رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 371629

افشاگری افتخاری از پشت پرده دلایل استعفایش

ساعت 24- سیدرضا افتخاری در پایان نشست امروز چهارشنبه اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: اینکه می گویند از نظر جسمانی مشکل داریم شایعه است. ما فوتبالیست بودیم و حالا حالا هم بازی می کنیم. چیزی که من را وادار به استعفا کرد این بود که هر چقدر اینجا خوبی کردیم بدی دادیم.

style="text-align:justify">وی افزود: چند بار در لفافه گفتم که نمی توانم همه چیز را به هوادار بگویم. اگر نمی گویم و بعدا اتفاقی نمی افتد به حساب کم کاری من نگذارند. در طول این دو سال کارهای زیادی انجام داده ام. تا به حال سابقه نداشته که در این باشگاه بیشتر از ۳۰ درصد قراردادشان را بگیرند. در حضور من ۸۰ درصد دریافت کرده اند. با تمام مربیان و خارجی ها تسویه حساب کردیم و رفتند.

افتخاری ادامه داد: به جز دو بازیکن که تایید پزشکی آنها آمده است سایر بازیکنان هنوز قراردادشان امضا نشده است و اینکه گفته می شود بدون تایید پزشکی قرارداد امضا شده است درست نیست.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال با بیان اینکه جام جهانی بیشترین ضربه را به باشگاه استقلال زد گفت: به خاطر این قراردادها خیلی ها به من توهین کردند. به پدر من هم توهین کردند. جد پدرم جواب همه اینها را خواهد داد.(افتخاری در این لحظه بغضش ترکید و با گریه صحبت کرد) اینهایی که به پدر من توهین کردند بزودی جوابشان را می گیرند. اینها به کسی توهین کردند که اگر می شناختنش خودشان از درد می میرند.

وی افزود: گفتند که مدیران قبل از شما دو قهرمانی آورده اند. بله آنها قهرمانی آوردند اما بدهی شان را من دادم. این قهرمانی را باید به اسم من بزنند. پول بازیکنانی که آنها گرفتند را من دادم.

افتخاری ادامه داد: اینکه گفتم جام جهانی به ما لطمه زد این بود که یک بازیکن مصدوم دادیم و چند بازیکن هم باید استراحت می کردند. به همین خاطر ما به سازمان لیگ نامه زدیم که سوپرجام را عقب بیندازد. دلیلش هم این بود بازیکنان ما مصدوم می شدند.

وی ادامه داد: دو اسپانسر پشت ماجرای سوپرجام بود که می خواستند هر طور شده این بازی را برگزار کنند و دو میلیارد سود ببرند. من حاضر نمی شوم که به خاطر اینکه دیگران پول گیرشان بیاید بازیکنان ما مصدوم شوند.

وی ادامه داد: فوتبال ما از چند جا آسیب می بیند. اول اینکه حق پخش را تلویزیون نمی دهد. دوم اینکه تبلیغات محیطی شفاف نیست. اینکه از ۱۶۰ میلیارد می رسد به ۵۰ میلیارد یعنی چه؟ پول بلیت فروشی را هم دریافت نکرده ایم. سه سال است یک ریال از این بابت نگرفته ایم.

افتخاری ادامه داد: تیم ما در رشت یا مشهد بازی می کند. تماشاگران به داور توهین می کنند ما را جریمه می کنند. ما که میزبان نبودیم. زمانی که من تیم را تحویل گرفتم تیم بسته شده بود. نه دخالتی در جذب بازیکنان و کادر فنی داشتم نه سایر موارد. تیم ته جدول بود اما دومش کردیم و در آسیا هم موفق شدیم. بعد آقای منصوریان رفت و ما شفر باتجربه را آوردیم. بعد هم تیام و جباروف را جذب کردیم. دیدید که سال گذشته استقلال بهترین بازی ها را از خودش به نمایش بگذارد و قهرمان جام حذفی شد و در آسیا هم موفق بود. دوبار هم در دربی پیروز شده است.

وی ادامه داد: خیلی زحمت کشیده شد تا استقلال تیم شد. در این دو سال بزرگترین فشار را من تحمل کردم. من تنها بودم و هیچکس اینجا به من کمک نمی کرد. دنبال همه چیز باید می دویدم. ما انتظار داشتیم که بعد از این کمک هایی که به تیم و بازیکنان کردم انتظار داشتم بازیکنان من بعد از جام جهانی یک زنگ به من زنگ بزنند و بگویند حالت چطور است. فقط یک احوالپرسی کنند.

افتخاری ادامه داد: امید ابراهیمی دو هفته موبایلش خاموش بود. بعد که پیدایش کردم گفتم چرا نمی آیی قراردادت را تمدید کنی. گفتم من به خاطر شما چقدر باید توهین بشنوم. بعد گفت می آیم تمدید می کنم اما خبری نشد. خسرو حیدری بعد از چند بار گفت رفته قطر. بعد که آمد صحبت کردیم گفتم آقای ابراهیمی چرا نیامدی با من صحبت کنی. هدف من این بود که با هر رقمی امید را نگه دارم.

وی در مورد سیدمجید حسینی گفت: آقای حسینی شما از جام جهانی برگشتید چرا جواب تلفن ما را نمی دادی. همین موارد بود که باعث شد من استعفا بدهم. اینها جواب تلفن مدیرعامل باشگاه شان را ندادند. من رفتم رو زدم و پول گرفتم دادم به این بازیکنان. در عمرشان چنین شرایطی را در استقلال ندیده بودند بعد جواب تلفن ما را نمی دادند.

وی افزود: گفتم آقای حسینی بلند شو بیا باشگاه تکلیفت را مشخص کن شما با ما قرارداد داری. گفت با مدیر برنامه هایم می آیم. گفتم بیا. قراردادش سالی ۸۰۰ یا ۹۰۰ میلیون بوده است. گفتم شما جام جهانی بودید دیگر شما حسینی سابق نیستید. گفت چقدر می دهید گفتم دو برابر، گفت کم است. گفتم بیشترش می کنم. گفت بروم فکرهایم را بکنم فردا خبرت می کنم. آمد گفت شما پاسپورت من را بدهید من یک فرم جدید به شما می دهم. گفتم با ما قرارداد دارید.

افتخاری ادامه داد: مدیر برنامه های این بازیکن که بزرگترین لطمه را به باشگاه استقلال می زند گفت بندی در قرارداد هست که حسینی می تواند برود. اینها را قبلا نمی توانستم بگویم اما الان که مدیرعامل نیستم می گویم. اگر اینها را قبلا می گفتم سنگ روی سنگ بند نمی شد. اینها از زمانی که از جام جهانی برگشتند هیچکدام نرفتند اردو. بعد هوادار به من توهین می کند.

وی در مورد بازیکنان خارجی استقلال نیز گفت: من روز سه شنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۸ شب با جباروف و تیام پیشنهاد داشتم که پیشنهادات نجومی می دادند. این را هم می گویم که چه کسی پشت پرده است. می گوید تیام نیم فصل در استقلال می ماند و باید ۵۰۰ هزار دلار روی میز بگذارید تا تمدید کنیم. گفتم من از هواداران توهین می شنوم اما پول بیت المال را اینگونه نمی دهم. چرا باید باج بدهم به این بازیکنان.

وی افزود: همین هواداران باعث شدند که شفر قراردادش را بالا ببرد. من در دبی با ایشان ۳۶۰ هزار دلار با شفر قرارداد بستم اما هواداران اینقدر فشار آوردند که ما مجبور شدیم که قرارداد شفر را با ۸۰۰ هزار دلار تمدید کنیم. ۲۰۰ هزار دلار هم از اسپانسر می گرفت.

وی در مورد جباروف هم گفت: این بازیکن هم می گفت باید ۴۰۰ هزار دلار به من بدهید و قرارداد سه ساله هم ببندید. گفتم شما الان ۳۶ ساله تان است و باید با عصا بیاید توی زمین! اسناد و مدارک هم هست و توفیقی می تواند شهادت بدهد.

افتخاری ادامه داد: این همه من به این بازیکنان خدمت کردم اما وقتی می رفتم در اردو این بازیکنان انتظار داشتند من به آنها سلام کنم. این دیگر از بازیکن سالاری هم گذشته است. چرا در این فوتبال کثیف که دلال ها بیداد می کنند و بازیکنان جوان ما را می برند باید چکار کنیم. این دلال ها می روند داخل خانه بازیکنان. فضا خیلی بد شده است.

وی در مورد اینکه بالاخره جباروف و تیام رفتنی هستند گفت: در جلسه هیات مدیره اعلام کردم که اگر جباروف کوتاه نیامد قید او را بزنند اما اگر می توانند پول تیام را جور کنندو او را نگه دارند.

افتخاری در این مورد ادامه داد: وقتی این بازیکنان می فهمند هواداران باشگاه را تحت فشار قرار می دهند قیمت را بالا می برند و اخبار را هم می گیرند و به همین خاطر باشگاه تحت فشار قرار می گیرد. همه توهین هایی که به من شد هیچکدامش به من برنمی گشت. من رفتم ترکیه و از پسرم خواستم از شرکتی که کار می کند ۱۰۰ هزار دلار به ما قرض بدهد تا پول شفر و دستیارانش را بدهم. چه کسی این کار را می کند.

وی افزود: همین هوادارای که به من توهین می کند می گفت شماره حساب بدهید. ما اعلام کردیم اما کل کمک شان به ۱۰ میلیون هم نرسید. بین این افراد البته هواداران با معرفت هم بود که تشکر می کردند به خاطر تیمی که درست کرده بودیم. امسال هم کاری کردیم که آینده استقلال را بیمه کردیم. برخی این بازیکنان در دو سال آینده فیکس تیم ملی می شوند. در این دو ساله تمام قراردادها را اصلاح کردیم و دیگر نمی توانند سر ما کلاه بگذارند. البته سر ما که نه، سر قبلی هایی که قرارداد سه ساله می بستند و می رفتند روی نیمکت می نشستند. الان همه چیز دیگر شفاف شده است.

افتخاری در مورد بدهی باشگاه به گسترش فولاد نیز گفت: شجاعیان یک میلیارد و پانصد هزار تومان باید به باشگاه گسترش فولاد تبریز می دادیم که سه سال در استقلال باشد. تاکنون یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانش پرداخت شده است و فقط ۲۰۰ میلیون تومان باقی مانده که این همه شلوغش کردند. بقیه پول هم طی روزهای آینده پرداخت خواهد شد.

وی در مورد هجمه هایی که به پندار توفیقی می شود گفت: ایشان هم هر وقت خواست قراردادها را درست کند و جلوی برخی بایستد برایش مشکل درست می کردند. در این مدت بدون اینکه ریالی از باشگاه بگیرد کار می کرد و خسته نمی شد. همین جوانانی که گرفتیم کار آقای توفیقی بود. در همین هیات مدیره افرادی داشتیم که فقط حرف می زدند و یک ریال هم نیاوردند. تنها کسی که با من برای تامین منابع مالی می آمد آقای ملکی بود. آقای قراب هم تلاشش را کرد. برخی فقط مصاحبه می کردند و می خواستند هوادار را مقابل من قرار دهند.

وی در مورد اینکه با این همه مشکلات چرا به عنوان عضو هیات مدیره باقی مانده است گفت: من به هیات مدیره هم اعلام کردم که دیگر نمی مانم. حاضر نیستم با این شرایط در استقلال بمانم. در این مدت به خانواده من توهین کردند. من از یک خانواده مذهبی هستم. یک نفر پیدا شود بگوید من به او توهین کرده ام. من باشگاه را به به آقای فتحی تحویل می دهم و می روم.

افتخاری در پاسخ به این پرسش که آیا زمانی دلیل رفتن شماست گفت: اصلا اینطور نگویید. دلیل رفتن من آقای زمانی نیست. دلیلش مجموعه عواملی است که عرض کردم. وقتی من دو سال وقتم را بگذارم و این بازیکنان چنین رفتاری داشته باشند چرا باید بمانم. من رفتم اما به هواداران توصیه می کنم به مدیران فشار نیاورند که یک بازیکن را نگه دارند تا قیمت شان بالا نرود.

وی در مورد اینکه چه صحبتی با بازیکنان استقلال دارد گفت: ما تیم را جوان کرده ایم و زمان می برد تا مثل تیم فصل گذشته شود. ما باید به بازیکنان ایرانی اعتماد کنیم. از همین بازیکنانی که ما داریم خیلی ها مثل جباروف و تیام تربیت خواهند شد. آکادمی را تقویت کرده ایم و بازیکنان زیادی تحویل خواهیم داد. من به بازیکنانم شخصیت دادم. من خودم به بازیکنان احترام گذاشتم. مشکلات مالی شان را حل کردم. ولی انتظار ندارم بازیکن بیاید از من تشکر کند اما بازیکن داشتم که من می رفتم در رختکن صورتش را آن طرف می کرد. من به روی خودم نمی آوردم. با یکی از همین بازیکنان کاری کردم که بعدا امد روی من را بوسید و عذرخواهی کرد. تا توانستم به بازیکنان احترام گذاشتم. اگر خودشان را باور داشته باشند با همین بازیکنان بهترین تیم را خواهیم داشت. هیچ نگرانی در مورد استقلال وجود ندارد.

افتخاری در مورد توهین هایی که به وزیر ورزش می شود گفت: من می دانم که آقای سلطانی فر چه کمک هایی به باشگاه کرده است. وقتی شفر در فرودگاه به مشکل خورد به آقای وزیر زنگ زدم که در سه دقیقه کار ما را انجام داد. درست نیست که هواداران به ایشان توهین کنند. من گفتم بروم تا دیگر به وزیر توهین نشود.

مدیرعامل پیشین تیم فوتبال استقلال تاکید کرد: اتفاقاتی افتاد که من را دلسر کرد. این همه زحمت کشیدم و تیم را قهرمان کردم و بهترین تیم را درست کردم. وقتی این رفتارها را دیدم گفتم چرا باید بمانم. درست نیست که من به خاطر این مسائل بمانم. یک تار موی خانواده ام را به همه اینها نمی دهم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها