رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 372790

امیر سیاری: خلیج فارس دیگر برای ما یک حوض است/ اگر دشمن تا کنون به ما هجومی نیاورده از ترس اوست

ساعت24- رئیس ستاد ارتش با بیان اینکه اگر دشمن تا کنون به ما هجومی نیاورده از ترس اوست وگرنه چپ و راست کشور را ببینید که چه خبر است، تاکید کرد: قدرت نظامی امروز ما از آموزش و تاکتیک تا تجهیزات و تمرین‌هایمان، متکی به خود است و این امر «افتخارآمیز» است.

حبیب‌الله+سیاری.jpg
امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» در مراسم رونمایی از کتاب «مجاهدت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس در بیانات مقام معظم رهبری» که صبح امروز در ستاد ارتش برگزار شد، گفت: از ۲۲ بهمن ۵۷ تا ۳۱ شهریور ۵۹ که جنگ آغاز شد نیروی انسانی ما به هیچ‌وجه آماده تحمیل یک جنگ نبود.

وی افزود: در ۲ سال ابتدایی انقلاب، با اقداماتی که دولت وقت انجام داد سربازی به یک سال آن هم بدون دوره آموزشی کاهش یافت، جابجایی‌ها در ارتش افزایش پیدا کرد، هیچ رزمایش نظامی برگزار نشد و بسیاری از تجهیزات فرسوده شدند؛ همین عوامل باعث شد تا دشمن برآورد کند که سه روزه جزیره آبادان را می‌گیرد و روز هفتم در تهران قدرت را به دست می‌گیرند.

سیاری گفت: با وجود آنکه ما هیچ‌گونه آمادگی نداشتیم، اما اگر همان نیرو‌های لشکر زرهی ۹۲ ارتش بدون آمادگی، ولی باغیرت و شرف و به عشق امام (ره) در برابر دشمن در خرمشهر ایستادگی نمی‌کردند، به احتمال بسیار زیاد برنامه دشمن برای تصاحب سه روزه جزیره آبادان محقق می‌شد.

رئیس ستاد ارتش ادامه داد: در روز اول جنگ، نیروی هوایی ارتش در عملیات کمان با بیش از ۱۴۰ فروند هواپیمای جنگنده بلند می‌شود و پایگاه‌های عراق را می‌زند یا به فاصله دو سه ماه از شروع جنگ، نیروی دریایی ما در جریان عملیات مروارید نیروی دریایی دشمن را در هم می‌شکند. به خاطر همین فداکاری‌هاست که مقام معظم رهبری می‌فرمایند «از روز اول دفاع مقدس من مجاهدت‌های ارتش را دیدم».

وی با بیان اینکه اگر دشمن تا کنون به ما هجومی نیاورده از ترس اوست وگرنه چپ و راست کشور را ببینید که چه خبر است، تاکید کرد: قدرت نظامی امروز ما از آموزش و تاکتیک تا تجهیزات و تمرین‌هایمان، متکی به خود است و این امر «افتخارآمیز» است.

امیر سیاری در پایان گفت: در مهر ۸۸ مقام معظم رهبری در سخنرانی که در نوشهر داشتند، برای اولین بار صفت راهبردی را به نیروی دریایی اطلاق کردند؛ ما چند مدت نزدیک به ۶ ماه فکر کردیم که وجه تسمیه واژه «راهبردی» برای نیروی دریایی چه بوده است. سرانجام در جریان الحاق ناوشکن جماران به نیروی دریایی که در بندرعباس و با حضور مقام معظم رهبری انجام شد، طرح «نیروی‌دریایی راهبردی» را به خدمت مقام معظم رهبری ارائه کردیم. ایشان فرمودند: «این طرح خیلی بلندپروازانه است، اما من ۱۰۰ درصد اینگونه طرح‌ها را تایید می‌کنم». ما تمام تلاش‌مان را کردیم و از خلیج فارس و دریای عمان خارج شدیم و بعد از آن هم از اقیانوس هند عبور کردیم و به اقیانوس‌های چین و اطلس رسیدیم. امروز دیگر خلیج فارس برای ما یک حوض است.

انتهای پیام/

میزان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها