رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 379042

ارتقاء وضعیت تهران در رده‌بندی بهترین شهرهای جهان برای زندگی

ساعت24-واحد اطلاعات مجله اکونومیست رده‌بندی بهترین شهرهای جهان برای زندگی در سال ۲۰۱۸ را منتشر کرد. این رده‌بندی نشان‌دهنده بهبود وضعیت تهران در پنج سال گذشته از نظر شاخص‌های رفاهی و امنیتی است.

به گزارش روزنامه بریتانیایی ایندیپندنت، تهران یکی از شهرهایی است که در پنج سال گذشته بیشترین پیشرفت و بهبود را داشته است.

این روزنامه بریتانیایی که در گزارش خود رده‌بندی سال ۲۰۱۸ واحد اطلاعات اقتصادی را منتشر کرده، نوشت: وین پایتخت اتریش، بهترین شهر جهان برای زندگی است.

این واحد هرساله شهرهای جهان را از نظر وضعیت زندگی رده‌بندی می‌کند. در رده‌بندی سال ۲۰۱۸ پایتخت اتریش برای اولین بار در صدر قرار گرفت و جای ملبورن استرالیا را که در هفت سال گذشته رده اول را به خود اختصاص داده بود، گرفت.

این رده‌بندی هر سال بین ۱۴۰ شهر در سراسر جهان انجام می‌شود و بر اساس وضعیت ثبات، مراقبت‌های بهداشتی، فرهنگ و محیط زیست، آموزش و زیرساخت است. وین ۹۹.۱ درصد امتیاز کسب کرده است.

بر اساس این گزارش، حرکت رو به جلو برای شهرهایی که در رده‌های بالا قرار دارند بازتاب بهبود ثبات و امنیت در مناطقی است که این شهرها در آن قرار گرفته‌اند. شهرهای اروپایی در سال‌های گذشته تحت تاثیر تهدید تروریسم درمنطقه، موازین امنیتی‌شان را تقویت کرده‌اند. این وضعیت در شش ماه گذشته به حالت عادی برگشته است.

کپنهاگن دانمارک دیگر شهر اروپایی است که در میان ده شهر برتر قرار دارد. استرالیا و کانادا بهترین امتیازات را کسب کرده‌اند و هر کدام سه شهر در میان ده شهر برتر دارند.

در میان شهرهایی که بیشترین پیشرفت را در پنج سال گذشته تجربه کردند، نام آبیدجان، هانوئی، تهران، بلگراد، کیو، سن ژوان، دمشق و کاراکاس دیده می‌شود. همه این شهرها در رده‌بندی افزایش درجه داشتند.

آنچه در این گزارش جالب توجه است، رتبه نیویورک، لندن و پاریس است که به ترتیب رده ۵۷، ۴۸ و ۱۹ را به خود اختصاص داده‌اند.

ده شهر برتر از نظر شاخص های زندگی به شرح زیر است؛

۱- وین (اتریش)، ۲- ملبورن (استرالیا)، ۳- اوساکا (ژاپن)، ۴- کالگری (کانادا)، ۵- سیدنی (استرالیا)، ۶- ونکور(کانادا)، ۷- تورنتو (کانادا)، ۸- توکیو(ژاپن)، ۹- کوپنهاگ (دانمارک) و ۱۰- ادلاید (استرالیا)

بدترین شهرها از نظر شاخص‌های زندگی هم به ترتیب به شرح زیر است؛

۱۳۱- داکار (سنگال)، ۱۳۲- الجزیره (الجزایر)، ۱۳۳- دوالا (کامرون)، ۱۳۴- طرابلس (لیبی)، ۱۳۵- حراره (زیمبابوه)، ۱۳۶- بندر مورزبی (پاپوئا گینه نو)، ۱۳۷- کراچی (پاکستان)، ۱۳۸- لاگوس (نیجریه)، ۱۳۹- داکا(بنگلادش) و ۱۴۰- دمشق سوریه

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها