رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 378801

جاذبه های گردشگری باکو،صربستان،وان و چین

ساعت 24-در ادامه جاذبه های گردشگری باکو و صربستان و چین و وان را ببینید.

dir="RTL" style="text-align:right">جاذبه های باکو

باکو پایتخت جمهوری آذربایجان، بزرگترین شهر و همچنین بزرگترین بندر این کشور است. این شهر بر ساحل غربی دریای خزر در شبه جزیره آب‌شوران قرار دارد و یکی از مناطق نفت‌خیز جهان می‌باشد. باکو پر جمعیّت‌ترین شهر قفقاز است. وجود تعداد بسیاری از پارک‌های ساحلی و برگزاری برنامه‌های متعدد هنری از جمله موسیقی، تئاتر و اپرا جذابیت خاصی به این شهر داده ‌است

برج مایدن

ایــن بنــای مخروطــی شــکل از ســنگ ســاخته شــده،۲۹ متــر ارتفــاع دارد و بهتریــن نمــاد بــرای معمــاری آذربایجــان بــه شــمار مــی رود. در مــورد ســال ســاخت ایــن بنــا اختــلاف نظرهــای زیــادی وجــود دارد، امــا نمــای ســاختمان نشــانه های معمــاری قــرن ۱۲ را در خــود دارد. نــام آذری ایــن بنــا، گیــز قلعســی اســت کــه در فارســی قلعــه دختــر نامیــده می شــود و دربــاره ایــن بــرج داســتان های زیــادی می گوینــد.از روی پشت بــام ایــن بــرج ، محله هــای قدیمــی باکــوکاملا معلوم است.پیش از خرید تور باکو سایت سفر باتو را ببینید.

قصر شیروان شاه

ایــن مجموعــه قصــر زیبــا و شــگفت انگیز، از ماســه و ســنگ ســاخته شــده و محــل اســتقرار یکــی از حکمرانــان آذربایجــان بــوده اســت و در قــرن پانزدهــم ســاخته شــده، البتــه ایــن قصــر یــک بــار در ســال ۲۰۰۳ مــورد بازســازی قــرار گرفــت. در ِ غربــی آن ســنگی اســت و روی آن حکاکی هــای فوق العــاده ای انجــام شــده اســت. پله هــا از ســمت حیــاط تشــریفاتی بــه یــک آب انبــار هشــت ضلعــی، منتهــی می شــوند. نزدیــک ایــن محــل، خرابه هــای مســجد کیقبــاد قــرار دارنــد.

3- کلیسای آرچانجل میشل روسیان

مرکــز جامعــه ارتودکــس باکــو اســت. ایــن کلیســا معمــولا بــه روی توریســت ها بــاز نیســت. امــا بــه هــر حــال احتمــال بازدید، صــد در صــد منتفــی نیســت، اگــر توانســتید بــه داخــل آن برویــد، مجســمه های زیبــا، نقاشــی های رنگارنــگ ســقف، توجــه شــما را بــه خــود جلــب خواهــد کــرد.

از میان مطالب پیشین سایت: دانستنی های سفر به صربستان

خیابان شهیدان

در جنــوب غربــی ِ مرکــز شــهر، یادبــود تلــخ قربانیانــی اســت کــه توســط حمــلات ارتــش ســرخ در ســال ۱۹۹۰ کشــته شــدند. البتــه بعــدا کشته شــدگان کشــمکش های قــره بــاغ نیــز بــه قربانیــان حمــلات ارتــش ســرخ اضافــه شــدند. یادبــود کوچکــی هــم بــرای نظامیــان کشــورهای انگلســتان و مشــترک المنافــع کــه در اطــراف باکــو در جنــگ جهانــی اول کشــته شــدند، در آن نزدیکــی وجــود دارد کــه البتــه باعــث مجــادلات زیــادی شــده اســت و خیلی هــا مخالــف حضــور آن هســتند.

جاذبه های صربستان

چهار گوشه و کنار صربستان با اماکن جذاب و دیدنی احاطه شده است. با این حال، در کتاب‌ها و منابع موجود درباره نقاط دیدنی این دیار دل‌انگیز کمتر سخن به میان آمده است. بنابراین گردشگرانی که عازم آنجا می‌شوند، بایستی به تجربه شخصی خودشان زیبایی‌ها و شگفتی‌های این سرزمین را کشف کنند.بیشتر بوانید: تور صربستان لحظه آخری

شهر بلاکِرکُوا

جذابیت شهرهایی که در رمان‌های ملیکا جیک وایویچ (Mir Jam) تصویر می‌شوند، باغچه‌های سرسبزی که با گل‌های رنگارنگ‌شان خانه‌های اعیانی را آذین کرده و رهگذران را مات و مبهوت می‌کنند، دو رودخانه چشم‌نواز و هفت دریاچه مصنوعی دل‌انگیز در مجموع لقب «ونیز استان وژوودینا» را برای شهر بلاکرکوا به ارمغان آورده است. این شهر کوچک که در جنوب منطقه تاریخی بنات (Banat) واقع شده، اگرچه به لحاظ اقتصادی از ضعیف‌ترین شهرهای صربستان به‌شمار می‌آید، اما از نظر موقعیت جغرافیایی، با برخورداری از طبیعت زیبا و پتانسیل گردشگری جزو شهرهای غنی و نمونه این کشور است.

دریاچه‌های هفت‌گانه شهر بلاکرکوا که به‌تدریج و بر اثر چندین دهه عملیات شن‌برداری در دشت‌های مجاور این شهر و روستای وراسِوگای (Vračev Gaj) ایجاد شده‌اند، بی‌گمان بزرگ‌ترین جاذبه‌ توریستی شهر محسوب می‌شوند.

حفره‌های بزرگی که در نتیجه حفاری‌های مستمر در این شهر پدیدار شده بود، با جاری شدن آب دریای پانونیان و فوران آب‌های زیرزمینی به سرعت لبریز شد و اهالی شهر به ‌یکباره با ظهور هفت واحه آبی در دل شهر مواجه شدند. در فصولی از سال که بازدید گردشگران به اوج خود می‌رسد، روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر در کنار این دریاچه‌های هفت‌گانه حاضر می‌شوند و به تفریح و سیاحت می‌پردازند.

معماری شهر گلوباتس

گلوباتس شهر معماری‌ پرابهت و قلعه‌های افسانه‌ای است. گلوباتس شهری است که روی صخره‌های تند پدیدار شده و در نقطه‌ای دور از دسترس بر کرانه شرقی دانوب قد برافراشته است. وقتی از درون این شهر به رودخانه دانوب نظر می‌کنیم، پهنای آن خیلی خوب دیده می‌شود و گویا بیشتر به یک دریا شباهت دارد. قلعه گلوباتس که در ورودی تنگه دیِرآپ (Djerdap) بنا شده، مشرف ‌به رودخانه دانوب است و از هر طرف آن دیده می‌شود.

جشنواره موسیقی اکسیت/ شهر نووی ساد

نووی ساد از نظر جغرافیایی در شمال شهر بلگراد قرار گرفته و همه‌ساله میزبان یکی از معروف‌ترین جشنواره‌های موسیقی جهان به نام جشنواره اکسیت است.

در مدت پانزده سالی که از آغاز به کار این جشنواره می‌گذرد، برخی از معروف‌ترین موسیقیدان‌ها و نوازندگان دنیا در اینجا گرد هم آورده شده‌اند. برای مثال می‌توان از چهره‌های صاحب نامی همچون استینگ (Sting)، لئونارد کوئن (Leonard Coen) و گروه پرادیجی (Prodigy) نام برد که همگی بخشی از شهرت‌شان را مرهون این جشنواره هستن

بازدید از شهر نیش و بنای تاریخی کنستانتین کبیر

مسافرانی که به شهر نیش می‌آیند اگر به کرانه غربی رود نیشاوا (Nisava) قدم بگذارند، با نزدیک شدن به پل ارگ، دو بنای یادبود دیدگان آن‌ها را به خود جلب خواهد کرد. این دو بنا به مناسبت سالگرد صدور فرمان میلان ساخته شده‌ است. در حال حاضر، بیش از هزار و هفت‌صد سال از صدور فرمان‌ کنستانتین کبیر، فرماندار غرب امپراتوری روم و ۱۶۰۰ سال از فرمان لیسینیوس، فرماندار شرق امپراتوری روم می‌گذرد. به‌موجب فرمان‌ میلان که در سال ۳۱۳ پس از میلاد صادر شد، دین مسیحیت در امپراتوری روم آزاد اعلام شد و این حکم به ‌منزله مهر پایانی بر آزار و اذیت پیروان مسیح (ع) بود.

جاذبه های چین

قدیمی ترین تمدن ماندگار جهان در چین، جاذبه های تاریخی بسیاری از جمله، شهر ممنوعه معروف ، دیوار بزرگ و ارتش تراکوتا را دارد. درسال های اخیر چین به سرعت مدرنیته شده و گردشگری به طور فزاینده رو به گسترش است اگر چه دیدن همه جاذبه های توریستی چین با توجه به گستردگی کشور خیلی دشوار است.در مورد سفر با تور چین بیشتر بخوانید.

افق مرئی پودونگ

افق مرئی پودونگ منطقه¬ای در شانگهای در شرق رودخانه هوانگ پو است که به¬ عنوان مرکز مالی و تجاری چین پدید آمده است. آسمان خراش¬های افق مرئی شامل نماد برج مروارید شرقی، مرکز تجاری جهانی شانگهای، ساختمان جین مائو و برج شانگهای است.

رودخانه لی

رودخانه لی از گویلین تا یانگ شو نکته برجسته ای برای هر سفر به استان گوانکسی از شمال شرقی این منطقه است. این چشم انداز با تپه های شگفت انگیز، صخره های شیب دار، غارهای باور نکردنی، روستاهای کشاورزی و باغ های بامبو آراسته شده است. این زیباییها با مناظر خیره کننده و زندگی دور از شهر، در امتداد رودخانه لی یکی از جاذبه‌های توریستی برتر در چین است.

بندرگاه ویکتوریا

بندرگاه ویکتوریا یک جاذبه توریستی بزرگ در هنگ کنگ و یکی از عمیق ترین بنادر کانتینری در جهان است. خلیج کوچک چشم اندازی از آسمان خراش های جزیره هنگ کنگ در یک طرف، و خط ساحلی تسیم شا تسویی در طرف دیگر دارد. همچنین بندرگاه ویکتوریا یکی از شلوغ ترین بنادر در جهان با صدها کشتی، قایق ته پهن چینی و قایق های سریع است. یکی از بهترین راه ها برای دیدن بندر، سفر بر معبر ستاره است.

شهر ممنوعه

شهر ممنوعه در مرکز پکن واقع شده است که در سال های 1406-1420ساخته شده است. مجموعه کاخ متشکل از 980 ساختمان باقی مانده با 8707 اتاق احاطه شده توسط یک خندق عمیق شش متری (20 فوت) و یک دیوار بلند ده متری (33 فوت) است. بیست و چهار امپراطور در سراسر کشور تقریبا 5 قرن تا زمان کناره گیری پویی (آخرین امپراطور چین) بر شهر ممنوعه حکمرانی کردند. امروزه شهر ممنوعه موزه و یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی در چین است.

دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین بین قرن پنجم قبل از میلاد و قرن 16 برای حفاظت از مرزهای شمالی امپراطوری چین از حملات قبایل کوچ نشین از سمت شمال ساخته و بازسازی شده است. اکثر دیواره های موجود در طول سلسله مینگ (1368-1644 پس از میلاد) ساخته شده است.

جاذبه های وان

وان شهری در شرق ترکیه است که چیزهای منحصر بفردی از جمله گونه نادری از گربه سان ها در آن پیدا می شوند که به شکل شکفت انگیزی در اطراف دریاچه وان ساکن اند. گربه سانان وان رنگ چشم های متفاوتی دارند، یکی از آنها کهربایی و دیگری آبی است و جالب تر اینکه گربه سانان وان، عاشق شنا کردن در دریاچه وان هستند. علاوه بر گربه سانان عجیب و غریب اش، وان به تاریخ ریشه دارش هم افتخار می کند که به 500 هزار سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد..

موزه وان

در موزه وان، آثار هنری دوره های مهمی از تاریخ ترکیه در دوره های ماقبل تاریخ، اوراتیان و عثمانی به نمایش درآمده است. یکی از قسمت های جالب موزه وان، قسمت کشتار جمعی است که از آن می توانید چیزهایی درباره قتل عام های خونینی که در منطقه رخ داده یاد بگیرید. موزه وان به بخش های مختلفی تقسیم می شود، در صحن داخلی موزه، لوحه هایی با خط میخی و Hakkari Stelae، به نمایش در آمده اند. در حیاط موزه، سنگ قبرهای از دوره اوراتیان با کتیبه های مربوطه به نمایش در آمده اند. در طبقه پایین تر سفالینه ها، جواهرات طلایی و برنز دوره اوراتیان و آثار هنری و در طبقه های بالاتر سفالینه های بیشتر، سکه های قدیمی و نسخه های خطی به نمایش درآمده اند.

دژ وان

دژ وان مشرف به ویرانه های شهر قدیمی 3 هزار ساله Urartu یک قلعه سنگی بسیار بزرگ است. قلعه وان بین قرن های نهم و هفتم قبل از میلاد ساخته شده است و بزرگترین قلعه سنگی موجود است. فونداسیون قلعه از بازالت و آجر ساخته شده است. در جوار قلعه وان، برجی به نام برج سردار Sardur Tower وجود دارد که در زمان حکومت Urartu ساخته شده است و در آن کتیبه ای درباره حکومت Urartu به سه زبان نوشته شده است. این کتیبه در سرتاسر قرون وسطی از حوادث در امان ماند و در حال حاضر در شرایط خوبی می باشد.

جزیره آختامار وان

نام جزیره آختامار برگرفته از عشق می باشد و روایت شده است که در زمان قدیم مردی بود که عاشق دختری از اهالی این جزیره شده بود، او هر شب از دریاچه وان عبور می کرد تا عشق خود را ببیند که قایق او دچار طوفان می شود و غرق شد. مرد در حالی که روی امواج بی امان شناور بود، عشق خود را صدا می زد Oh Tamar Tamar. جاذبه اصلی جزیره آخنامار، کلیسای جامع ارمنی صلیب مقدس است که تاریخ ساخت آن به سال 915 برمی گردد. کلیسا از معماری قابل توجهی برخوردار است. اما آنچه چشمگیر است کارهای هنری انجام شده روی دیوارهای بیرونی کلیساست که صحنه هایی از کتاب مقدس را به تصویر کشیده اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها