رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 378541

اتحادیه خلبان‌ها در فرانسه، «ایرفرانس» را به اعتصاب تهدید کرد

ساعت 24- اتحادیه خلبانان فرانسه هشدار داد در صورت برآورده نشدن خواسته‌های حقوقی، شرکت معروف «ایر فرانس» با اعتصاب‌های ۱۵ روزه مواجه می‌شود.

style="text-align:justify">رئیس اتحادیه اصلی خلبان‌های فرانسه، هشدار داده در صورتی که مدیر عامل بعدی شرکت هوایی «ایر فرانس» اقدامی برای افزایش حقوق کارکنان انجام ندهد، این شرکت معروف با یک اعتصاب ۱۵ روزه مواجه خواهد شد.

به نوشته وبگاه «لوکال» «فیلیپ اوین» رئیس اتحادیه خلبانان شرکت هواپیمایی ایر فرانس در مصاحبه با روزنامه «لوپاریزین» گفت: «اگر مدیر عامل بعدی ایر فرانس مذاکرات جدید برای پرداخت‌های مالی بیشتر را آغاز نکند، این شرکت با اعتصاب‌های ۱۵ روزه مواجه می‌شود.»

این درحالی است که «ژان مارک ژانیاک» مدیرعامل سابق این شرکت هواپیمایی ابتدای ماه مه (اردیبهشت) از سمت خود کناره گیری کرد.

دیگر نمایندگان اتحادیه‌های کارگری ایر فرانس نیز ماه جولای (مرداد) مشاجراتی را با روسای این شرکت هواپیمایی بابت دستمزدها داشتند و تهدید کردند در صورت برآورده نشدن انتظارهایشان، پروازها در ماه سپتامبر متوقف شده و هواپیماها زمین‌گیر می‌شوند.

این منبع خبری از تلاش شرکت ایر فرانس برای اجتناب از اعتصابی دیگر اشاره کرد و نوشت: ۱۵ روز اعتصاب در اوت سال گذشته (شهریور) سود سهام این شرکت را با کاهش ۳۳۵ میلیون یورویی مواجه ساخت.

این اعتصاب‌ها حتی موجب شد تا وزیر اقتصاد این کشور هشدار دهد که آینده ایر فرانس در خطر است. درحالی که این شرکت هوایی به اعضای خود پیشنهاد افزایش هفت درصدی دستمزدها را در چهار سال و از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ داده بود، ولی اتحادیه‌ها خواستار افزایش ۵.۱% و فوری دستمزدها هستند.

اعتصاب‌های کارگری به معضلی برای فرانسه و روسای جمهور این کشور مبدل شده است. کارشناسان عنوان می‌گویند بروز تنها دو هفته متوالی اعتصاب در این کشور به دولت فرانسه فشار آورده و تبعات ناگواری برای رئیس جمهور فرانسه به همراه خواهد داشت.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها