رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 371811

نرخ طلای سیاه صعودی شد/نقش بیثمر ذخایر نفت آمریکا در قیمتگذاری

ساعت24-پس از این‌که داده‌های رسمی نشان داد که هفته گذشته ذخایر بنزین، گازوئیل و نفت سفید آمریکا به طور غیرمنتظره‌ای افت کرده، قیمت‌های نفت که دیروز ۱ درصد جهش کرده بودند، باز هم بالاتر رفتند.

قیمت نفت و طلا

به گزارش رویترز، روز پنج‌شنبه، پس از این‌ که داده‌های رسمی نشان داد که هفته گذشته ذخایر بنزین، گازوئیل و نفت سفید آمریکا به طور غیرمنتظره‌ای افت کرده است، قیمت‌های نفت که دیروز ۱ درصد جهش کرده بودند، باز هم بالاتر رفتند.

تا ساعت ۸:۳۰ به وقت تهران، قیمت هر بشکه پیش‌خرید نفت خام برنت با ۸ سنت یا ۰.۱ درصد افزایش به ۷۲.۹۸ دلار رسید.

در روز چهارشنبه به دنبال انتشار داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا که نشان می‌داد ذخایر نفت خام آمریکا فراتر از انتظار رشد کرده و تولید این کشور هم برای اولین بار از مرز ۱۱ میلیون بشکه در روز عبور کرده است، قیمت نفت برنت به پایین‌ترین نرخ خود در ۳ ماه اخیر سقوط کرد، اما در پایان ضررهای خود را جبران کرده و ۱ درصد بالاتر از قیمت بسته شده روز سه‌شنبه به کار خود پایان داد.

پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، که دیشب حدود ۱ درصد جهش کرده بود، تا به این‌جای امروز ۲۰ سنت یا ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۶۸.۹۶ دلار رسید.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا چهارشنبه شب اعلام کرد میزان ذخایر بنزین آمریکا در هفته گذشته ۳.۲ میلیون بشکه افت کرده است. همچنین ذخایر تقطیرات نفتی، که شامل گازوئیل و نفت سفید است، ۳۷۱۰۰۰ بشکه کاهش یافت.

این درحالی است که نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان قبل از انتشار این داده‌ها، پیش‌بینی کرده بود میزان ذخایر بنزین بدون تغییر بماند و میزان تقطیرات نفتی هم حدود ۹۰۰۰۰۰ بشکه افزایش یابد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که میزان تولید نفت خام این کشور، به لطف افزایش سریع حفاری نفت شیل، به رکورد ۱۱ میلیون بشکه در روز رسیده است. از ماه نوامبر تا کنون، تولید این کشور نزدیک به ۱ میلیون بشکه در روز بیشتر شده است.

بازارهای نفت هفته گذشته در حالی‌ که عربستان سعودی، سایر اعضای اوپک و روسیه، تولید نفت خود را افزایش دادند و اختلال در عرضه هم کاهش یافت، سقوط کردند.

دو منبع آگاه به رویترز خبر دادند که میزان پایبندی اوپک و غیراوپک به توافق کاهش تولید، که در ماه می ۱۴۷ درصد بود، در ماه جون به حدود ۱۲۰ درصد کاهش یافته است.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها