رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 369945

استخدام سالانه حدود ۴۵ هزار نفر در دولت

ساعت24-معاون رئیس‌جمهور گفت: مجموع نیروهایی که در دولت و حاکمیت استخدام می‌شود، سالانه بین 40 تا 45 هزار نفر است.

جمشید انصاری ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای اداری لرستان و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال آمار نیروی انسانی دولت بر مبنای ابتدای سال 97، 2 میلیون و 672 هزار نفر است که نسبت به سال گذشته با ورود 60 هزار نفر کاهش داشته است.

وی بیان کرد: در راستای سیاست‌های کوچک‌سازی دولت و با توجه به اینکه این موضوع در ماده 28 قانون برنامه ششم از سوی مجلس ابلاغ‌شده که بناست که در طول دو سال نخست برنامه 5 درصد نیروی انسانی دولت را کاهش دهیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه کاهش نیرو از طریق مدیریت استخدام‌های جدید صورت می‌گیرد، افزود: بر اساس قانون یک‌سوم نیروی خروجی را می‌توانیم استخدام کنیم، به طور مثال اگر بناست 90 هزار نفر استخدام شود، 30 هزار نفر را در جاهایی که ضرورت دارد استخدام می‌کنیم.

انصاری با اشاره به اینکه دولت امسال نیز همین برنامه را در دستور کار دارد، بیان کرد: در آزمون مرحله اول هفته گذشته 18 هزار و 200 نفر در آزمون تعدادی از دستگاه‌های اجرایی شرکت کردند، همچنین معمولاً آزمون دوم در فصل پاییز برگزار شده و به نظر می‌رسد در طول سال حدود 30 هزار نفر را استخدام کنیم.

وی یادآور شد: بخش عمومی تنها دولت و قوه مجریه نیست، بلکه نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی نیز شکل محدود می‌گیرد، پس اگر استخدام آن‌ها را نیز حدود 15 هزار نفر در نظر بگیریم، مجموعه نیرویی که در دولت و حاکمیت استخدام می‌شود سالانه بین 40 تا 45 هزار نفر است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها