رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 371880

تروریست ها 21 اتوبوس ساکنان فوعه و کفریا را گروگان گرفتند

ساعت 24- گروه های تروریستی با به گروگان گرفتن 21 دستگاه اتوبوس حامل ساکنان شهرهای فوعه و کفریا توافق را نقض کردند.

style="text-align:justify">منابع محلی عصر پنجشنبه اعلام کردند که این اتوبوس ها که حامل سرنشینان آخرین گروه از افراد خارج شده از فوعه و کفریا هستند در گذرگاه العیس در جنوب حلب حضور دارند.

مذاکرات برای آزادسازی این اتوبوس ها که حامل حداکثر هزار نفر زن و کودک هستند، ادامه دارد.
منابع محلی سوری بامداد امروز اعلام کردند که تمامی محاصره شدگان شهرک‌های شیعه نشین «فوعه و کفریا» با 121 دستگاه اتوبوس و تعدادی آمبولانس از استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه خارج شدند و هم اینک به گذرگاه العیس در جنوب حلب رسیدند.
تروریست ها هم اینک از خروج 21 دستگاه اتوبوس که آخرین افراد ساکنان فوعه و کفریا هستند، جلوگیری می کنند.
ساکنان این دو شهرک قرار است برای اسکان موقت در مراکز اسکان جبرین در حلب و تعدادی نیز به منطقه حسیاء در استان حمص منتقل شوند.
منابع محلی اعلام کردند که از صبح دیروز (چهارشنبه) 121 دستگاه اتوبوس برای انتقال ساکنان شهرهای محاصره شده فوعه و کفریا از طریق گذرگاه العیس در جنوب حلب وارد این دو شهرک شده اند.
به گفته منابع آگاه مدافعان این دو شهر نیز آخرین افرادی بودند که از محاصره تروریست ها خارج شدند.
دولت سوریه و گروه های تروریست دو روز گذشته برای تخلیه کامل شهرهای محاصره شده فوعه و کفریا در استان ادلب در شمال سوریه و نزدیک مرزهای این کشور با ترکیه به توافق رسیدند.
براساس این توافق شش هزار و 900 شهروند محاصره شده از این دو شهر شیعه نشین در سوریه خارج می شوند و در مقابل دولت سوریه یک هزار و 500 زندانی از گروه های مخالف، 36 اسیر در اختیار حزب الله و چهار اسیر در اختیار نیروهای مدافع این دو شهر را آزاد می کند.
رسانه های نزدیک به تروریست ها اعلام کردند که نتیجه این توافق این است که خطر حمله ارتش سوریه برای شکستن محاصره فوعه و کفریا را کاهش می دهد و از سوی دیگر تروریست های اسیر و بازداشت شده نیز آزاد می شوند.
تروریست های مستقر در استان های شمالی سوریه ارتباط تنگاتنگی با ترکیه دارند و ارتش ترکیه 12 مرکز نظارت بر آتش بس در این مناطق ایجاد کرده است.
پس از اشغال شهر و استان ادلب در شمال غرب سوریه هم مرز با ترکیه از سوی تروریست های تکفیری٬ فوعه و کفریا که در 10 کیلومتری شمال شهر ادلب قرار دارد از 28 مارس 2015 (8 فروردین 94) به محاصره کامل تروریست ها درآمده و به صورت روزانه هدف حمله های تروریستی قرار می گرفت.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها