رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 370009

موزه های گرجستان و استانبول

رپورتاژ / موزه گرجستان ، موزه هنرهای زیبا و گالری ملی گرجستان که در مرکز شهر تفلیس و خیابان شوتا روستاولی (Shota Rustaveli) واقع شده اند ، هرسه جزئی از یک موزه بزرگتر محسوب می شوند که همان موزه ملی گرجستان (Georgian National Museum) است.

پیش از خرید تور گرجستان در مورد موزه های تفلیس بیشتر بدانید.موزه گرجستان (بخشی از موزه ملی گرجستان)موزه گرجستان براحتی از طریق سرویس های حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و مترو با قیمتی کمتر از 1 دلار قابل دسترسی است.این موزه کلکسیونی از گنجینه های باستانی و ابزارهای قدیمی است که به 3 هزار سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد.

مسافران علاقه مند در تور تفلیس می توانند به دو نمایشگاه موزه گرجستان نیز سری بزنند یکی نمایشگاهی که تاریخ طبیعی منطقه قفقاز را تشریح می کند و دیگری نمایشگاه مربوط به زمانی است که گرجستان تحت تصرف شوروی قرار داشت. ورود به موزه برای کودکان زیر 6 سال رایگان بوده و برای هر فرد بزرگسال ، حدود 2 دلار هزینه خواهد داشت.


موزه گرجستان

سفر به هر شهری بخش ها و جاذبه های منحصر به خودش را دارد. به گونه ای که در یک سفر چهار تا پنج روزه فعالیت ها و پیشنهادهای بسیاری برای تفریح و گردش پیش روی شما قرار دارد. بازدید از اماکن تاریخی و باستانی، گردش در مراکز خرید محلی و مدرن، بازدید از جاذبه های مدرنی چون مجسمه ها و تندیس ها، شهربازی ها و پارک ها و البته گردش در طبیعت اطراف شهرها، همگی از گزینه های متنوع و جالبی است که می توانید از آن ها استفاده کنید.

اما اگر کنجکاو باشید، دیدنی های یک شهر برای شما به همین جا محدود نمی شود و می توانید گشت و گذار در موزه های مختلف را هم در لیست برنامه های خود قرار دهید. مهم نیست کدام شهر، هر جای دنیا که بروید، پایتخت باشد یا شهری کوچک و ساحلی، همیشه چند موزه و گالری هنری هست که درشان به روی شما باز است و شما را به دنیای تاریخی خود راه می دهد.


موزه هنرهای زیبا ( بخشی از موزه ملی گرجستان)

موزه هنرهای زیبا (Museum of Fine Arts) در قلب شهر تفلیس واقع شده است و یکی از جاذبه های تور تفلیس برای علاقه مندان به تاریخ و هنر محسوب می شود.این موزه تاریخ قرون وسطی گرجستان را به نمایش می گذارد که شامل گنجینه های مربوط به مسیحیت قرون وسطی و آمیخته با فرهنگ و هنر گرجستان می گردد.موزه هنرهای زیبای تفلیس هر روز بین ساعت 10 صبح تا 7 شب باز می باشد و روزهای دوشنبه نیز تعطیل است.هزینه ورودی این موزه 2 دلار بوده که برای کودکان زیر 6 سال رایگان است. همچنین درصورتی که نیاز به راهنما به زبان انگلیسی یا روسی داشته باشید با پرداخت 8 تا 10 دلار می توانید از توضیحات راهنماهای این مجموعه استفاده نمایید.

گالری ملی ( بخشی از موزه ملی گرجستان )

گالری ملی گرجستان (National Gallery) نیز در محدوده ای معروف به منطقه موزه در خیابان روستاولی تفلیس واقع است.ورودی گالری در میان سایه های درختان پارک امپراتور الکساندر شهر تفلیس که امروزه نام آن به پارک 9 آوریل (Park of 9 April) تغییر داده شده پنهان گردیده است.مسافران تور تفلیس گرجستان می توانند از کلکسیون فوق العاده جالب این گالری که شامل نقاشی های هنرمندان گرجستان و مجسمه های زیبا و خلاقانه است نهایت لذت را ببرند.گالری ملی گرجستان همچنین محلی فوق العاده برای عاشقان کافه تراس است ، در تراس بزرگ و رو به پارک این گالری می توانید از نوشیندی خود و چشم انداز زیبای تراس لذت ببرید. ورودی این گالری نیز بین 2 تا3 دلار بوده که این هزینه برای کودکان زیر 6 سال دریافت نمیگردد.

موزه تاریخ تفلیس

مطمئنا اگر تصیمیم که مسافرت با تور تفلیس گرجستان را دارید نمی توانید در مدت اقامت در این شهر ، از مرکز تاریخی آن بازدید نکنید.موزه تاریخ تفلیس (Tbilisi History Museum) در میان پیاده روی خیابان های تنگ و باریک قرون وسطایی این بخش از شهر واقع شده است.موزه تاریخ تفلیس که در ساختمان قبلی کاروانسرای این شهر بنا نهاده شده در میان ده ها کافه روباز ، استودیوها و فروشگاه های هنرها و صنایع دستی محلی احاطه شده است.علاقه مندان می توانند از طریق اتوبوس یا تاکسی به این موزه زیبا که هزینه ورودی حدود 2 دلار دارد دسترسی پیدا کنند.

موزه عروسکی تفلیس در سال ۱۹۳۷ با ابتکار عمل به خرج دادن تیناتین تومانیشویلی (Tinatin Tumanishvili)، نویسنده و معلم کودکان تأسیس شد. او در سال ۱۸۹۲ به دنیا آمد و تا سال ۱۹۶۶ خدمات زیادی برای موزه انجام داد و خودش اولین نفری بود که مجموعه ای از قبیل عروسک ها، اسباب بازی ها و یک کتابخانه به موزه اهدا کرد. وی به عنوان منشی در کمیته اسباب بازی کودکان و همچنین در آموزش و پرورش مشغول به کار بود. او بیست کتاب به دو زبان گرجی و روسی برای کودکان و درباره آن ها نوشت.

موزه عروسک تفلیس

در آن دوره هیچ عروسک گرجستانی در موزه تازه تأسیس وجود نداشت. وی احساس کرد که وجود چندین عروسک و اسباب بازی متناسب با شخصیت ملی و سنت مردم گرجستان، در موزه لازم است؛ بنابراین دستور داد تا چندین هنرمند مردم نگار، به نام های مانانا (Manana)، اکا (Eka) و پتکا (Petka) برای ساخت عروسک های ملی به اطراف گرجستان سفر کنند. کمی بعد شخصی به اسم ایگور فرانگولو (Igor Frangulov) یک اسباب بازی موسیقی دار به اسم «دو رقصنده» ساخته و به موزه اهدا کرد. شخصیت های دیگری به نام های ان.گیلچوسکایا (N. Gilchevskaia)، ای فرانکولف‌ (I. Frangulov)، آر. بگتابگیشویلی (R. Begtabegishvili)، جی.الکساندروف (G. Alexandrov)، ان.انتدز (N. Antadze)، وی میریاناشاویلی (V. Mirianashvili) و دی. چوبابریا (D. Chubabria) نیز عروسک های بی نظیری به موزه تقدیم کردند.

موزه عروسکی در سال ۱۹۵۸ به کاخ پیشگامان نقل مکان کرد. موزه عروسک تفلیس بیش از ۲۰۰ نمایشگاه از عروسک ها، همچون عروسک ها و اسباب بازی های اروپایی و آمریکایی عتیقه، عروسک های هنری و محلی گرجستانی و انواع اسباب بازی های مکانیکی و صوتی را در خود جای داده است. در این بنا، نمایشگاه های دائمی و دوره ای مانند خیمه شب بازی و استودیوی هنری کودکان برگزار می شود.

در سال ۱۹۹۰ در طی حوادثی ۲۴ عدد عروسک هلندی، فرانسوی و سوئیسی از موزه دزدیده شد و به همین دلیل موزه به مدت ۱۵ سال برای بازدید کنندگان بسته شد؛ اما بعد از کمی کشمکش در سال ۲۰۰۸ موزه برای بار دوم فعالیت خود را آغاز کرد.

موزه ابریشم تفلیس

گرجستان یکی از کشورهای قرار گرفته در مسیر جاده ابریشم بوده است. تولید ابریشم در این منطقه دارای سابقه ای طولانی مربوط به دوران باستان است. موزه کشوری ابریشم (State Silk Museum) در میان تمام موزه های ابریشم جهان دو ویژگی منحصر به فرد دارد یکی اینکه قدیمی ترین آنها محسوب می شود و دیگر ویژگی منحصر به فرد آن تنوع و گستردگی کلکسیون های آن است. کلکسیون این موزه شامل فرایند تولید ابریشم از زمان تولد کرم های ابریشم در میان برگ های درخت توت تا انتها و تبدیل به نخ میشود و در دوران های گوناگون و با ابزارهای مختلف این فرایند به نمایش در می آید..ساختمان این مجموعه در بین سالهای 1887 تا 1891 میلادی توسط یک معمار لهستانی ساخته شد و جزئی از میزاث فرهنگی گرجستان محسوب می شود.

موزه ملی گرجستان
Georgian National Museum
کشور
گرجستان
شهر
تفلیس
زمان پیشنهادی برای گذراندن
حدود 1.5 ساعت
زمان باز بودن
روزهای یکشنبه تا شنبه از ساعت 10 تا 17، یکشنبه ها از ساعت 10 تا 00:00، روزهای سه شنبه تا یکشنبه از ساعت 10 تا 18 و دوشنبه ها تعطیل می باشد.
نرخ قیمت
ارزان
متوسط قیمت
3 لاری
وب سایت
www.georgianmuseums.ge/?lang=eng&id=1_1&sec_id=1&th_id=19
آدرس
No 3 Shota Rustaveli Ave, Tbilisi, Georgia
می توان از تفلیس به عنوان شهری با فرهنگی غنی نام برد. اگر به دنبال به دست آوردن اطلاعاتی بیشتر و درکی عمیق تر از گذشته پویا این شهر هستید از موزه ملی گرجستان دیدن نمایید. موزه ای فوق العاده با ارائه آثار هنری بسیار چشمگیر که قدمت برخی از آنها به هزاره هشتم بعد از میلاد بازمی گردد.
بنا به گفته بازدیدکنندگان، این موزه سازمان یافته نمایشی ژرف از تاریخ گرجستان و مربوط به دوران حاکمیت شوروی را ارائه می دهد. نمایشی عمیق از خزانه های غنی و جواهرات شگفت انگیز با قدمت بیش از 2000 سال. در این موزه همچنین قطعات قابل توجهی مربوط به دوران جنگ جهانی دوم یافت می شود. اگر چه موزه ملی نسبت به استانداردهای بین المللی کمی کوچک است اما مجموعه ای غنی از تاریخی هزاران ساله را در مجموعه ای فشرده و فضایی بسیار کوچک ارائه می دهد. اطلاعات مربوط به بسیاری از آثار این موزه های ترجمه نشده اما تورهای گردشگری با راهنماهای چهار زبانه گرجستانی، انگلیسی، آلمانی و روسی در آن ارائه می شود.

هزینه: برای بزرگسالان 3 لاری، برای دانشجویان 1.5 لاری، برای دانش آموزان (حداکثر 15 نفر) 0.5 لاری می باشد. همچنین تورهای گردشگری با راهنما با پرداخت 10 لاری ارائه می شوند. ورود برای کودکان زیر 6 سال و کارمندان موزه های گرجستان و موزه های خارجی رایگان می باشد.

می توانید قبل از اینکه به دنبال آفر تور استانبول باشید،در ادامه اطلاعات مفیدی به دست آورید.

موزه های استانبول

موزه کارخانه راحمی کوچ استانبول
Rahmi Kuch Factory Museum in Istanbul
موزه راحمی کوچ در محله هاسکوی استانبول قرار گرفته و تاریخ آن مربوط به دوره عثمانیها می باشد. از این مکان در گذشته با نام لنگرخانه نیز یاد می شده است. علت نامگذاری این مکان با این نام دست ساخته های آهنی و استیلی است که در آنجا وجود دارد. در حال حاضر در این موزه ترکیه پیشرفت صنعتی محقق شده از گذشته تا به حال به شکل مناسبی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است .از موثر ترین جاذبه های گردشگری استانبول ، موزه های استانبول است. با زیما سفر پارس همراه باشید

موزه فرش استانبول
Carpet museum in Istanbul
از جذاب ترین موزه های استانبول ، موزه فرش استانبول است . این موزه روبروی اقامتگاه ابراهیم پاشا استانبول قرار گرفته است. در این موزه می توان مجموعه ای از فرشها و گلیم های قدیمی و عتیقه را که از دورترین نقاط ترکیه گردهم آورده شده نظاره گر بود . صنعت فرش در ترکیه نیز از قدمت زیادی برخوردار است .

موزه اورهان کمال استانبول
Orhan Kemal Museum in Istanbul
از موثرترین جاذبه های استانبول ، موزه های استانبول است . یکی از این موزه ها به یاد بود اورهان کمال که روشنایی بخش ادبیات معاصر است با همکاری و پشتیبانی مرکز هماهنگی هنری و فرهنگی اورهان کمال، خانه وی به نشانی استانبول خیابان جهانگیر خیابان آکارسو شماره ۳۲ به موزه تبدیل شده است. درموزه اورهان کمال استانبولعکسهای اورهان کمال ، چاپ اول کتابها ، کتابهای منتشره به زبانهای بیگانه ، اتاق کار ، اشیاء شخصی و لباسهای وی به نمایش گذاشته شده است .در سایت سفر باتو می توانید در مورد تورهای لحظه آخری بخوانید.

موزه ایاصوفیه
بدون شک ایاصوفیه یکی از بهترین موزه های استانبول است. این کلیسا و مسجد سابق، به طور شگفت انگیزی معماری دوره بیزانس و عثمانی را به ما نشان می دهد. گنبد اصلی آن در سالن اصلی است و در آن تعدادی از نقاشی های دیواری مسیحی و خوشنویسی های اسلامی قرار دارد.
موزه ایاصوفیه
کاخ توپکاپی
وقتی عثمانی به قسطنطنیه حمله کرد کاخ توپکاپی اولین خانه سلاطین عثمانی شد. این کاخ امروز مجموعه ای برجسته از سلسله عثمانی شامل لباس ها، جواهرات و اسلحه خانه را به نمایش گذاشته است. بازدید کنندگان در این کاخ از آشپزخانه، اتاق های لوکس و حرم سرای این کاخ دیدن می کنند.
کاخ توپکاپی
موزه معصومیت (Innocence)
موزه معصومیت در محله شوکور کوما در استانبو ل قرار دارد. «اورهان پاموک» که برنده جایزه نوبل ادبیات شده بود رمانی به نام موزه معصومیت را نوشته بود و این موزه را با توجه به همان رمان تاسیس کرد. این موزه بر روی رمان محبوب و پر فروش این نویسنده تمرکز دارد و اشیای مورد استفاده هر روز مردم مرفه استانبول در دهه ۱۹۷۰ رابه نمایش می گذارد. رمان، ۸۳ فصل داشته و برای هر فصل آن در این موزه بخشی در نظر گرفته شده است.
موزه هنرهای مدرن استانبول
اگر یکی از هتل های ناحیه بیوغلو استانبول را برای اقامت انتخاب کنید می توانید به راحتی به موزه هنرهای مدرن استانبول که پر از آثار هنری معاصر است بروید. در چند سال گذشته این موزه دهمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت. در این موزه آثار هنرمندان معروف و خوش آتیه استانبول به نمایش گذاشته شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها