رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 371676

بیانیه جمعی از پرستاران خطاب به مردم ایران

ساعت24 -بیانیه جمعی از پرستاران خطاب به مردم ایران

پرستار
div dir="rtl">
جمعی از پرستاران در اعتراض به اجرا نشدن قانون تعرفه‌های پرستاری توسط وزارت بهداشت، خطاب به مردم بیانیه‌ای نوشته و از ایشان و مسئولان خواستند در تقاضای اجرای این قانون با ایشان همراه شوند.
به گزارش «تابناک»، متن این بیانیه که نسخه‌ای از آن در اختیار تابناک قرار گرفته، بدین شرح است:

پیام پرستاران دلسوز ایرانی به تمامی مردم ایران که با داشتن یا نداشتن بیمه به ناچار گاهی مجبورند به مراکز درمانی مراجعه نمایند.

مردم شریف و عزیز ایران، ما پرستاران به عنوان پیشگامان خدمت رسانی به شما ملت بزرگوار و بیماران گرامی این سرزمین، همواره دغدغه‌ای جز خدمت‌رسانیِ با کیفیت و اثر بخش برای شما نداشته و نداریم.

قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که حدود ۱۲ سال پیش در مجلس شورای اسلامی مصوب شد و هدف از اجرای آن، انجام خدمات با کیفیت پرستاری با بهایی عادلانه و منصفانه در جهت رضایتمندی بیشتر بیماران و ایجاد انگیزه برای پرستاران بود، با گذشت ۱۲ سال هنوز اجرا نشده است.

بیمه‌های شما مردم که شامل بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی است، با اجرای این قانون می‌توانند هزینه‌های خود را به بهترین وجه مدیریت کرده و از تحمیل فرانشیز‌های بالا به مردم و بیمه شدگان، جلوگیری نمایند.

متاسفانه محاسبه اقدامات پرستاری با تعرفه‌های پزشکی -که شامل بسیاری از خدمات درمانی بستری و سرپایی می‌شود، باعث پرداخت‌های کلان از جیب شما مردم و از جیب بیمه‌هایی که با حق بیمه پرداختی شما شکل گرفته‌اند، شده است.

به طور مثال انجام سرم تراپی و تزریقات وریدی با تعرفه پزشکی که هم اکنون در مراکز درمانی با قیمت حدود ۸۰ هزار تومان (انجام دهنده، "پرستار" است، نه پزشک) در بخش سرپایی و یا بستری برای شما محاسبه و توسط شما یا توسط بیمه‌های شما پرداخت می‌گردد، در صورت محاسبه با تعرفه پرستاری به یک سوم این قیمت کاهش خواهد یافت.

متاسفانه وزارت بهداشت و وزارت رفاه که طبق قانون موظف به اجرای قانون تعرفه‌های پرستاری می‌باشند، به دلیل نفوذ و ذی نفع بودن پزشکان در این دو وزارت خانه، پس از ۱۲ سال هنوز از اجرای آن خودداری می‌کنند و در صدد هزینه تراشی بیشتر برای شما و بیمه‌های شما هستند؛ نفع عده‌ای خاص در این است که قانون تعرفه‌های پرستاری همچنان بدون اجرا بماند.

پرستاران سالهاست که با نجابت و صبر مثال زدنی خود، به رغم بی‌مهری‌های مسئولان وزارت بهداشت و وزارت رفاه، هیچ گاه از خدمت رسانی شبانه روزی به شما مردم فرهیخته، کوتاهی نکرده و همچنان با تمام توان در صف اول خدمت رسانی در امر بهداشت و درمان سرزمینمان باقی خواهند ماند، اما از شما مردم عزیز توقع دارند اجرای قانون تعرفه‌های پرستاری را که به نفع شما و همه مردم و بیماران و بیمه‌های شماست، با قاطعیت تمام از مسئولین مربوطه در وزارت بهداشت و رفاه و مجلس شورای اسلامی خواستار بوده و همواره از خدمت‌گزاران خود در صف اول درمان، یعنی پرستاران پر تلاش و نجیب حمایت نمایید.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها