رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 372321

وقتی سرگرمیهای اوقات فراغت تابستانی عامل بیماری میشوند

ساعت 24- والدین برای سرگرم کردن کودکان تلاش می‌کنند اما بازی کودکان با برخی از وسایل نیاز به تحقیق و بازنگری ازسوی والدین دارد.

style="text-align:justify">کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند ژل بازی کودکان که سال هاست یکی از پرطرفدارترین وسایل بازی به شمار می‌آید و طرفداران فراوان در دنیا دارد می‌تواند خطری جدی برای سلامت کودکان باشد.

در تهیه این ژل‌ها از برخی مواد شیمیایی استفاده می‌شود که می‌توانند سبب استفراغ و معده درد در کودکان شوند.

در برخی از نام‌های تجاری بین المللی ژل بازی از میزان غیر مجاز شبه فلز بور (boron) استفاده می‌شود که می‌توانند سبب بیماری در کودکان شوند.
این ماده در بوراکس ژل بازی برای ایجاد حالت چسبناک و لیز ترکیب می شود.
کارشناسان با بررسی نام‌های تجاری بین المللی میزان بور موجود درآن‌ها را بالاتر از ۳۰۰ میلی در هر کیلوگرم برآورد کردند که حد مجاز برای استفاده از این ماده شیمیایی است.
محققان به والدین توصیه می‌کنند از محصول‌هایی که دارای پروانه‌های بهداشتی و استاندارهای جهانی است برای بازی فرزندان خود استفاده کنند، همچنین کودکان از تماس مستقیم با ژل بازی خودداری و در زمان بازی از دستکش‌های یک بارمصرف استفاده کنند.

پس از پایان بازی دست‌ها به ویژه زیر ناخن‌ها به دقت شسته وخشک شود.

برخی از کودکان نیز دچار آلرژی به ژل بازی به دلیل ترکیب‌های درون آن هستند و بر اثر تماس با ژل دچار التهاب، کهیر، قرمزی و خارش پوست می‌شوند.
استفاده از ژل بازی برای کودکان خردسال ممنوع است، زیرا امکان بلعیدن بخش‌هایی از آن و بروز خطر مسمومیت وجود دارد.

برخی از ژل های بازی دارای قالب‌هایی کوچک هستند که نیاز به نظارت مستقیم والدین در زمان بازی با آنهاست، زیرا امکان خوردن این وسایل و مسدود شدن مسیرهای تنفسی کودکان وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها