند گلوله خمپاره به مناطق مختلف شهر سامرا شلیک کردند.همچنین زائران اربعین حسینی (ع) در شهر کرکوک هدف حملات دوشکا و خمپاره تروریست های داعش قرار گرفتند.

گلوله باران زوار امام حسین
یک منبع امنیتی گفت: عناصر داعش صبح امروز با گلوله های خمپاره خانه ها و مراکز تجاری را در محله های مرکزی شهر سامرا هدف قرار دادند.

این منبع اضافه کرد: کارخانه داروسازی شهر سامرا نیز امروز هدف حمله خمپاره ای تروریست های تکفیری قرار گرفت.

منبع امنیتی افزود: حملات امروز به مناطق مختلف شهر سامرا در جنوب تکریت تلفاتی نداشت اما خساراتی به خانه ها و مراکز تجاری وارد کرد.

پلیس عراق نیز دیروز از اصابت چهار خمپاره به مناطق کاظمیه و الحریه واقع در شمال بغداد و زخمی شدن ۸ نفر خبر داد.

دو گلوله خمپاره به منطقه کاظمیه در شمال بغداد اصابت کرد و سه نفر زخمی شدند. همچنین بر اثر شلیک دو گلوله خمپاره به منطقه الحریه در شمال بغداد پنج نفر زخمی شدند.

بغداد دیروز شاهد اصابت چهار گلوله خمپاره در منطقه چکوک در شمال این شهر بود اما در این حملات خمپاره ای به کسی آسیب نرسید.

شهر سامرا در استان صلاح الدین که بیشتر ساکنان آن از عشایر هستند، از شهرهای بسیار مهم و حساس عراق است و مرقد امام هادی علیه السلام و امام حسن عسگری علیه السلام دو تن از امامان شیعیان در این شهر قرار دارد.

انفجارها در حرم امامان عسکریین در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ ، به بروز درگیری های شدید قومی در شهر سامرا و دیگر شهرهای عراق منجر شد و هزاران تن اقوام مختلف عراقی در این درگیری های کشته شدند.

بر اساس گزارش های رسیده، داعش شنبه آینده ۲۲ آذر (۱۳دسامبر) مصادف با سالروز اربعین حسینی برای اجرای یک عملیات بزرگ از چند محور به شهر سامرا در استان صلاح الدین حمله خواهد کرد.

اربعین حسینی یکی از مهمترین مناسبات دینی و مذهبی شیعیان جهان محسوب می شود و در این روز میلیون ها زایر شیعه از مناطق مختلف جهان با پای پیاده خود را بارگاه امام حسین ( ع) در شهر کربلای معلی می رسانند.

بازداشت ۴ تروریست در جنوب کربلا

یک منبع سازمان مبارزه با تروریسم عراق از بازداشت شماری تروریست نفوذی از مسیر النیسمیه برای اجرای عملیات تروریستی در مسیر زائران کربلا خبر داد.

به گزارش الغد پرس از کربلا، این منبع اعلام کرد نیروهای عملیات ویژه توانسته اند شماری تروریست که از مسیر نیمسیه به منطقه جنوبی کربلا نفوذ کرده بودند ، بازداشت کنند.

این منبع که نخواست نامش فاش شود افزود:«فرماندهی عملیات فرات میانی طبق اطلاعاتی از تصمیم تروریستهای نفوذی برای حمله تروریستی به زائران با خبر شدند اما سرویس های مبارزه با تروریسم توانست ۴ تروریست را در یکی از باغ های جنوب کربلا دستگیر کند.»

گلوله باران زوار حسین علیه السلام در کرکوک

زائران اربعین حسینی (ع) در شهر کرکوک هدف حملات دوشکا و خمپاره تروریست های داعش قرار گرفتند.

سرتیپ سرحد قادر رئیس پلیس مناطق حومه شهر کرکوک روز چهارشنبه گفت: تروریست های داعش با دوشکا و خمپاره به طرف زایران استان کرکوک که با پای پیاده در حال عزیمت به کربلای معلی برای شرکت در مراسم سالروز اربعین حسینی( ع) بودند، تیراندازی کردند.

سرتیپ سرحد قادر تاکید کرد گلوله باران عناصر داعش به طرف زائران عراقی در کرکوک تلفاتی نداشت.

به گزارش ساعت24 به نقل از واحد مرکزی خبر،وی همچنین از تشکیل یگانهای امنیتی ویژه در مناطق حومه شهر کرکوک برای حمایت و مراقبت از زائران شیعه در مناطق مختلف این استان خبر داد.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها