رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 369637

متاسفانه به محض ورود به این پارک به «جهنم» می روید!

ساعت 24-هیچ وقت فکرش را می کردید که جهنم هم یک جاذبه گردشگری پرطرفدار باشد؟ تایلند کشوری بسیار سرسبز و زیباست و جاذبه های گردشگری فراوانی دارد و سالانه میلیون ها گردشگر به این کشور سفر می کنند. اما مکانی به نام پارک جهنم در این کشور وجود دارد که جهنم واقعی را به بازدیدکنندگان نمایش می دهد و بسیار هم پرطرفدار است! در این مکان ترسناک صحنه هایی از جهنم و جهنمیان بازسازی شده و هرکسی جرات بازدید از پارک جهنم تایلند را ندارد.

5
div itemprop="text">
پارک جهنم

ترسناک ترین پارک تایلند!

سالانه مسافران زیادی برای تفریح و بازدید از جاذبه های گردشگری تایلند به این کشور سفر می کنند. اما شاید خیلی ها ندانند که در فاصله کمی از بانکوک، پایتخت تایلند یکی از ترسناک ترین و عجیب ترین مکان های این کشور وجود دارد: پارک جهنم تایلند! این پارک دقیقا همان طور که از اسمش مشخص است پارکی موضوعی در مورد جهنم است. اگر عاشق فضاهای ترسناک و هولناک هستید و دوست دارید در همین دنیا هم که شده از نزدیک صحنه های جهنم را ببینید پس می توانید در سفر به تایلند به این جهنم سر بزنید! البته باید به شما هشدار بدهیم که بازدید از پارک جهنم تایلند کار هرکسی نیست و در این پارک با صحنه های ترسناک، دلخراش و هولناکی روبرو می شوید. به هرحال، فراموش نکنید که این جا یک جهنم واقعی است و با کسی شوخی ندارد. پس اگر دلش را ندارید دور این پارک را خط بزنید. اما اگر اهل ترس و وحشت هستید پارک جهنم تایلند جای شماست!

موزه جهنم تایلند

اینجا چه جهنمی است؟

جهنم مفهومی رایج در اکثر مذاهب و آئین هاست و هر مذهبی جهنم را شکل مکانی برای مجازات گناهکاران به تصویر می کشد. از نظر آئین بودا جهنم مکانی برای انتظار است، انتظار تا زمانی که بالاخره روحشان در کالبد دیگری تجسد پیدا کند و زندگی دوباره ای پیدا کنند. پارک جهنم تایلند با تاثیر از این باورهای آئینی ساخته شده و سعی شده صحنه های مختلف مجازات افرادی که از قوانین تخطی کرده اند را در معرض نمایش قرار بدهد. جهنم در زبان بومی ناراکا (Naraka) نامیده می شود و مکانی موقتی برای انتظار محسوب می شود. اما این انتظار می تواند صدها و میلیون ها سال طول بکشد. مراحل مختلفی از جهنم وجود دارد و نیمی از آن ها داغ و نیمی دیگر سرد و یخبندان هستند. در هر مرحله عذاب های مختلفی در انتظار گناهکاران است و این عذاب ها ممکن است میلیون ها سال طول بکشد. با این تفاسیر می توان حدس زد که پارک جهنم مکانی زیبا و دل انگیز نخواهد بود!

پارک موضوعی جهنم

به جهنم خوش آمدید!

حدود یک ساعت و نیم که از بانکوک دور شوید به باغ جهنم وانگ سائن سوک می رسید. این پارک با موضوع ناراکا یا همان جهنم ساخته شده و مطمئنا هرکسی جرات وارد شدن به آن را ندارد. اما اگر اهل ماجراجویی های ترسناک و هولناک هستید می توانید از این جاذبه گردشگری عجیب هم بازدید کنید. دم در پارک روی تابلویی بزرگ نوشته است: «به جهنم خوش آمدید!» و جلوی در مجسمه های بزرگی وجود دارد که مراحلی از جهنم را به تصویر می کشند. البته بازدید از این پارک متاسفانه برای همه افراد و همه سنین مجاز است. اما به دلیل ترسناک بودن این مکان توصیه می کنیم با کودکانتان به این پارک نروید! وارد پارک که می شوید انگار واقعا وارد جهنم شده اید: در گوشه و کنار می توانید مجسمه انسان هایی را ببینید که در حالت های مختلف قرار دارند. برخی دستشان قطع شده، برخی دیگر چمشهایشان از حدقه بیرون آمده و بعضی دیگر توسط دیوها و اهریمن ها گرفتار شده اند. آدم هایی را می بینید که روی کاکتوس های غول پیکر افتاده اند و خون از تمام بدنشان جاری شده، دیوهایی را می بینید که در حال خوردن انسان ها هستند و …. در پارک جهنم تایلند آنقدر صحنه های هولناک می بینید که حتی اگر خیلی هم شجاع باشید بالاخره ترس به دلتان راه پیدا می کند.

داخل پارک جهنم در بانکوک

افرادی که خیلی ادعای جسارت و شجاعت دارند و پس از دیدن تابلوی «به جهنم خوش آمدید» باز هم وارد این باغ می شوند به تابلوی دیگری برمی خورند که روی آن نوشته: «اگر در این زندگی با شیطان مواجه شدید کسب شایستگی را به تعویق نیندازید؛ تا در زندگی بعدی بتوانید اهریمن را شکست بدهید!» و همین جمله شاید جوهره اصلی تاسیس پارک جهنم تایلند است. باغ جهنم وانگ سائن سوک در سال ۱۹۸۶ ساخته شده و تصویری واقعی از جهنم به ما نشان می دهد تا هشداری به زندگان باشد: ببینید جهنم چه شکلی است. مطمئنا دلتان نمی خواهد به ناراکا (جهنم) بروید، جهنم جای خوبی نیست. بنابراین عاقلانه تر آن است که با در پیش گرفتن یک زندگی خوب و دوری از گناه خود را از جهنم مصون بداریم. تایلندی ها جمله ای ساده و مشهور دارند که توضیح می دهد چطور از جهنم دور بمانیم: «خوبی کن، خوبی ببین. بدی کن، بدی ببین!» این جمله ساده به خوبی بازتاب اعمالمان در دنیا را نشان می دهد و به ما هشدار می دهد که زندگی درست و صحیحی را در پیش بگیریم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها