رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 371503

افزایش ۲۲ درصدی توقیف سلاح شکاری

ساعت24-فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی کشف و توقیف سلاح شکاری یا ساچمه‌زنی گفت: کشف ادوات و وسایل صید و شکار در بهار ۹۷ نسبت به بهار ۹۶، ۱۰ درصد افزایش یافت.

جمشید محبت خانی در حاشیه نشست خبری که به مناسبت روز ملی محیط بان در ستاد فرماندهی یگان محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: طی سه ماهه بهار ۹۷ اتفاقات خوبی در حوزه فعالیت یگان محیط زیست افتاد و نسبت به بهار ۹۶، ۵۱ درصد افزایش دستگیری متخلفان در مرحله قبل از شروع شکار و صید داشتیم یعنی متخلفان پیش از آنکه بتوانند اقدام به صید و شکار کنند توسط محیط بانان دستگیر شدند.

وی ادامه داد: برخورد با نگهداری و خرید و فروش حیات وحش در فضای مجازی و ... افزایش داشته است که در این زمینه پلیس فتا همکاری خوبی با یگان محیط زیست داشت.

محبت خانی همچنین با بیان اینکه تعداد متخلفان دستگیر شده در سه ماهه بهار امسال ۱۶ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: در بهار سال جاری تشکیل پرونده‌های قضایی ۴۷ درصد بیشتر شده است.

فرمانده یگان محیط زیست با اشاره به برگزاری مراسم روز ملی محیط بان در شهر مشهد تاکید کرد: سعی داریم مراسم امسال نسبت به سال گذشته با هزینه کمتری برگزار شود همچنین تعداد روزهای مراسم از چهار روز به دو روز کاهش یافته است.

محبت خانی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم روز ملی محیط بان مصادف با روز ولادت حضرت امام رضا (ع) را در تقویم رسمی ثبت کنیم در این زمینه با وزارت ارشات رایزنی‌هایی را انجام داده‌ایم.

وی در مورد بودجه مستقل یگان محیط زیست کشور گفت: برای تدوین برنامه بودجه سال ۹۷ و اختصاص ردیف بودجه مستقل برای یگان محیط زیست باید یگان برنامه خود را ارائه دهد برای همین در حال تدوین این برنامه هستیم.

محبت خانی در ادامه با اشاره به ضرورت تجهیز امکانات خودرویی برای محیط بانان اظهار کرد: در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای با وزارت دفاع منعقد کرده‌ایم، ۳۱ دستگاه خودرو در بین استان‌ها تقسیم می‌شود. همچنین ۱۵۰ خودروی دیگر قرار است تا پایان سال جاری در مناطق مختلف توزیع شود. این خودروها دو کابین و شاسی بلند هستند.

وی ادامه داد: وزارت دفاع برای تهیه موتورسیکلت‌های مربوط به محیط بانان با شرکتی در استان فارس همکاری می‌کند و قرار است ۵۵۰ موتورسیکلت در بین محیط بانان توزیع شود. این موتورسیکلت‌ها از سوی کارشناسان محیط زیست و حتی محیط بانان تست شده و برای کار محیط بانی بسیار کارآمد است. پیگیر هستیم که وزارت دفاع هر چه زودتر این دستگاه‌ها را تحویل دهد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه امیدواریم امسال و سال آینده مشکلات عمده محیط بانان حل و فصل شود، گفت:‌ اقلام اطفای حریق نیز به تازگی در بین همه استان‌ها توزیع شده است. با این وجود از مسافران و گردشگران درخواست می‌کنم که نسبت به روشن کردن آتش خودداری و یا از خاموش شدن کامل آن اطمینان حاصل کنند. در این صورت مناطق چهارگانه محیط زیست کمتر دچار آسیب خواهد شد.

محبت خانی در پایان با اشاره به اینکه سعی داریم از پتانسیل نیروی انتظامی در امور مربوط به یگان محیط زیست نیز استفاده کنیم،‌ گفت: تاکنون ناجا همکاری‌های خوبی با محیط بانان داشته است. از مردم ایران درخواست می‌کنم که به خاطر فرزندان خودمان تبدیل ۸۰ میلیون ایرانی به ۸۰ میلیون محیط بان را محقق کنیم چون محیط زیست کشور به کمک همه ما نیاز دارد.

انتهای پیام

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها