رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 372021

خراسان‌شمالی پایتخت موسیقی مقامی میشود

ساعت24 - اختتامیه سومین جشنواره موسیقی مقامی خراسان شمالی با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر پنجشنبه 28 تیرماه در اسفراین برگزار شد.

موسیقی
div style="text-align:justify">

روزنامه آرمان: اختتامیه سومین جشنواره موسیقی مقامی خراسان شمالی با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر پنجشنبه 28 تیرماه در اسفراین برگزار شد.

خراسان‌شمالی پایتخت موسیقی مقامی می‌شود

به گزارش روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سومین جشنواره موسیقی مقامی خراسان شمالی با معرفی برگزیدگان و با حضور سید مجتبی حسینی؛ معاون امور هنری و علی ترابی؛ مدیرکل دفتر موسیقی عصر پنجشنبه 28 تیرماه در سالن مهرگان مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین به کار خود پایان داد.مجتبی حسینی در آیین اختتامیه سومین جشنواره موسیقی مقامی خراسان شمالی با اشاره به ظرفیت‌های خراسان شمالی در بخش هنر و موسیقی گفت: موسیقی در خراسان شمالی پیشینه دارد و این استان به‌عنوان یکی از قطب‌های موسیقی مقامی است و موسیقی مقامی در این استان مقبولیت عمومی دارد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: لازمه تبدیل شدن خراسان شمالی به پایتخت موسیقی مقامی برنامه‌ریزی مستمر از سوی متولیان و فعالان هنر موسیقی مقامی است. با برنامه‌ریزی خلاقانه می‌توان خراسان شمالی را به‌عنوان یکی از شبکه‌های فرهنگ و هنر معرفی کرد.محمدرضا صالحی؛ استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت: موسیقی مقامی تبلور پرگستره امید از دانش استان را رقم می‌زند. موج زیبایی‌شناسی هنری را در ویژگی‌های ژرف موسیقی مقامی در این استان مشاهده می‌کنیم، وسعت در مفاهیم و پردامنه‌بودن مفاهیم ارزشمند موسیقی مقامی از ویژگی‌های مهم موسیقی است و امیدواریم هنرمندان کمک کنند تا بنیان‌های علمی، باستانی و تاریخی موسیقی مقامی استان معرفی شود تا فرصت معرفی این استان به‌عنوان پایتخت موسیقی مقامی فراهم گردد.

افرادی که برای اعتلای موسیقی مقامی تلاش می‌کنند نگهبانان و حافظان این میراث عظیم هستند.حسین فرخنده؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه پیشکسوتان موسیقی مقامی ریشه‌های کهن این هنر سترگ هستند، گفت: باید برای حفظ اصالت موسیقی مقامی نگاه جوانان به پیشکسوتان باشد. از ایده‌ها، برنامه‌ها و طرح‌ها برای شکوفایی موسیقی مقامی استقبال می‌کنیم.حسین حصاری؛ دبیر سومین جشنواره موسیقی مقامی خراسان شمالی گفت: ۱۰۰ اثر در بخش‌های تکنوازی، گروه نوازی، پژوهشی و تولیدی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، در ادامه مراسم جوایز برگزیدگان سومین جشنواره موسیقی مقامی خراسان شمالی اهدا شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها