رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 372672

زلزله ۵.۸ ریشتری کرمان را لرزاند +جزئیات

ساعت24 -در پی وقوع زلزله ۵.۸ ریشتری در سیرچ کرمان، تیم‌های امدادی هلال احمر و واکنش سریع به منطقه اعزام شدند و به امداد و ارزیابی میزان خسارت احتمالی پرداختند.

زلزله
style="text-align:justify">ساعت یک و ۹ دقیقه بامداد امروز بود که زمین‌لرزه ۵.۸ ریشتری با صدا و تکان‌های شدیدی مردم کرمان و برخی شهرهای شمالی استان را هراسان به کوچه‌ها و خیابان‌ها کشاند.

این زمین‌لرزه که موجب ترس و وحشت مردم شده بود برای ساعاتی موجب شلوغی پمپ بنزین‌ها و خیابان‌های شهر شد، این زمین‌لرزه در شهرهای راور، زرند، سیرجان، رفسنجان، کوهبنان و ماهان احساس شد و تاکنون ۵ پس‌لرزه داشته که بزرگترین آن ۳.۴ ریشتر بوده است.

بنابر اعلام روابط عمومی هلال‌احمر کرمان، ۱۰ تیم هلال‌احمر از شهداد، سیرچ، گلباف، راور، ماهان، راین، رفسنجان، کوهبنان و کرمان و یک تیم واکنش سریع به مناطق زلزله‌زده در سیرچ برای ارزیابی اعزام شدند.

تیم‌های هلال‌احمر روستاهای چهارفرسخ، سیرچ، سکنج، هشتادان، جوشان، حسن آباد، دهوئیه، زمان‌آباد، فندقا، محسن‌آباد، گزک و گروه را بازدید کردند که در این مناطق هیچ مشکلی گزارش نشد و تنها برق یک روستا قطع شده بود.

معاون عمرانی استاندار کرمان نیز از تخریب چند دیوار بر اثر زلزله در سیرچ کرمان خبر داده است.

سیدمحمد صابری مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان در ارتباط با آخرین آمار مصدومان زلزله بامداد امروز اظهار داشت: ۹۱ نفر در شهر کرمان و ۴ نفر در سیرچ مصدومیت غیر مستقیم داشتیم که هفت نفر در بیمارستان باهنر و دو نفر در بیمارستان پیامبر اعظم بستری هستند که به علت شکستگی دست و پا نیاز به عمل جراحی دارند.

وی عنوان کرد: ۲۰ نفر از ۹۱ نفر در شهر کرمان به دلیل درد قلبی و استرس و ترس و ناراحتی مراجعه کرده بودند و دچار آسیب‌دیدگی و ضربه‌دیدگی نشده بودند و مابقی به صورت غیرمستقیم مراجعه کرده بودند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها