رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 372125

معاون خزانه‎داری آمریکا: ایران دوست ترکیه نیست!

ساعت24-معاون وزیر خزانه‌ داری آمریکا رایزنی با ترکیه در خصوص تحریم‎های ایران را مثبت ارزیابی کرد و مدعی شد ایران فقط همسایه ترکیه است و متحد این کشور محسوب نمی‌‏شود.

laquo;مارشال بیلینگسلی» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور مربوط به تامین مالی تروریسم که همراه با هیأتی برای صحبت درباره تحریم‌ های ایران به آنکارا سفر کرده بود، بعد از دیدار با مقامات ترکیه، گفتگوهای انجام گرفته را مثبت ارزیابی کرد و گفت: هیچ خصومتی میان طرفین پیش نیامد.

گفتنی است ترکیه نیمی از نفت مصرفی خود را از ایران تامین می‌کند و پیشتر گفته بود که قصد ندارد به واسطه تصمیم‌های یکجانبه آمریکا، روابط تجاری خود با تهران را قطع کند.

این درحالی است که آمریکا هشدار داده کشورهای متحد واشنگتن باید تا ماه میلادی نوامبر (آبان) خرید نفت از ایران را متوقف کنند.

درحالی که وزارت خزانه‌داری آمریکا از احتمال اعمال معافیت برای کشورهایی که خواهان زمان بیشتری برای تصمیم‌گیری هستند، خبر داده است، بیلینگسلی بعد از دیدار با مقامات ترکیه گفت: در این مرحله، در موقعیتی نیستم که بگویم (برای ترکیه) معافیت یا استثنا قائل می‌شویم.

همزمان، وی با تکرار ادعاهای واهی، اصلی‌ترین دلیل حضور خود در ترکیه را بحث پیرامون ایران به عنوان خطرناک‌ترین کشور حامی تروریسم عنوان کرد!

بیلینگسلی همچنین اعلام کرد نخستین تحریم‌های ضدایرانی از ابتدای ماه میلادی آگوست (اواسط مرداد) آغاز خواهد شد حال‌آنکه تحریم نفتی و بانکی ایران در ماه میلادی نوامبر اجرا می‌شود.

وی همچنین مدعی شد: تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا خیلی شدید و جامع خواهد بود چرا که رفتار ایران به‌حدی نگران‌کننده است که خطر بحران‌آفرینی در خاورمیانه را افزایش داده است! بنابراین فکر می‌کنیم اعمال فشار اقتصادی بهترین راه برای مقابله با مشکل و پرهیز از هرگونه خطای محاسباتی است. باید انتظار آن را داشته باشید که آمریکا بسیار فعالانه‌تر از گذشته (با ایران) برخورد کند.

بیلینگسلی همچنین هشدار داد: قطعاً آمریکا درباره تلاش برای تجارت با ایران به‌ واسطه طلا بسیار نگران خواهد شد. ما خرید مقادیر زیاد طلا از سوی ترکیه را رصد می‌کنیم.

گفتنی است وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای ایران را همسایه‌ای مهم در روابط اقتصادی و تجاری و همچنین عرصه واردات انرژی توصیف کرد.

این درحالی است که بیلینگسلی مدعی شد: شاید ایران همسایه ترکیه باشد اما دوست یا متحد این کشور نیست!

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها