رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 372611

5 روز مانده تا طولانیترین ماه گرفتگی قرن

ساعت 24- طولانی‌ترین ماه گرفتگی قرن 21 در 27 تا 28 ژوئیه (5 تا 6 مرداد) سال 2018 رخ خواهد داد.

ماه گرفتگی
div>

به گزارش ایندپندنت، این ماه گرفتگی به دلیل طولانی بودنش قابل توجه نیست بلکه نکته قابل توجه این ماه گرفتگی گستردگی آن است زیرا افراد سراسر جهان قادر به مشاهده این پدیده خواهند بود.

این ماه گرفتگی کامل از ساعت 15:30 به وقت منطقه زمانی شرقی(12 شب به وقت تهران) و تا ساعت 17:13 به وقت منطقه زمانی شرقی(1:43 بامداد به وقت تهران) رخ خواهد داد . اوج این ماه گرفتگی موسوم به "ماه سرخ"(blood moon)در ساعت 16:21 منطقه زمانی شرقی(51 دقیقه بامداد به وقت تهران) زمانیکه قمر زمین به رنگ قرمز یا قهوه‌ای پر زرق و برق نمایش داده می‌شود، اتفاق خواهد افتاد.

آمریکای شمالی تنها قاره‌ای است که قادر به مشاهده این خسوف نیست. ناسا یک نمودار کامل از مکان‌هایی که ماه گرفتگی در آنجا قابل مشاهده است، ارائه کرده است. در این نمودار مکان‌هایی که با رنگ روشن‌تر نمایش داده شده‌اند، بیشتر قادر به رویت خواهند بود.

نکته قابل توجه این خسوف این است که در همان روز افراد قادر به مشاهده مریخ نیز خواهند بود زیرا مریخ در این شب به مقابله با خورشید می‌رسد و درخشش آن در آسمان نیز چند برابر خواهد شد.

این ماه گرفتگی از جمعه 27 ژوئیه تا شنبه 28 ژوئیه به طول خواهد انجامید. در روز شنبه در ساعت 12:30 صبح، خسوف به پایان می‌رسد و ماه به حالت طبیعی خود باز خواهد گشت.

سواحل آسیای مرکزی و شرق آفریقا، از جمله هند، پاکستان، آفریقای جنوبی و ماداگاسکار بهترین مناطق جهان برای مشاهده شروع تا پایان این خسوف هستند.

کشورهای دیگر مانند بریتانیا نیز تنها در زمان طلوع ماه روز جمعه و یا طلوع خورشید در صبح روز شنبه قادر به رویت خواهند بود.

خبر خوب دیگر این است که بر خلاف خورشید گرفتگی، این ماه گرفتگی را می‌توان بدون استفاده از هرگونه تجهیزات خاصی مشاهده کرد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها