رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 370605

با هرگونه گزارش تخلف از دستورالعمل های سازمان هواپیمایی کشوری بدون اغماض برخورد می شود

ساعت24-سازمان هواپیمایی کشوری در اطلاعیه ای به طرح مسائل خلاف واقع توسط یکی از رسانه های صبحگاهی واکنش نشان داد و اعلام کرد این سازمان نظارت جدی بر حوزه ماموریت خود دارد.

در بیانیه سازمان هواپیمایی کشوری آمده است:


سازمان هواپیمایی کشوری به صورت مستمر نظارت بر شرکت های هواپیمایی را در دستور کار خود دارد و در صورت مشاهده هر نوع مغایرتی در شرکت ها با الزامات و استانداردهای این سازمان، تا زمان اصلاح و رفع یافته های پیگیری های لازم در دستور کار قرار می گیرد، در غیر اینصورت با محدودیت هایی از سوی سازمان مواجه خواهند شد. در این راستا شرکت هواپیمایی سپهران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تحت نظارت و بازرسی های معمول و مستمر این سازمان قرار داشته و از آنجا که جزء شرکت های تازه تاسیس به شمار می آید هم اکنون تحت نظارت های مضاعف جهت اطمینان از کارآمدی ساختارهای حرفه ای قرار دارد.

همچنین در مورد شرکت های هواپیمایی، هر گونه گزارش تخلف از دستورالعمل های ایمنی که از طرق مختلف به سازمان گزارش شود بسیار جدی گرفته و در صورت اثبات برابر با مقررات برخورد می شود.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که گزارشاتی که به دنبال اختلافات بین شرکت و پرسنل به هنگام قطع رابطه کاری به شکل رسانه ای و یا نامه های سرگشاده به گیرنده های متعدد ارسال می شود در فرهنگ هوانوردی جز گزارشات ایمنی به شمار نمی رود، بلکه نوعی افشاگری محسوب می شود اما علی ایحال تمام گزارشات طرف دعوی به دقت مورد بررسی قرار می گیرد.

از طرفی وقایعی که توسط فرد مدعی در برنامه مذکور به سازمان هواپیمایی کشوری گزارش شد مربوط به گذشته (زمان تحت آموزش) بوده و با وجود آنکه این امکان وجود داشته و دارد که گزارشات بدون نام و به صورت محرمانه ثبت شود اما متاسفانه طرح این موضوع در زمان مقرر صورت نگرفته و بعد از خاتمه همکاری ایشان با شرکت مربوطه ارسال شده که بنا بر اعلام شرکت چنین ادعاهایی ناشی از عدم موفقیت در اتمام مراحل آموزشی بیان شده و نه واقعیات.

از طرفی دیگر تعدادی از وقایع مانند پرواز با ترمز نامناسب یا مشکل در ژنراتورهای هواپیما یا چراغ های نشان دهنده که اکنون به سازمان واصل شده، نشان می دهد هیچ نوع سابقه ای از این گزارش تا قبل از اتمام فعالیت ایشان در سیستم سازمان به ثبت نرسیده است با این وجود گزارشات ارسالی نیز جهت بررسی به بخش های تخصصی ارجاع شده است.

لازم به ذکر است؛ در حال حاضر حدود 800 نفر از جوانان دارای مدارک پایه خلبانی در انتظار شغل مناسب در شرکت های هواپیمایی هستند و تعدادی دیگر نیز در فرایندهای آموزش قرار دارند بنابراین سازمان هواپیمایی کشوری علی رغم محدودیت های موجود رسالت خود می داند حتی الامکان زمینه اشتغال و سرمایه گذاری برای تحصیل کرده های صنعت حمل و نقل هوایی را فراهم نماید.

در همین راستا جریان اینگونه بود که یکی از خلبانان جوان که در یکی از آموزشگاه های هوانوردی فعالیت می کرد و از آنجا که آن مرکز پس از مدتی به همکاری با ایشان خاتمه می دهد وی به سازمان هواپیمایی کشوری مراجعه و با پیگیری های سازمان وارد فرایند آموزش می شود تا پس از طی مراحل مربوطه به مرحله کمک خلبانی ارتقاء یابد، که متاسفانه برنامه آموزشی وی با موفقیت به پایان نمی رسد و معلم خلبان مهمان برنامه که اتفاقا یک خلبان خارجی بوده، ایشان را دارای صلاحیت ارتقاء از سطح آموزشی به کمک خلبانی ندانسته و تمام فرایندهایی که مطرح شده در همین مرحله آموزشی بوده است.

اما موضوع دیگر در خصوص درآمد و حداقل حقوق فرد مورد نظر است. باید توجه داشت در کشور ما خوشبختانه فردی که نقش خلبانی و کمک خلبانی را برعهده می گیرد از درآمد خوبی برخوردار است و شرکت های هواپیمایی برای تکمیل کادرهای خود چه در آموزش شبیه ساز پرواز و چه فرایندهای عملیاتی هزینه های سنگینی را متقبل می شوند برای یک خلبانی که در حال آموزش است نیز هزینه زیادی را صرف می کنند اما به منظور توجه به مسائلی از جمله بیمه و جنبه های حقوقی قراردادی بین دو طرف منعقد می شود و پس از گذراندن دوره های آموزش، قراردادها اصلاح و رقم با افزایش قابل توجهی تغییر خواهد کرد و به طور حتم حقوق و مزایای یک خلبان رقمی متفاوت است و به طور حتم آنچه منعکس شد، نیست.

علی ایحال سازمان هواپیمایی کشوری همواره از طریق رسانه های گروهی به تمامی متخصصین هوانوردی اعلام می کند که ساختارهای گزارش دهی اجباری و داوطلبانه ایمنی بخوبی در سازمان استقرار یافته و اطلاعات آن مورد تحلیل و ارزیابی قرار می گیرند و هیچ نوع مسامحه ای در امر ایمنی صورت نگرفته و نخواهد گرفت.

اما مطلب مهمتر اینکه، همگان آگاهی دارند که آمریکایی ها و مخالفان این سرزمین هر لحظه دنبال بهانه ای هستند تا نقشه زمین گیر کردن صنعت را با ابزار رسانه ای و فضای مجازی دنبال کنند، لذا طرح موضوعاتی شخصی بیرون از چارچوب های تعریف شده، نوعی بهانه دادن و نا امن جلوه دادن صنعت، در تضاد منافع ملی است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها