رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 372535

بورس نیازمند نقدینگی/ کانه‌های فلزی با رشد قیمت مواجه شدند

ساعت24-با وجود اینکه از روز گذشته بار دیگر بورس تهران روند افزایشی را از سر گرفته اما کمبود نقدینگی در این بازار همچنان ادامه دار است؛ امروز خودرویی‌ها با کاهش قیمت و استخراج کانه‌های فلزی با افت مواجه شدند.

بورس
با اینکه در طی هفته‌های گذشته قیمت سهام در بورس تهران شاهد روندی اصلاحی بود از ابتدای این هفته بار دیگر نماگر اصلی بازار با شیبی نه چندان زیاد در حال افزایش است.

عده‌ای معتقدند بازار سهام کمبود نقدینگی دارد چندی پیش نیز وزیر اقتصاد گفت برنامه‌ای دارد که از طریق سرمایه طبقه متوسط جامعه، نقدینگی بازار سهام را بالا ببرد ولی تعدادی از کارشناسان معتقدند با توجه به ریسک‌های موجود در بازار سهام بسیاری رقبتی به سرمایه‌گذاری در این بازار ندارند.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۵۳۵ واحد رشد کرد و به رقم ۱۰۸ هزار و ۸۳۰ رسید، همچنین شاخص کل هم وزن با ۳۴ واحد رشد، رقم ۱۸ هزار و ۴۳۸ واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز امروز با ۷۰۰ واحد رشد مواجه شد و به رقم ۱۱۷ هزار و ۸۶۶ رسید. شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک ۵۱۱ واحد رشد کردند.

ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی چادر ملو و فولاد خراسان هر یک به ترتیب ۱۹۲، ۸۳ و ۵۸ واحد تاثیر مثبت در نوسانات شاخص‌های بازار داشتند در طرف مقابل گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی شیراز و سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین به ترتیب ۶۷، ۱۹ و ۱۴ واحد تاثیر کاهنده در شاخص های بازار داشتند.

امروز در گروه استخراج کانه‌های فلزی شاهد رشد یک دست قیمت‌ها بودیم تعدادی از نمادها همچون توسعه معادن روی ایران و معدنی و صنعتی چادرملو بیش از ۳ درصد رشد قیمت را تجربه کردند.

در گروه فلزات اساسی نیز به جز سه نمادی که کمتر از ۰.۵ درصد افت قیمت داشتند باقی با افزایش قیمت مواجه شدند ارزش معاملات این گروه به بیش از ۵۰ میلیارد تومان رسید.

اما خودرویی‌ها امروز با کاهش قیمت مواجه شدند و بسیاری از نمادهای این گروه حدود ۲ درصد افت قیمت را تجربه کردند. معامله گران بازار سهام امروز ۲۵۰ میلیون سهم را به ارزش ۲۷ میلیارد تومان مورد معامله قرار دادند.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۷۳۱ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات این بازار به رقم ۱.۳ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید.

از طرفی آیفکس ۸.۶ واحد رشد و کانال ۱۲۲۲ واحدی را تجربه کرد. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۵۰۵ میلیارد تومان و حجم‌ معاملات ۱۲۷ میلیون سهم رسید.


انتهای پیام

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها