رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 371769

پرداخت تسهیلات با سود کم به عشایر

ساعت24-رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: سال ۱۳۹۶ اعتبار ۷۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده ویژه عشایر هزینه شد.

عشایر
کرمعلی قندالی در جلسه شورای عشایری استان قم که در تالار امام جواد(ع) برگزار شد، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های مهم ساماندهی عشایر و حل مشکلات آنان است. در این راستا برنامه‌هایی همانند توانمندسازی عشایر در زمینه تولید و تامین آب و سوخت و تلاش در جهت رونق اقتصادی آنان در دست اقدام است.

قندالی بیان کرد: عشایر ظرفیت‌های ارزشمندی در تولید هستند و باید نگاه ویژه‌ای در جهت تولیدات دامی و غیر دامی صورت گیرد. در حدود ۶۹ درصد از سطح کشور حوزه قلمرو فعالیت عشایر کشور است که خود نقش مهمی در امنیت و تولید دارد.

رئیس سازمان امور عشایر کشور بیان کرد: عشایر نقش سازنده‌ای در عرصه‌های انقلابی داشته‌اند و ۱۰ هزار شهید تقدیم انقلاب سلامی کرده‌اند. پرداخت تسهیلات با سود کم به عشایر در جهت حل مشکلات تولید یکی از رویکردهای مهم در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است.

قندالی افزود: بر اساس آخرین سرشماری کشور ۲۱۳ هزار خانوار عشایر در کشور داریم که در زمینه تولید دام بیش از ۲۳ میلیون دام سبک را نگهداری می‌کنند.

در ادامه تندرو - رئیس اداره امور عشایری استان قم - بیان کرد: طبق سرشماری بیش از ۲۱۰۰ نفر در قالب ۳۰۵ خانوار عشایری در این استان حضور دارند.

انتهای پیام

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها