رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 372354

افزایش خطر ابتلا به سرطان در زنان دیابتی

ساعت24 -نتایج یک بررسی جدید که توسط محققان دانشگاه آکسفورد صورت گرفته، حکایت از آن دارد که زنان دیابتی بیش از دیگر زنان در معرض ابتلا به سرطان هستند.

نتایج یک بررسی جدید که در دیلی‌میل منتشر شده است، حکایت از آن دارد که زنان دیابتی بیش از دیگر زنان در معرض ابتلا به سرطان هستند.

این تحقیق تأکید می‌کند، خطر ابتلا به سرطان در مردان دیابتی به نسبت آنهایی که دیابت ندارند، 19 درصد و برای زنان دیابتی 27 درصد بیشتر است.

در این مطالعه مشخص شد، دیابت با افزایش خطر سرطان معده، پانکراس، کبد، کلیه و سرطان اندومتریوم در ارتباط است.

این مطالعه که توسط کارشناسان دانشگاه آکسفورد انجام شده، نشان می‌دهد شیوع بیماری دیابت در انگلستان در سال‌های آتی می‌تواند منجر به افزایش میزان سرطان شود.

موارد دیابت در انگلستان طی بیست سال گذشته دو برابر شده است و این باعث می‌شود که جامعه این کشور با بحران سلامت مدرن روبرو شود؛ تقریبا 3.7 میلیون نفر با این شرایط زندگی می‌کنند.

تازه‌ترین بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد،‌ نرخ ابتلا به دیابت در دانش‌آموزان انگلیسی 25 درصد رشد کرده است.

کارشناسان بهداشتی تنها علت این پدیده را شیوع بحران چاقی می‌دانند و باور دارند اگر مسئله چاقی کودکان جدی گرفته نشود، به یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های عصر حاضر تبدیل خواهد شد.

کارشناسان دانشگاه لندن در تازه‌ترین بررسی‌های آماری خود دریافتند، بیش از 4 میلیون کودک انگلیسی دچار چاقی یا اضافه‌وزن هستند.

محققان هشدار می‌دهند، 80 درصد کودکانی که در دوره مدرسه با مشکل چاقی یا اضافه‌وزن مواجه هستند، در ادامه زندگی نیز از مشکل چاقی رنج می‌برند که این مسأله، خطر مرگ زودهنگام را افزایش می‌دهد؛ ضمن اینکه تقریباً اکثر آنها در معرض دیابت نوع 2، بیماری‌های قلبی و عروقی و انواع سرطان قرار دارند.

حدود 90 درصد موارد دیابت در انگلیس از نوع 2 هستند که به شدت با شیوه زندگی و چاقی مرتبط است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها