رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 372432

کریمی قدوسی: دوتابعیتیها چه چیزی را تکذیب میکنند/ فرشچی دو تابعیتی است/ معاون وزارت بهداشت هم تابعیت فرانسه داشت

ساعت24-گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس سندی برای افراد دوتابعیتی‌ است، اما با تکذیب کردن سعی می کنند تا به عده‌ای بقبولانند که راست می‌گویند.

کریمی+قدوسی.jpg
پروین فرشچی گزینه پیشنهادی ایران برای تصدی مسئولیت سفارت تهران در فنلاند، است که به گفته خودش انتخابش به عنوان سفیر ایران در فنلاند مراحل اداری خود را طی می‌کند و هنوز اگرمان خود را دریافت نکرده است، اما چند روزی است که بحث دوتابعیت بودن سفیر جدید ایران در فنلاند مطرح است که به صدر اخبار رسانه ها تبدیل شده است.البته بحث دوتابعیتی ها جدید نیست و همواره در دولت روحانی مورد بحث و بررسی قرار داشته است.

بر اساس پیگیری های خبرنگار الف وزارت خارجه این موضوع را تکذیب اما آقای کریمی قدوسی آن را تایید می‌کند.

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف، در مورد تکذیب دوتابعیتی بودن پروین فرشچی سفیر جدید ایران در فنلاند از سوی وزارت خارجه اظهار داشت: سند این موضوع همان گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی است. خانم فرشچی هم متاسفانه روش افراد دیگر را در پیش گرفته و تکذیب می‌کند.بنده و دیگر اعضای کمیسیون گزارش خود را به آقای ظریف، دادستان و آقای محسنی اژه ای در این خصوص داده ایم. ما با کسی دشمنی نداریم و تحقیقات میدانی به این سند تبدیل شده است.

*فرشچی گرین کارت و اقامت آمریکا دارد

وی تصریح کرد: جلسه‌ای در کمیسیون امنیت‌ملی در خصوص دریای خزر داشتیم که کارشناسان زیادی هم به این نشست آمده بودند که این خانم نیز آنجا حضور داشت و کنار بنده نشسته بود، من از ایشان سوال کردم که از کدام سازمان آمده‌اید که پاسخ دادند 14 سال است که سابقه کار در بخش دریایی محیط زیست را دارند و الان هم معاون دریایی این سازمان هستند. رییس کمیسیون به بنده گفتند که نام ایشان در بین صد نفری است که تابعیت دوگانه دارند و در کمیسیون هم قرائت شد. ایشان نفر بیستم این لیست هستند که گرین کارت و تابعیت آمریکا دارد. ما گزارش این خانم و مابقی را هم به آقایان ظریف، محسنی اژه ای و دادستان داده ایم و خود اینها مسئول این موضوع هستند.

*معاون وزیر بهداشت تابعیت فرانسه داشت/دری اصفهانی اعتراف کرد که جاسوس بود

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: معاون وزیر بهداشت هم تابعیت فرانسه داشت که برکنار شد و رفت. ما افراد دوتابعیتی زیادی را داریم که متاسفانه آنها زیربار نمی روند و ما را دروغگو خطاب می کنند. در حال حاضر تکذیب کردن به سبک تبدیل شده است.به طور مثال در مورد آقای دری اصفهانی نیز این بحث مطرح بود و ما چند بار اعلام کردیم ایشان دوتابعیتی هستند اما قبول نکردند. اعترافات ایشان در جلسه خصوصی در کمیسیون امنیت ملی پخش شد و خود ایشان اعتراف کردند که جاسوس و دو تابعیتی بودند و بسیاری از نمایندگان هم این موضوع را مطرح کردند.

*پسر آقای ظریف تابعیت آمریکایی دارد

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: بنده پاسپورت پسر آقای ظریف را هم دیدم که تابعیت آمریکا دارد و در آنجا متولد شده است، درست است که آقای ظریف در آنجا ازدواج کرده و شرایط ایشان متفاوت است اما چرا زمانی که گفته می شود که فرزندانش تابعیت آمریکا دارند تکذیب می کند.

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: بنده در این سال‌ها بیشترین نفوذ را در این دولت دیدم که متاسفانه اینها نقش جدی در کشور دارند که ما الان شاهد این وضع هستیم.

**

گفتنی است، انتخاب پروین فرشچی به عنوان سفیر جدید کشورمان در فنلاند، بدون سابقه دیپلماتیک، بدون سابقه مدیریت امور سیاسی و حتی بدون سابقه پژوهشگری در حوزه روابط بین الملل و سیاست خارجی، موجی از انتقادها را علیه وزارت امور خارجه برانگیخته است و این در حالی است که ایشان سابقه کار دیپلماتیک نداشته و در کارنامه خود پنج سال مسئولیت معاونت بخش دریایی در سازمان محیط زیست را بر عهده داشته است.

الف

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها