رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 377330

واکنش فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا به رزمایش سپاه:

ایران میتواند تنگه هرمز را مین‌گذاری کرده و در آنجا رادار و سامانه‌های موشکی مستقر کند

ساعت24-«جوزف ووتل» فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا روز چهارشنبه با اشاره به رزمایش سپاه در خلیج فارس گفت: ایران می‌تواند تنگه هرمز را مین گذاری کرده و اقدام به استقرار رادار و سامانه‌های موشکی کند. ووتل مدعی شد واشنگتن و هم‌پیمانانش «برای ضمانت آزادی ناوبری و تجارت در این آب‌ها آمادگی دارند». او گفت که بخش عمده فعالیت‌های ایران در آب‌های تنگه هرمز را مرتبط با نیروهای قدس سپاه پاسداران و فرمانده آن‌ها سرلشکر «قاسم سلیمانی» می‌داند.

شورش
«جوزف ووتل» فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا روز چهارشنبه با اشاره به رزمایش نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های خلیج فارس و اذعان به توانمندی‌های نظامی تهران گفت: ایران می‌تواند تنگه هرمز را مین گذاری کرده و اقدام به استقرار رادار و سامانه‌های موشکی کند.

به گزارش نشریه نیویورک تایمز، ووتل که در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، رزمایش هفته گذشته ایران را «پیامی به آمریکا» دانست و مدعی شد که واشنگتن و هم‌پیمانانش «برای ضمانت آزادی ناوبری و تجارت در این آب‌ها آمادگی دارند».

فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا گفت که بخش عمده فعالیت‌های ایران در آب‌های تنگه هرمز را مرتبط با نیروهای قدس سپاه پاسداران و فرمانده آن‌ها سرلشکر «قاسم سلیمانی» می‌داند.

ووتل تصریح کرد: هر جا که نشانی از فعالیت ایران می‌بینید، ردپای قاسم سلیمانی هم مشاهده می‌شود.

این هفته سخنگوی سپاه پاسداران سردار سرتیپ دوم «رمضان شریف» برگزاری رزمایش اقتدار دریایی در آب‌های خلیج فارس را تایید کرد و از ارتقای آمادگی‌های دفاعی برای مقابله با ماجراجویی‌های دشمنان خبر داده بود.

شریف گفته بود که این رزمایش با هدف کنترل و مراقبت از امنیت آبراه بین المللی و در چارچوب برنامه رزمایش‌های تقویمی سالانه سپاه برگزار شده است.

شبکه تلویزیونی «سی. ان. ان» اخیرا گزارش داده بود که زمانبندی رزمایش ایران، نگرانی‌هایی را میان مقام‌های آمریکایی به همراه داشته است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها