رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 371373

گزارش سازمان ملل درباره اوضاع پناهجویان میانمار

ساعت 24- پناهجویان میانماری در دیدار با نماینده سازمان ملل درباره شرایط بازگشت به محل زندگی خود صحبت کردند.

style="text-align:justify"> پناهجویان مستقر در کمپ «کاکس بازار» در بنگلادش به نماینده سازمان ملل گفتند خواهان بازگشت به کشورشان، میانمار هستند به شرطی که شرایط امنیتی برقرار و حقوق شهروندی آنها تضمین شود.

«کریستین شرانر برگِنِر»، نماینده سازمان ملل در میانمار چند هفته پس از دیدار با سران این کشور درباره بحران پناهجویان، با آوارگان نیز طی روزهای ۱۴ تا ۱۶ جولای (۲۳-۲۵ تیر) دیدار کرد.

در بیانیه سازمان ملل درباره این دیدار آمده است: «علیرغم نقض جدی حقوق بشر، آنها (پناهجویان) به نماینده سازمان ملل ابراز داشتند، امیدوارند در صورت تضمین‌ها درباره امنیت و حقوق شهروندی به محل زندگی خود بازگردند».

آگوست سال ۲۰۱۷ میلادی به دلیل حملات ارتش میانمار و به آتش کشیده شدن خانه‌های اقلیت روهینگیا، همچنین به دلیل قتل و تجاوز حدود ۷۰۰ هزار نفر از مردم این کشور به بنگلادش گریختند و هنوز شرایط بازگشت آنان فراهم نشده است.

گروه‌های حقوق بشری امیدوار نیستند امکان بازگشت امن پناه‌جویان روهینگیا به میانمار فراهم شود. آن‌ها عدم تعهد ثابت از سوی دولت میانمار را عامل این عدم اطمینان می‌دانند.

مقامات حقوقی سازمان ملل اقداماتی از قبیل کشتار جمعی، تجاوز و به آتش کشیدن روستاهای مردم روهینگیا به دست نیروهای نظامی میانمار را ثبت کرده‌اند. سازمان ملل این اقدام دولت میانمار را پاکسازی نژادی نامیده است.

شرانر برگنز که از ماه آوریل به عنوان نماینده سازمان ملل در میانمار تعیین شده است قرار است اولین گزارش خود را در ارتباط با اوضاع پناهجویان روز دوشنبه به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کند. این جلسه قرار است پشت درهای بسته برگزار شود.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها