رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 372307

واکنش ترکیه به تصویب قانون «کشور یهود»

ساعت 24- سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در مقاله‌ای قانون «کشور یهود» را نژادپرستانه و حمایت از آپارتاید توصیف کرد.

ترکیه
style="text-align:justify"> ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در مقاله‌ای درباره تصویب قانون «کشور یهود» در پارلمان رژیم صهیونیستی در روزنامه «دیلی صباح» نوشت: اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیرش با پشتیبانی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بیشرمانه تلاش می‌کند تا اشغال سرزمین فلسطین را قانونی کند و جهان اسلام را به چالش بکشد.

در مقاله سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در این خصوص آمده است: این قانون باید به عنوان اقدام نژادپرستانه و حمایت رسمی از سیستم آپارتاید ارزیابی شود. اسرائیل آخرین میخ را با این اقدام بر تابوت امید دستیابی به راه حل دو دولت مستقل زد.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در این یادداشت تصریح کرد: هر کسی که به عدالت و صلح اطمینان دارد، باید این قانون را رد کند. براساس این قانون که اسرائیل را کشور تاریخی تمام یهودیان در سراسر جهان معرفی می‌کند، تنها مردم یهودی در آن از حق تعیین سرنوشت خود برخوردار هستند. این امر به منزله یک پیام وحشتناک برای اقلیت و میلیون‌ها آواره فلسطینی در اسرائیل که در مناطق تحت اشغال اسرائیل به سر می‌برند و موقعیت رسمی ندارند، است. موقعیت شهروندان فلسطینی تبار اسرائیل که در حال حاضر به عنوان شهروند درجه دو دیده می‌شوند، در پی تصویب قانون مذکور بدتر خواهد شد.

لازم به ذکر است، مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۷ تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رسمی اسرائیل را با ۱۲۸ رأی موافق در مقابل ۹ رأی منفی رد کرده بود.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها