رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 372441

علوی: دخالت دادن مسائل جناحی، قومی و دینی کار اطلاعاتی را به انحراف میکشاند

ساعت24-وزیر اطلاعات گفت: دخالت دادن مسائل جناحی، قومی و دینی می‌تواند طبیعت کار اطلاعاتی را دچار اشکال کند و به انحراف بکشاند.

وزیر+اطلاعات.jpg
محمود علوی با تبریک ایام دهه کرامت گفت: از برادر عزیزم آقای مطهری تشکر می‌کنم که باعث شد بتوانم در مجلس با نمایندگان صحبتی داشته باشم.

وی تاکید کرد: دغدغه امنیت شغلی رسانه عرصه‌ای است که به امنیت ملی ما کمک می‌کند. وزارت اطلاعات با نگاه حرفه‌ای و کارشناسی به این مسائل نگاه می‌کند و اینکه نگاه جناحی و عواطف دینی و قبیله‌ای و گرایش‌های قومیتی بر مسائل کار کارشناسی سایه بیندازد، با تمام وجود از آن جلوگیری می‌کند.

علوی عنوان کرد: دخالت دادن مسائل جناحی، قومی و دینی می‌تواند طبیعت کار اطلاعاتی را دچار اشکال کند و به انحراف بکشاند. همانطور که رهبر معظم انقلاب هم بیان کرده‌اند، اعمال مسائل جناحی در کار اطلاعاتی گناه است. ما هم بر همین اساس از آن دوری می‌کنیم.

این عضو کابینه دوازدهم تصریح کرد: درباره کانال‌های تلگرامی هم وزارت اطلاعات از همین موضع رفتار کرده است. این وزارتخانه کار رصد و پایش فضای مجازی را از وظایف خود می‌داند و مدیریت هوشمند و اطلاع‌رسانی به موقع را در دستور کار خود دارد و پیشگیری را مقدم بر برخورد دنبال می‌کند و این کاری است که در همه جا معمول است.

علوی ابراز داشت: هیچ کشوری فضای مجازی را تحت عنوان آزادی رها نمی‌کند، بلکه چهارچوبی را ایجاد می‌کند که افراد بتوانند هم کارشان را انجام دهند و هم اینکه جامعه از این فضای مجازی آسیب نبیند. این امر کارسازتر و موثرتر واقع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ وزارت اطلاعات همواره سعی کرده افرادی که ممکن است دانسته یا ندانسته کاری را انجام می‌دهد و یا محتوایی را تولید کنند که مخالف با مصالح ملی یا تهدیدی برای امنیت ملی ما باشد، هشدار و تذکر دهد و در صورتی که این اقدامات اثر نداشته باشد، با برخورد سخت‌افزارانه به اقدام بپردازد.

علوی یادآور شد: خوشبختانه در کارنامه وزارت اطلاعات برخورد سخت‌افزارانه در مجموعه برخورد با کانال‌های تلگرامی شاید یک در هزار هم نشود؛ چراکه هشدارها و نصایح اثر خود را داشته و دستگاه امنیتی را از برخورد سخت‌افزارانه بی‌نیاز کرده است و امیدواریم در آینده هم بتوانیم این رویه را ادامه دهیم.

.ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها