رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 369516

شایعه دوقطبی بین واعظی وجهانگیری واقعیت دارد؟/عطریانفر:مخالفان روحانی پیگیرتحلیل‌بردن نیروی دولت‌اند

ساعت24-عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: جهانگیری به عنوان معاون اول و واعظی به عنوان مسئول دفتر رئیس‌جمهور هر کدام چارچوب ماموریت مشخصی دارند و همکاری‌های‌شان هم صمیمانه است.

عطريانفر
خبر استعفای اسحاق جهانگیری در عصر روز یکشنبه مثل بمب در فضای رسانه ای پیچید که بلافاصله از سوی نهاد ریاست جمهوری تکذیب شد اما تکذیبه نتوانست به گمانه زنی ها پایان دهد و شایعات فراوانی در 48 ساعت گذشته از طریق شبکه های اجتماعی دست به دست می شود. محمد عطریانفر عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی طرح چنین شایعاتی را از چشم مخالفان دولت می بیند و معتقد است: رادیکال ها و تندروها پیگیر تحلیل بردن نیروی دولت و ناکارآمد نشان دادن آن هستند.

مشروح این گفتگو را در ادامه بخوانید.

****

این روزها درباره استعفا یا ماندن آقای جهانگیری در دولت گمانه زنی ها و شایعات زیادی مطرح می شود، این شایعات چه تبعاتی برای کشور دارد؟

به کشور آسیب می زند. در شرایط بحرانی انسجام هیأت حاکمه جزء ضرورت ها و از مولفه های فائق آمدن بر بحران هاست. کسانی که چنین شایعاتی را دامن می زنند، فضای آرام لازم و ضروری برای رفع بحران ها را مخدوش می کنند.

به نظر شما اراده ای که می خواهد دوقطعی درون دولت ایجاد کند، ریشه در خارج مرزهای کشور دارد یا از درون کشور هدایت می شود؟

اینها عمدتا مخالفان آقای روحانی هستند.

مخالفان آقای روحانی در داخل؟

بله، رادیکال ها و تندروهایی هستند که هیچ گاه از پیروزی آقای روحانی در انتخابات و تشکیل دولت توسط او رضایت پیدا نکردند بنابراین پیگیر تحلیل بردن نیروی دولت و ناکارآمد نشان دادن آن هستند. در واقع تحقق دغدغه های گذشته خودشان را دنبال می کنند. تصور نمی کنم عامل خارجی این وسط باشد باید بیشتر به خودمان رجوع کنیم و به آقایانی که دلسوز کشور، نظام و انقلاب هستند این تذکر را یادآوری کنیم که تضعیف دولت، تضعیف نظام است. در مقطعی که رهبری بر وحدت نظر همه قدرت لایه های فوقانی حاکمیت تأکید دارند، تضعیف دولت حتما سمّ مهلکی است. کسانی که دولت را تضعیف می کنند گرچه هدف شان مخالفت با جریان سیاسی حاکم بر دولت است اما به جایگاهی رفیع تر از دولت یعنی حاکمیت کشور دارند لطمه می زنند و مصداق مَثَل «یکی بر سر شاخ، بن می برید» هستند.

بعد از انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل دولت دوازدهم در مقطعی به تعبیر شما مخالفان دولت تلاش کردند به دوقطبی بین آقایان جهانگیری و واعظی دامن بزنند، چه توصیه ای به دولتی ها دارید تا این دستاویز را از مخالفان خود بگیرند؟

اظهارنظر صریح کسانی که در این فضا از آنها نام برده می شود خیلی می تواند در از بین بردن شایعات موثر واقع شود. از ناحیه خود آقای جهانگیری و آقای واعظی اگر اظهارنظر صریحی صورت گیرد، طبیعی است که این شایعات از بین می رود. ضمن آنکه تا این لحظه فضای رسانه ای ما دلالت می کند که هم از ناحیه آقای جهانگیری و هم از ناحیه آقای واعظی این نوع شایعات رد شده است. آقای واعظی و آقای جهانگیری همکاران خوبی برای هم هستند. آقای جهانگیری به عنوان معاون اول و آقای واعظی به عنوان مسئول دفتر رئیس جمهور هر کدام چارچوب مأموریت مشخصی دارند. این مرزبندی ها از پیش تعریف شده و همکاری های شان هم صمیمانه است، هر دو هم به لحاظ نگاه شان به مأموریت، وظیفه و تکالیف دولت در حوزه های مختلف واحد است.

خبرانلاین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها