رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 370531

قطعی برق مشکلات بسیاری را برای شهرک های صنعتی ایجاد کرده است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صنعتگران کشور با قطعی برق دچار مشکلات جدی شده اند تاکید کرد :باید دور اندیشی کافی در مورد مدیریت بحران و تاسیساتی که نیازمند برق هستند صورت می گرفت تا خسارتهای اقتصادی کمتری به کشور وارد شود.

احمد صفری نماینده کرمانشاه با اشاره به گرم شدن هوا در بیشتر استان های کشور که مصرف بالای برق؛ شهروندان اغلب استان ها را به همراه داشته گفت: در شرایطی که نیاز برق کشور از میزان تولید آن کمتر است بحث صادرات انرژی یکی از اولویت های کشور است اما در خارج از این زمان ، صادرات برق به کشور های همسایه نه تنها صرفه اقتصادی ندارد بلکه می تواند برای کشور تبعات منفی به دنبال داشته باشد.


عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی رعایت الگوی مصرف از طرف شهروندان در اوج مصرف برق را یکی از راهکارهای کنترل شرایط بحرانی در کشور دانست و افزود:افزایش سطح فرهنگ شهروندان در استفاده بهینه از انرژی قطعا بسیاری از مشکلات را کاهش می دهد اما بنظر می رسد مدیران نیز برای روزهای سخت باید برنامه دقیق داشته باشند .

وی با اشاره به اینکه در ساعت‌های ۱۱ صبح الی ۳ بعد از ظهرزمان مصرف بالای برق از سوی مشترکین است گفت: در این ساعت باید مدیریت مصرف جدی گرفته شود تا شاهد قطع برق های طولانی دربرخی محلات و سطح کشور نباشیم .

صفری با تاکید بر اینکه برخی صنعتگران و تاسیسات کشور با قطعی برق دچار خسارتها و مشکلات مادی زیادی شده اند افزود: قطعی برق مشکلات بسیاری را برای شهرک های صنعتی ایجاد کرده و کارفرمایان معتقدند که کارخانه های آنان به بیکاری کشیده شده است.

وی افزود: بحران برق تنها مربوط به امسال نیست و متاسفانه مدیران کشور به صورت جدی برای حل مشکلات تدبیری نداشتند و حتی بر آن دامن زده اند.

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به اینکه بحران آب ،دستگاه های فرسوده و واگذاری برخی نیروگاهای تولید برق به بخش خصوصی منجر به ایجاد شرایط فعلی و بی برقی های اخیر در کشور شده گفت:مشکلات در صنعت برق منجر به زیان دهی صنایع کشور شده و قرار است در کمیسیون انرژی بررسی های لازم در این زمینه صورت گیرد و با مدیران بخش برق کشور و وزارت نیرو در مورد شهرک های صنعتی و اتفاقات در رابطه با قطع برق رخ داده جلساتی را داشته باشیم تا نسبت به بی برنامگی ها اعتراض نمایندگان ملت را اعلام کنیم.

نماینده کرمانشاه افزود:‌ باید حتما مشکلات برق شهرک های صنعتی حل و فصل شود تا بیشتر از این خسران به اقتصاد کشور وارد نشود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها