رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 371800

دستگیری 7 مظنون ترور

ساعت24-منابع امنیتی مالزی گزارش دادند: هفت نفر مظنون فعالیت های تروریستی درحالیکه یکی از آنها ماهاتیر محمد نخست وزیر، سلطان محمدپنجم پادشاه و یک مقام ارشد این کشور را تهدید به ترور کرده بودند، دستگیر شدند. نخست وزیر مالزی دستگیر شدند

محمد فوزی هارون بازرس کل نیروهای پلیس مالزی روز پنجشنبه گزارش داد که از این هفت نفر تروریست 4 نفر مالزیایی و3 نفر اندونزیایی هستند که در عملیات مختلف مقابله با تروریسم پلیس در روزهای 12 تا 17 جولای ( هفته جاری) در ایالت های ترنگانو، سلانگور و پراک این کشور دستگیر شدند.

طبق این گزارش، یکی از تروریست ها که مرد 42 ساله اندونزیایی است، تایید کرد که با گروه 'جماعت النشره الدوله' که مرتبط با فردی از گروه تروریستی داعش بوده، همکاری داشته است.

تروریست اندونزیایی با فردی مرتبط بوده که عامل ترور یک افسر پلیس درحمله تروریستی دوماه گذشته به مرکز فرماندهی نیروهای پلیس اندونزی در بریموب در جاوه غربی بوده است.

به گفته وی ، مظنون همکاری با داعش در ایالت جوهور مالزی خاندان سلطنتی مالزی و مقام های دولتی این کشور از جمله ماهاتیر محمد نخست وزیر و یکی از وزیران کابینه وی را تهدید به ترور کرده بود.

این مظنون در صفحه فیس بوک خود تهدید به ترور پادشاه، نخست وزیر مالزی و مجاهد یوسف روا وزیر دفتر نخست وزیری کرده و مدعی شده بود آنها رهبران غیراسلامی هستند که نباید در کشوری که براساس قوانین شریعت عمل می کند، حکومت کنند.

یک زن و مرد 42 ساله دیگر نیز در میان دستگیر شدگان و مظنونان عملیات تروریستی در مالزی وجود دارند که در ایالت جوهور دستگیر شدند.

طبق این گزارش این افراد تهدید کرده بودند که در سال جاری به مالزی، اندونزی و فیلیپین پس از جشن هری رایا ( ویژه عید فطر) حمله تروریستی خواهند کرد.

طبق این گزارش این افراد با 'محمد وندی' تروریست مالزیایی وابسته به داعش که سال گذشته در سوریه کشته شد، مرتبط بودند.

این افراد همچنین از عوامل حمله به یک باشگاه شبانه در پوچونگ سلانگور مالزی در 2 سال گذشته بودند.

براساس این گزارش ،زن دستگیر شده دراین گروه نیز بیش از 10 هزار دلار به یکی از اعضای گروه تروریستی داعش در سوریه انتقال داده است.

دیگر تروریست اندونزیایی، مرد 26 ساله ای است که در مالزی اقامت داشته، وی یکی از اعضای گروه تروریستی داعش در جاکار بوده که تاکنون درچندین عملیات تروریستی در اندونزی شرکت داشته است.

وی درصدد بود تا زن و کودک خردسال خود را برای عملیات تروریستی به سوریه بفرستد.

مالزی، اندونزی و کشورهای جنوب شرق آسیا در سال های گذشته به ویژه پس از شکست گروه تروریستی داعش درخاورمیانه با تهدیدات تروریستی روز افزون مواجه شدند.

کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا درسال جاری در سنگاپور اعلام کردند که همکاری های مشترک را برای مقابله با اقدامات و تهدیدات تروریستی افزایش می دهند.

ماه گذشته نیز پلیس مالزی گزارش داد فردی را که در صفحه شبکه اجتماعی خود ماهاتیر محمد نخست وزیر جدید این کشور را تهدید به ترور کرده بود، دستگیر شد.

نخست وزیر جدید مالزی دو ماه پیش در پی پیروزی در چهاردهمین انتخابات سراسری دوباره به عرصه قدرت سیاسی این کشور بازگشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها