رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 378605

بعیدینژاد: دولت در اوج تحریم و فشارهای بین‌المللی جلوی تقسیم ناعادلانه خزر را گرفت

ساعت24-سفیر ایران در لندن عنوان کرد: آیا جوانمردی است که به جای حمایت، دولتی را که در اوج تحریم و فشارهای بین‌المللی، جلوی تقسیم ناعادلانه دریای خزر را گرفت مورد حمله قرار دهیم.

بعیدی نژاد
حمید بعیدی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن پس از امضای کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر در آکتائو قزاقستان در صفحه توئیتر خود نوشت: ‏«در مرام ایرانی، جلب نظر مردم هدف نیست بلکه مردمی بودن باید با مروت و راستگویی همراه باشد.»

وی افزود: «آیا این جوانمردی است که به جای حمایت، دولتی را که در اوج تحریم و فشارهای بین‌المللی، جلوی تقسیم ناعادلانه دریای خزر را در همین اجلاس اخیر سران گرفت، مورد حمله قرار داده و متهم کنیم.»

به گزارش فارس، پنجمین اجلاس سران خزر با حضور روسای جمهور پنج کشور ساحلی (ایران، روسیه، قزاقستان، جمهوری آذربایجان و ترکمنستان) روز یکشنبه 21 مرداد ماه در شهر آکتائو قزاقستان برگزار و در پایان کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر البته بدون دو مورد تحدید حدود بستر و زیربستر و تعیین خطوط مرزی این دریا بعد از 21 سال گفت‌وگو به امضای سران رسید.

در این نشست همچنین شش موافقتنامه و پروتکل در زمینه‌های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم و ... به امضای نمایندگان سران این پنج کشور ساحلی رسید.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها