رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 370572

یک شاهزاده اماراتی به قطر پناهنده شد

ساعت24-روزنامه آمریکایی نیویورک‌ تایمز نوشت که یک شاهزاده اماراتی از این کشور فرار کرده و به قطر پناهنده شد.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز از فرار یک شاهزاده اماراتی و پناهندگی وی به قطر خبر داد. این روزنامه می‌افزاید که فرار شاهزاده اماراتی به قطر اتفاقی نادر است که می‌توان از طریق آن تنش‌های موجود میان حاکمان امارات را مشاهده کرد. این اتفاق همچنین می‌تواند باعث پیچیدگی‌های بیشتر منازعه موجود میان قطر و امارات شود.

شاهزاده مذکور شیخ راشد بن حمد الشارقی است که 31 سال سن دارد و فرزند دوم حاکم الفجیره است. وی تا چندی پیش مسئول اداره موسسه تبلیغاتی وابسته به دولت در منطقه الفجیره بوده است.

او اما در روز 16 می به شکل ناگهانی به فرودگاه دوحه رفته و درخواست پناهندگی سیاسی کرد. او گفت که به علت اختلافاتی که میان حکام ابوظبی به وجود آمده، نسبت به جان خود در هراس است.

نماینده سفارت امارات در آمریکا واکنش به این خبر را رد کرده است.

این شاهزاده اماراتی در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز حاکمان این کشور را به باجگیری و پولشویی متهم کرده است. وی همچنین به صورت علنی از وجود تنش‌های گسترده در میان امارت‌های مختلف این کشور خبر داده و می‌نویسد که بسیاری از این امارت‌ها نسبت به تصمیم ابوظبی برای مداخله نظامی در یمن ناخرسند هستند.

وی گفت که حاکمیت ابوظبی با امارت‌های دیگر قبل از مشارکت در جنگ یمن و اعزام نیروهای خود به این کشور مشورت نکرد، با این وجود خط مقدم نیروهای خود را از نیروهای امارت‌های کوچک‌تر نظیر الفجیره پر کرده است.

وی همچنین اعلام کرد که تعداد کشته شده‌های اماراتی در جنگ یمن بسیار بیشتر از آماری است که رسانه‌های ابوظبی ارائه می‌دهند.

راشد همچنین گفته است که سرویس‌های جاسوسی امارات فشارهای زیادی بر وی وارد کرده اند تا ده‌ها میلیون دلار پول را به نیابت از آن‌ها به اشخاصی در کشورهای دیگر واگذار کند که آنها را نمی‌شناسند. این اقدام نقض قوانین امارات و منشورهای بین المللی در خصوص پولشویی است.

گفته می‌شود حضور این شاهزاده اماراتی به مشکلی برای مقامات قطر تبدیل شده است. در همین راستا قطر اذعان علنی به حضور این شاهزاده اماراتی در خاک خود را رد کرده است.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها