رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 370621

داروی گران قیمت بیماران پیوند کلیه رایگان شد

ساعت 24-یکی از پرمصرف‌ترین داروهای بیماران پیوندی کلیه که در ماه‌های اخیر با رشد دو برابری قیمت روبرو شده بود، با پیگیری‌های انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی و دستور مسئولان وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه، از امروز در داروخانه‌های سراسر کشور به صورت رایگان توزیع می‌شود.

بنا بر اعلام انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی، مدتی پیش داریوش آرمان - رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی نسبت به برخی مشکلات و رشد قیمت داروی گران این بیماران در ماه‌های اخیر ابراز نگرانی کرده بود.


وی با تقدیر از اقدام به موقع وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه در راستای پیگیری این موضوع، گفت: با توجه به مشکلات جدی که افزایش قیمت داروی " راپامیون" برای بیماران پیوند کلیه بوجود آورده بود، جای تشکر دارد که وزرای بهداشت و رفاه دستور توزیع رایگان این دارو را دادند و از امروز این دارو در داروخانه‌های سراسر کشور در دسترس بیماران پیوند کلیه قرار گرفته است.

آرمان ادامه داد: امیدواریم این روند ادامه یافته تا بخشی از مشکلات بیماران پیوندی برطرف شود. همچنین انتظار داریم وزرای محترم بهداشت و رفاه تدابیری اتخاذ کنند تا سایر داروهای پرمصرف این بیماران نیز با قطع فرانشیز بصورت رایگان در اختیارشان قرار گیرد تا گوشه‌ای از مشکلات مالی این افراد کاهش یابد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها