رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 369943

جزئیات اعزام ۸۵ هزار حاجی از ۱۹ فرودگاه

ساعت24-در ایام حج امسال و زیارت خانه خدا، ۸۵ هزار حاجی ایرانی از طریق ۱۹ فرودگاه به سرزمین وحی سفر خواهند کرد.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، براساس آمار اعلام شده به تناسب تعداد جابجایی حجاج، به ترتیب فرودگاه‌های امام خمینی (ره) تهران، مشهد، اصفهان، اهواز، تبریز، شیراز، همدان، گرگان، ساری، کرمان، ارومیه، یزد، بیرجند، زاهدان، کرمانشاه، زنجان، بندرعباس، بوشهر و رشت در عملیات اعزام و پذیرش حجاج فعال خواهند بود.

براساس این آمار قرار است فرودگاه امام خمینی (ره) ۲۲۷۱۶ زائر حج را از استان‌های تهران، سمنان، قزوین، قم، لرستان، البرز و مرکزی و نیز حجاج شهرستان کاشان اعزام و پذیرش کند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۳۲۷ زائر مدینه قبل و باقی مدینه بعد هستند و در کل عملیات اعزام آنها طی ۳۴ روز و توسط شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر و سعودی انجام خواهد شد.

فرودگاه مشهد اعزام کننده ۱۳ هزار و ۹۲ زائر از استان‌های خراسان رضوی و شمالی در طول ۲۳ روز و توسط شرکت هواپیمایی سعودی است که ۵ هزار و ۹۵۴ نفر آنها مدینه قبل هستند.

فرودگاه اصفهان ۶ هزار و ۵۹۰ زائر را از استان‌های اصفهان و چهارمحال بختیاری در طول ۱۲ روز اعزام خواهد کرد که هزار و ۹۹۶ نفر آنها مدینه قبل هستند.

فرودگاه اهواز حاجیان استان خوزستان را به تعداد ۴ هزار و ۲۹۹ نفر پوشش خواهد داد؛ این حاجیان در طول ۹ روز و توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر اعزام خواهند شد.

فرودگاه تبریز اعزام ۴ هزار و ۲۹۵ زائر از استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل را برعهده دارد و شرکت هواپیمایی سعودی این زائران را در طول ۷ روز به سرزمین وحی اعزام خواهد کرد.

فرودگاه شیراز ۴ هزار و ۲۱۲ زائر از استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد را در طول ۸ روز توسط ایران ایر اعزام می‌کند. از فرودگاه همدان ۴ هزار و ۱۹۷ زائر استان همدان و کردستان توسط ایران ایر به حج عزیمت می کنند.

از فرودگاه گرگان ۴ هزار و ۱۷ زائر استان گلستان توسط هواپیمایی سعودی به حج می روند. همچنین از فرودگاه ساری ۳ هزار و ۴۴۵ زائر استان مازندران توسط هواپیمایی سعودی عازم فریضه حج خواهند شد.

از فرودگاه کرمان ۳ هزار و ۴۴۵ زائر استان کرمان توسط ایران ایر به عربستان سعودی عزیمت کرده و باز خواهند گشت. فرودگاه ارومیه نیز میزبان اعزام و پذیرش ۲ هزار و ۹۴۹ زائر استان آذربایجان غربی توسط هواپیمایی سعودی، فرودگاه یزد میزبان جابجایی ۲ هزار و ۷۰۲ زائر از استان یزد توسط ایران ایر، فرودگاه بیرجند میزبان اعزام و پذیرش ۲ هزار و ۳۴۴ زائر استان خراسان جنوبی توسط ایران ایر و فرودگاه زاهدان نیز میزبان جابجایی ۲ هزار و ۶۴ زائر استان سیستان و بلوچستان توسط هواپیمایی سعودی هستند.

همچنین فرودگاه کرمانشاه که زائران حج تمتع استان‌های کرمانشاه و ایلام را پوشش می‌دهد، هزار و ۴۷۹ مشتاق زیارت خانه خدا را با پروازهای هواپیمای سعودی به عربستان اعزام خواهد کرد. از فرودگاه زنجان هزار و ۴۷۸ زائر، از فرودگاه بندرعباس 913 زائر، از فرودگاه بوشهر 909 نفر زائر و از فرودگاه رشت نیز ۴۹۳ زائر به سرزمین وحی اعزام می شوند.

گفتنی است عملیات بازگشت حجاج در طول ماه شهریور انجام خواهد شد.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها