رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 378639

تاکنون فقط یک مورد فوتی داشتیم/موردی از بیماریهای واگیر در بین حجاج وجود ندارد

ساعت 24- رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در مورد آمار فوتی‌ها و بیماری‌های واگیر گفت: تاکنون فقط یک مورد فوتی داشتیم که در مقایسه با سال گذشته در روز مشابه که چهارنفر فوتی داشتیم کمتر است. همچنین موردی از بیماری‌های واگیر در بین حجاج وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی دربازدید از بیمارستان زائران ایرانی در مکه مکرمه تاکید کرد: درمجموع وضعیت سلامت زائران کشورمان خوب و راضی کننده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر که در گفت وگو با خبرنگاران سخن میگفت، با اشاره به اینکه در نشست مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در تهران بر معاینات دقیق پیش از سفر زائران تاکید شد، افزود: دقت و تلاش صورت گرفته در داخل کشور نتیجه داده و خوشبختانه نسبت به سال گذشته شرایط ما بهتر است.


نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه آمار از کاهش تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت در مکه و مدینه حکایت دارد، گفت: تعداد فوتی‌ها نیز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خیلی کمتر است و تلاش مجموعه کادر پزشکی و همچنین سازمان حج و زیارت برای اینکه حجاج با صحت و سلامت اعمالشان را انجام دهند؛ قابل تقدیر است.


وی اضافه کرد: پزشکان دلسوزو از تخصص لازم برخوردارند و با علاقه فراوان در حال انجام وظیفه و خدمت به زائران هستند.


سرپرست حجاج ایرانی گفت: تامین داروهای مورد نیاز زائران و حضور پزشکان ایرانی، آرامش را بر زائران حاکم کرده و انشاءالله تا آخر سفر این روند ادامه یابد و عزیزان زائر با موفقیت به کشور بازگردند.


سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج وزیارت نیز درادامه این گفت وگو با اشاره به اینکه انجام معاینات دقیق در کشور و اجرای طرح جدید در ۵ منطقه ازمکه با راه اندازی ۵ درمانگاه شبانه روزی در کاهش تعداد مراجعات به بیمارستان مکه موثر بوده است، گفت: حضورپزشکان متخصص در این درمانگاه‌ها در پاسخگویی به مراجعات زائران خیلی کمک می‌کند و بیان دستورات بهداشتی و راهنمائی‌های لازم به زائران نیزموجب شده است آمار بستری بیماران کاهش یابد.


وی در مورد آمار فوتی‌ها و بیماری‌های واگیر گفت: تاکنون فقط یک مورد فوتی داشتیم که در مقایسه با سال گذشته در روز مشابه که چهارنفر فوتی داشتیم کمتر است. همچنین موردی از بیماری‌های واگیر در بین حجاج وجود ندارد.


رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت ادامه داد: در صورتی که زائری دربیمارستان‌های سعودی بستری شود هرروز توسط پزشکان ایرانی ویزیت می‌شود.


وی گفت: بیماران تمام درمان‌های لازم را با کیفیت مناسب از بیمارستان‌های سعودی دریافت می‌کنند وهمکاران ما هم هر روز در جریان سیر درمان آن‌ها قرار می‌گیرند.


مرعشی بیشترین علت بستری شدن بیماران دربیمارستان مکه را بیماری‌های قلبی و عفونت‌های تنفسی ذکر کرد و افزود: بیشترین مراجعات سرپایی به درمانگاه‌ها نیزناشی از دردهای عضلانی و مفصلی است که دلیل آن پیاده روی‌های زائران است و بدن آن‌ها برای اینگونه راهپیمایی‌ها آمادگی ندارد.


وی اضافه کرد: تاکنون تنها یک بیمار را بالاجبار به ایران منتقل کردیم و بقیه زائران انشاءالله اعمال شان را بخوبی و راحتی انجام خواهند داد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها