رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 368440

دانستنیهای سفر به بارسلونا

رپورتاژ / بارسلونا سرزمین کاتالان‌هاست؛ شهری زیبا و پرجنب‌جوش و شاد؛ شهر گیتارنوازان دوره‌گرد. بهشت آفتاب‌های دلچسب و آبی زیبای مدیترانه؛ شهر معماری‌های عجیب و خیره‌کننده؛ شهر گائودی و شهر اف-سی بارسلونا.

بارسلونا اروپای تمام‌عیار است؛ هم دریا و ساحل و آفتاب دارد، هم شب‌های زنده و بیدار. هم موزه و آثار معماری و تاریخی دارد، هم مرکز خرید و تفریح و رستوران و کافه. دیدنی‌های بارسلونا از خیابان‌هایش شروع می‌شوند؛ خیابان‌های بارسلونا موزه‌ای است از آثار گائودی، معمار معروف اسپانیایی که کارهایش خلاقیتی عجیب و دیدنی دارند: از کلیسای مشهور و نیمه‌کاره ساگرادا فامیلیا که بی‌شک بزرگترین شاهکار اوست، تا خانه کاسا میلا و پارک گوئل که توریست‌ها برایشان صف می‌بندند. خیابان لارامبلا و میدان کاتالونیا قلب تپنده‌ شهرند؛ جایی که چکیده‌ بارسلون را در آن خواهید دید: از یک طرف نوازندگان و نقاش‌های خیابانی، گل‌فروش‌ها و مغازه‌های کوچک سوغاتی فروشی و کلیساها و بناهای قدیمی چشم و گوش‌تان را نوازش می‌کنند و از طرف دیگرِ لارامبلا هم به مرکزخریدها، رستوران‌ها و کافه‌ها و قایق‌های شناور بر مدیترانه می‌رسید. بارسلونا شهری است که هر چه در آن بمانید کم است.

بازار بوکوریا بارسلون (Boqueria)

بازار بوکوریا، قدیمی‌ترین بازار خوراکی اروپا است؛ بازاری دارای دکه‌ها و غرفه‌های پر پیچ و خم با دیواره‌های آهنی در پایین خیابان لارامبا که انواع مواد خوراکی در آن به فروش می‌رسد. انواع ماهی، گوشت مرغ، گوشت قرمز، میوه و سبزیجات موجود در آشپزخانه‌های خانگی بارسلون و رستوران‌ها در این بازار یافت می‌شود و یکی از مکان‌هایی است که در تور اسپانیا حتما باید از آن دیدن کنید.در مورد تور استانبول بیشتر بخوانید.

کازا بالیو (Casa Batlló) و Manzana de la Discordia شهر بارسلون

Manzana De La Discordia (به معنای بلوک متفاوت) نام منطقه‌ای در Passeig de Gràcia است که به دلیل وجود ساختمان‌های شگفت‌انگیز و درعین حال کاملا نامتعارف اینگونه نامگذاری شده است. این ساختمان‌ها اثر سه معمار مدرن‌گرای مشهور به نام‌های دومنک ای مونتانر، پوییگ ای کادافلاک و گائودی می‌باشد. یکی از این سه بنا، به نام خانه گائودی کازا بالیو یا کازا باتیو، دارای سقف موج‌دار، ایوان چند رنگ، و بالکن‌هایی از استخوان و جمجمه است و به دلیل دارا بودن این ویژگی‌ها قابل‌ توجه‌ترین و برجسته‌ترین ساختمان این بلوک و یکی از اماکن دیدنی تور اسپانیا است.

کلیسای ساگرادا فامیلیا بارسلون اثر گائودی

معروف‌ترین بنا و نقطه عطف شهر بارسلون، آرامگاه و معبد ناتمام ایکسپیاتوری د لا ساگرادا فامیلیا (معبد خاندان مقدس) است که اکثر کسانی که به تور اسپانیا می‌روند از این مکان حتما دیدن می‌کنند. با تکمیل نمای داخلی کلیسا در پاییز سال 2010، این کلیسا و شبستان بلند آن تبدیل به جاذبه اصلی شهر بارسلون شدند.جزئیات بیشتر در مورد تور گرجستان را از دست ندهید.

موزه ملی هنر کاتالونیا (MNAC) شهر بارسلون

بالای پلکانی که به میدان معروف بارسلون Plaça d'Espanya منتهی می‌شود، موزه ملی هنر کاتالونیا که به اختصار MNAC گفته می‌شود، قرار دارد. این موزه بارسلونا با موزه پرادو مادرید رقابت می‌کند. در این موزه مجموعه بی همتایی از هنر رومی کاتالونیا، نگهداری می‌شود که شامل همه چیز از محراب تا نقاشی‌های دیواری می‌شود. بسیاری از این آثار از کلیساها و صومعه‌های واقع در کوهستان پیرنه به دست آمده و به زیبایی در آنجا چیده و نگهداری می‌شود. در گالری‌های مجزای این موزه شهر بارسلون، آثاری از استادان بزرگ قرن نوزدهم به نمایش گذارده می‌شود، استادان به نامی همچون ماریا فورتونی، رامون کاساس و سانتیاگو روسینول.

ساگرادا فامیلیا | Sagrada Familia

در صدر جاذبه های دیدنی بارسلونا، کلیسای زیبا و ارزشمند،‌ ولی هنوز ناتمام ساگرادا فامیلیا قرار دارد که حدود ۱۰۰ سال پیش توسط آنتونی گائودی طراحی شده است. وی به عنوان یکی از بهترین معمارهای دو قرن اخیر دنیا شناخته می شود و ۱۵ سال آخر عمر خود را صرف طراحی این کلیسا کرده بود. ساگرادا فامیلیا معروف‌ترین جاذبه شهر بارسلونا،‌ و البته پربازدیدترین آن ها هم است و سالانه حدود ۳ میلیون نفر از آن بازدید می کنند. بنابراین اگر در فصل های شلوغ سال قصد بازدید از این کلیسا را داشته باشید، باید حدود یک ساعت در صف‌های طولانی منتظر بمانید. البته هر بلیطی که خریداری می‌کنید، در واقع کمک به روند ساخت این کلیسا خواهد بود. مراحل ساخت این کلیسا بسیار طولانی شده است،‌ دلیل آن هم این است که بودجه‌ی ساخت آن همیشه از منابع شخصی تامین می‌شده است.در مورد سایر تور لحظه آخری و نیز تور دبی بیشتر مطالعه کنید.

آب‌نمای جادویی | Montjuïc

یکی دیگر از جاذبه های بارسلونا که حتماً‌ باید از آن بازدید کنید،‌ آب‌نمای جادویی این شهر است. تماشای این نمایش فوق العاده آب‌ها واقعاً‌ مانند جادو می‌ماند؛ جادویی از نور و موسیقی. این آب‌نما در سال ۱۹۲۹ به عنوان یکی از جاذبه‌ های نمایشگاه جهانی بارسلونا ساخته شد و اکنون تبدیل به یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های این شهر شده است و سالانه حدود ۲.۵ میلیون گردشگر از آن بازدید می‌کنند. در زمستان، نمایش‌های آب و نور تنها در بعد از ظهرهای جمعه و شنبه برگذار می‌شوند. ولی در غروب‌های تابستانی، نمایش‌های نور و موسیقی از پنجشنبه شروع شده و تا شنبه ادامه دارند. بازدید از این آب‌نما در تمام طول سال رایگان است. ولی توجه داشته باشید که به‌خاطر برگزاری برخی نمایشگاه‌ها،‌ دسترسی به این آب‌نما بعضی اوقات ممکن است امکان پذیر نباشد.

موزه پیکاسو | Picasso Museum

موزه پیکاسو در منطقه بورن قرار گرفته است. این موزه معروف‌ ترین موزه در شهر بارسلونا است. پیکاسو، هنرمند معروف، در شهر مالاگا که در جنوب اسپانیا قرار دارد به دنیا آمد. ولی خانواده‌ی او در سال ۱۸۹۵ به همراه پیکاسو به بارسلونا آمدند و وی تا سال ۱۹۰۴ در اینجا زندگی کرد. پدر پیکاسو یک معلم هنر بود و اگرچه پیکاسو زمان کودکی خود را در مالاگا گذراند و در این شهر مدرسه رفت، ولی بیشتر آموخته‌های او در بارسلونا شکل گرفته است. در واقع، او خود را یک بارسلونایی می‌دانست. معروف ترین نقاشی‌های پیکاسو در بارسلونا نیستند، ولی در این موزه می توانید حدود ۴۰۰۰ آثر او را مشاهده کنید که سیر تحول او از یک دانش‌آموز و تبدیل شدن به یکی از محبوب‌ترین نقاش‌های دنیا را مشاهده کنید.

خیابان لا رامبلا | La Rambla

لا رامبلا خیابانی در مرکز شهر بارسلونا است. شاعر اسپانیایی، فدریکو گارسیا لورکا می‌گوید که «این تنها خیابان جهان است که آرزو می‌کنم هیچ‌وقت تمام نشود.» این خیابان ۱.۲ کیلومتری از میدان مرکز بارسلونا شروع می‌شود و تا بنای یادبود کریستوفر کلمبوس ادامه دارد. البته این خیابان به خودی خود شاید جذابیت چندانی نداشته باشد،‌ ولی بازدید از این خیابان به شما کمک می‌کند تا روح شهر بارسلونا را درک کنید. البته بعضی اوقات نام این خیابان را جمع می‌بندند،‌ چراکه این خیابان فرعی‌های مختلفی دارد که هریک نام‌های گوناگون دارند.

ورزشگاه و موزه نیو کمپ (کمپ نو)

اگر اهل فوتبال هستید حتما از ورزشگاه نیوکمپ و موزه آن دیدن کنید که امروزه به یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری بارسلون تبدیل شده است. بازیکنان بزرگی در ورزشگاه نیوکمپ بارها حضور پیدا کرده اند و قدم زدن در آن می تواند شما را بسیار شگفت زده کند و یک روز رویایی را برای شما رقم بزند.بیشتر بخوانید: تور مشهد

ورزشگاه نیوکمپ به عنوان ورزشگاه خانگی تیم فوتبال بارسلونا محسوب می شود، بارسلونا پس از رئال مادرید پر افتخارترین تیم اسپانیا محسوب می شود و یکی از تیم های مطرح جهان است. موزه باشگاه نیوکمپ نیز از دیدنیهای بارسلون محسوب می شود که در نزدیکی ورزشگاه نیوکمپ قرار گرفته است و یکی از موزه هایی است که معمولا استقبال فراوانی روبرو می شود. در این موزه بخش های مختلفی را در ارتباط با فوتبال و خصوصا تیم بارسلونا می تولنید مشاهده کنید.

پارک گوئل (Parc Güell)

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری بارسلون پارک گوئل است، این پارک یکی از آثار معروف گائودی معمار مشهور اسپانیایی است، پارک گوئل از جمله جاذبه های گرشگری بارسلون است که بازدید از آن به همه توریست ها توصیه می شود و به عنوان یک میراث جهانی در یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

کازا باتیو (Casa Batlló)

یکی دیگر از سازه های معروف که معماری آن بر عهده گائودی بوده است، ساختمان کازا باتیو است که به عنوان یکی از مکان های دیدنی بارسلون محسوب می شود. این بنا در قرن نوزده بازسازی شده و داخل آن نیز به مانند نمای خارجی رنگارنگ و جذاب است. این بنای معروف ملک خانواده باتیور بود که از تولیدکنندگان ثروتمند پارچه محسوب می شدند. در بازدید از مکان های دیدنی بارسلون حتما وقتی برای بازدید از این بنای دیدنی اختصاص دهید که دیدن آن خالی از لطف نیست و موجب می شود که خاطرات ماندگاری را در سفر به بارسلون به ثبت برسانید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها