رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 372012

جاذبه های گردشگری باتومی

رپورتاژ / باتومی یکی از شهرهای زیبا و پرطرفدارترین شهر گرجستان است. دیدنی های باتومی گردشگران زیادی را جذب می‌کنند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

a href="https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%DB%8C" target="_blank">باتومی شهری بندری و پایتخت تابستانی کشور گرجستان است که تلفیقی از معماری مدرنیته و کلاسیک را در خود جای داده است. این شهر که در جوار دریای سیاه واقع شده است، مرکز تجاری و مسافرتی کشور گرجستان به قاره اروپا و دیگر قاره‌ها به شمار می‌رود. این شهر زیبا یکی از زیباترین و پرطرفدارترین شهرهای گرجستان است که از دیدنی‌ّهای بسیاری برخوردار است. در ادامه برخی از دیدنی‌های این شهر زیبا را به شما معرفی خواهیم کرد.

بلوار باتومی Batumi Boulevard

امکان ندارد به باتومی سفر کنید و لذت پیاده روی در بلوار باتومی را از دست بدهید ، پارکی که به طول 6 کیلومتر ( با اتصال مسیر قدیم و جدید ) در امتداد خط ساحلی قرار گرفته است و به زیبایی تمام با انواع پوششهای گیاهی ، گذرگاهها ، فواره ها ، کافه ها ، بارهای ساحلی و سایر جاذبه های دیدنی طراحی شده است . ساحل در عین سنگی بودن بسیار زیباست . در شمال شرقی بلوار شما چرخ و فلک ، برج الفبا و مجسمه علی و نینو را میتوانید بیابید و در قسمت جنوبی برج باتومی به چشم میخورد .در مورد تور ارزان و لحظه آخری گرجستان بیشتر بخوانید.

پارک دلفینها باتومی dolphinarium

پارک دلفینها در سال 1975 افتتاح گردید و در آنزمان اولین دلفیناریوم در زمان اتحاد جماهیر شوروی سابق به شمار می آمد . فضایی زیبا با گنجایش 795 تماشاگر و امکانات ویژه جهت جابجایی افراد ناتوان ، که در آن دلفینهای آموزش دیده تحت نظر مربی خود به نمایش انواع حرکات جذاب مانند رقص ، بازی با توپ و حلقه و ... می پردازند . ساعات نمایش همه روزه بجز دوشنبه ها از ساعت 2 ظهر تا 7 عصر می باشد .

باغ گیاهشناسی باتومی Botanical Garden Of Batumi

پارکهای مرتفع و پست و ساحلی مسیر اصلی باغ است . در حال حاضر باغ از 9 منطقه با پوششهای گیاهی متفاوت تشکیل شده است : گرمسیری قفقازی ، شرق آسیا ، نیوزلند ، آمریکای جنوبی ، هیمالیا ، مکزیک ، استرالیا و مدیترانه . باغ گیاهشناسی باتومی در 10 کیلومتری شمال بندر قرار گرفته است و گونه های گیاهی متعددی در آن به چشم میخورد که 104 تای آن مختص قفقاز می باشد . در مقایسه با باغ گیاهشناسی تفلیس ، باغ باتومی بسیار وسیع تر می باشد . پیشنهاد ما به شما این است که گشت خود را از مرتفع ترین قسمت باغ شروع نموده و در نهایت به بخش زیبای ساحلی برسید . همه روزه 9 صبح تا 8 عصر باز می باشد .

مجسمه یادبود مدیا در باتومی گرجستان

این مجسمه سمبلی است از شاهزاده اساطیر یونانی است که در شهر باتومی گرجستان واقع شده است. مدیا نام زنی می باشد در اسطوره‌ها و داستان‌های یونانی که از اهالی منطقه کولخیس در گرجستان بوده است. زمانی که یاسون برای یافتن پشم زرین به کولخیس می آید مدیا عاشق او شد و یاسون را در انجام شرط‌ های سخت پدر و سرانجام ربودن پشم زرین یاری داد بعد از آن آنها با هم گریختند و ازدواج کردند. بعدها یاسون او را رها کرد تا با گلاوکه، دختر کرئون ازدواج کند مدیا از شدت حسادت و خشم، گلاوکه و کرئون و فرزندان خود را کشت. امروزه این مجسمه یکی از جاذبه های باتومی می باشد که در منطقه ای زیبا قرار گرفته است.


آکواریوم باتومی گرجستان

این آکواریوم جزو مکانهای پر بازدید و کم نظیر در باتومی است که مردم از دیدنی های آبی آن بسیار لذت می برند. در واقع هر کس مسافر گرجستان شود خاطره ای از این آکواریوم را برای خود خلق خواهد کرد. آکواریوم باتومی باطراحی منحصر به فردی که از ساحل باتومی، الهام گرفته توانسته یک مکان جذاب باشد. طراحی آکواریوم باتومی به گونه ای می باشد که شما می توانید آن را به عنوان صخره ای موج آورده تصور کنید. داخل این آکواریوم ۴ بخش جداگانه دارد که اگر از بیرون به آن نگاه کنید حس می کنید که با ۴ سنگ بزرگ روبرو هستید. در هر کدام از این نمایشگاه ها دیدنی های جذابی در دسته بندی های خاصی قرار گرفته اند و این گونه ها در واقع از دریای اژه و و دریای سرخ و سیاه و اقیانوس کم نظیری مثل هند برداشت شده اند.

پارک میرکل | Miracle Park

قطعا یکی از نقاط و دیدنی های جذاب باتومی، پارک میرکل است که درست در مرکز شهر قرار گرفته و ساختمان هایی با معماری مدرن و چشمنواز در آن به چشم می خورد. ساختمان هایی چون هتل رادیسون بلو، مرکز تجاری باتومی، برج الفبت یا الفبا و فانوس دریایی باتومی همگی در پارک میرکل قرار دارند. حال می توان دریافت چرا این پارک را معجزه (میرکل) نامیده اند!

با چند متر فاصله گرفتن از پارک میرکل، می توانید از برج فونتین هم دیدن کنید. جالب آن که جذابیت های این پارک به همین جا محدود نمی شود و باید بدانید در آینده ای نزدیک نیز چندین ساختمان جذاب دیگر در این پارک ساخته خواهد شد. اطلاعات بیشتر در مورد سایر تور لحظه آخری در سایت سفر باتو موجود است.

اغلب اوقات این پارک میزبان کنسرت ها و فستیوال های مختلف است و در تابستان ها فستیوال موسیقی الکترونیک در این پارک برگزار می شود.

آدرس: گرجستان، باتومی، خیابان نیشویلی شماره ۲

Address: ۲, Ninoshvili ST, Batumi

باغ وحش باتومی | Zoo

یکی از بخش های جالب که در پارک ۶ می قرار دارد، باغ وحش باتومی است که مکانی جذاب برای یادگیری وگذران وقت در کنار کودکان و در جمعی خانوادگی است. در حال حاضر، سکونتگاه تابستانی و زمستانی جانداران به سه بخش تقسیم می شود.

در این بین، حیواناتی چون پرندگان، کیسه داران، حیوانات سم دار و برخی از نخستی سانان کمیاب را در باغ وحش باتومی می توانید ببینید.

از جمله امکانات موجود در باغ وحش باتمی می توان به پارکینگ و سرویس بهداشتی اشاره کرد و خوب است بدانید که کارکنان این مجموعه به سه زبان گرجی، انگلیسی و روسی تسلط دارند.

هزینه بلیت: ۲ لاری

ساعات بازدید: ۱۱ تا ۱۹ (به غیر از دوشنبه ها)

آدرس: گرجستان، باتومی، خیابان خیمشیاشویلی ۱

Address: ۱ S. Khimshiashvili street, batumi, Georgia


کلیسای مادر مقدس


نام مرکز دیدنی
Holy Mother Virgins Nativity Cathedral

زمان پیشنهادی برای گذراندن
1 الی 2 ساعت
آدرس
Chavchavadze St., 25, Batumi, Georgia

می توان از ساختمان این کلیسای شگفت انگیز به عنوان اولین انتخاب برای لذت بردن از تماشای منظره ای بی بدیل و خیره کننده از بندر باتومی نام برد، ساختمانی با تاریخچه تراژدی که در دوران حکومت شوروی ها بازسازی شد. این کلیسا در فواصل بین سال های 1898 تا 1903 به عنوان یک کلیسای کاتولیک رومی ساخته شد اما عمدتاً از آن به عنوان یک کلیسای ارتدوکس یاد می شود.
تاریخچه ساخت آن به زمان سلطه روسیه بر آجارستان باز می گردد. با پیوستن آجارستان به امپراطوری روسیه این قلمرو با سیل وسیعی از شهروندان خارجی پر شد، افرادی با ملیت های متعدد که اغلبشان پیشرو فرقه کاتولیک بودند. از آنجایی که در قرن نوزدهم هیچ کلیسای کاتولیکی در باتومی وجود نداشت پیروان این مذهب از مقامات درخواست ساخت یک کلیسای کاتولیکی را کردند. سرانجام پیرو این درخواست تصمیم گیری درمورد ساخت کلیسایی توسط چندین فرد خیر که در راس آنها سرمایه گذار ثروتمند تولیدات نفتی استفان زوبالاش ویلی (Stefan Zubalashvili) بود، اتخاذ گردید. ساخت بنای کلیسای در سال 1902 به پایان رسید و وقف آن در سال 1903 انجام شد.
بعد از دوران انقلاب و پیوستن گرجستان به اتحاد جماهیر شوروی، این کلیسا توسط دولت مصادره گردید. در این دوران از این بنا برای رفع نیازهای مختلف اداری و اقتصادی استفاده می شد. این موضوع اعتراضات مردم مومن گرجستان را برانگیخت تا جاییکه برای بازگردندان این کلیسا به جایگاه اصلیش به مبارزات طولانی و شدیدی برخاستند. اوج این اعتراضات در حمایت نویسنده بزرگ گرجستانی کنستانتین گامساخوردیا (Konstantin Gamsakhurdia) از این جنبش مشهود بود تا جاییکه وی با انجام عملی مبتکرانه و بهره مندی از حمایت های کارگردان معروف فیلم تنگیز آبولادزه (Tengiz Abuladze) این داستان را در فیلم توبه به تصویر کشاند.
بلاخره تلاش ها نتیجه دادند و عملیات مرمت کلیسا برای شروع دوباره فعالیت خود به عنوان یک کلیسای ارتودکس آغاز شد. در تاریخ شانزدهم مه سال 1989 کلیسای باتومی مجدداً وقف گردید و طی انجام مراسمی بیش از 5000 نفر در آن غسل تعمید دادند.همچنین می توانید سایر اطلاعات تورهای استانبول را در سایت سفر باتو بخوانید.
کلیسای جامع باتومی به عنوان یکی از زیباترین کلیساهای گرجستان با الهام از سبک گوتیک ساخته شده است. بنایی جذاب با طراحی منحصر به فرد با شیشه های رنگی بزرگ که می توان از آن به عنوان یکی از فاخرترین آثار سبک معماری گوتیک فرانسه نام برد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها