رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 371908

واشنگتن در اندیشه تحریم صدا و سیما

ساعت 24-امریکا قصد دارد با تحریم هرچه بیشتر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، روند تکصدایی ضدایرانی خود و متحدانش را تشدید کند.

برخی از نمایندگان کنگره آمریکا از وزیر خارجه این کشور خواسته‌اند از امضای معافیت‌های تحریمی صدا و سیمای ایران خودداری کرده و این سازمان را هدف تحریم قرار دهد.

پایگاه «واشنگتن‌فری‌بیکن» به نقل از منابع آگاه نوشته «مخالفان ایران» و برخی از نمایندگان کنگره از وزارت خارجه آمریکا خواسته‌اند به سیاست چندساله‌ای که مانع تحریم صدا و سیمای ایران می‌شود پایان دهد.

این گروه فشار امریکایی از پومپئو خواسته است به هر ترتیب که شده مانع از پخش برنامه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور شود.

بر اساس این گزارش پخش ماهواره ای برنامه های IRIB مانع جدی برسر راه گسترش آشوب های احتمالی است که دولت امریکا و مخالفان روی آن حساب بازکرده اند.

اعضای کنگره و مخالفان ایران معتقدند صدا و سیمای جمهوری اسلامی برنامه ها را سانسور می کند و ضرورت دارد که امریکا مانع از شنیده شدن صدایی از ایران شود.

رسانه‌ها پیشتر گزارش داده‌اند صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از سال 2013 مشمول تحریم‌های آمریکا بوده، اما هم دونالد ترامپ و هم باراک اوباما، روسای جمهور فعلی و سابق آمریکا با امضای معافیت‌های تحریمی ، هر 6 ماه یک بار، اجرایی شدن این تحریم‌ها را معلق کرده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها